Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

gipsyboy schreef:geef mij het chippen maar.
en ze vragen zich af of het dierenmishandeling is?
zet zelf eens een brander op je bibs. kijken wat je liever hebt?
een prik of een brander.
ik weet het wel.,
ik hoop dat het er gauw door komt, en het overal verboden wordt
petraaken schreef:Branden is ijzer tegen de bil voor 1 seconde en voor het ze het beseffen dat er iets aan de hand is is het al voorbij.
indriss schreef:Ik fok zelf zowel KWPNers als Oldenburgers.
Vind persoonlijk dat mijn veulens heviger reageren op chippen dan brandmerken.
Bij het eerste veulen dat ik in Duitsland liet brandmerken, verwachtte ik dat het heel pijnlijk zou zijn voor het veulen.
Het branden duurt echt maar 1 seconde en het brandmerk heelt super snel zonder verzorging.
Het is natuurlijk beide niet aangenaam voor het veulen, maar kan nu niet echt zeggen dat brandmerken zoveel dieronvriendelijker dan chippen is. Het is echt niet zo dat er flinke brandblaren ofzo ontstaan na het brandmerken.
paardjes123 schreef:tja ik vind het niet veel dieronvriendelijker als het chippen, dan zouden we bij alle paarden dna moeten vastleggen. Lijkt mij nog betrouwbaarder en vriendelijker
Asyaa schreef:paardjes123 schreef:tja ik vind het niet veel dieronvriendelijker als het chippen, dan zouden we bij alle paarden dna moeten vastleggen. Lijkt mij nog betrouwbaarder en vriendelijker
Tegen de tijd dat je een dna test terug heb ben je gemakkelijk 3 weken verder, plus dan nog eens de hoge kosten daarvan.
Asyaa schreef:alexonline schreef:De iris is toch als een vingerafdruk?
Kunnen we niet gewoon alle irissen van de paarden en pony's inscannen, in een landelijke database vastleggen en brandmerken en chippen voltooid verleden tijd?
Ga jij het betalen?
dat ga ik de volgende x anders doen. DNA profiel op laten maken a.d.v. haren ofzo, ik weet het niet maar dit doe ik mijn eventuele toekomstige veulens niet meer aan.