Grand Prix-paard Le Penotti Primo S verkocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Grand Prix-paard Le Penotti Primo S verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:24

bron: horses.nl

Het achttienjarige Grand Prix-paard Le Penotti Primo S (Samber x Rentmeester) is vrijdag verwisseld van eigenaar. De bruinbonte ruin is het nieuwe leerpaard van Angela Putters, die hem in de klasse L gaat uitbrengen. Zijn voormalige eigenaresse en amazone Daniëlle Keur gaat de nieuwe combinatie begeleiden.

Daniëlle Keur en de bonte ruin vormden jarenlang een opvallende combinatie in de wedstrijdring. Zij boekten verschillende internationale successen en reden wereldbekerwedstrijden in onder meer Stockholm en Gotenburg. “Wat zal ik de samenwerking en het grote plezier met de bonte missen. Het zal moeilijk zijn weer zo’n superpaard te vinden”, aldus Daniëlle Keur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:30

Oh leefde dat dier nog? Hoorde je toch al jaren niks meer van of wel? :) Werd hij nog gestart?

Ketaki

Re: Grand Prix-paard Le Penotti Primo S verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:33

geloof dat ie al een hele tijd te koop heeft gestaan./

fijn dat ie al leerpaard gebruikt word :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:26

Mag ook wel eens, stond al heel lang te koop. Dat dier werd zelfs op sporthorses geadverteerd. :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:34

Idd, stond al lang te koop, maar wat ik dan niet snap dat je een 18-jarig paard nog zonodig moet verkopen en dan het volgende zeggen: “Wat zal ik de samenwerking en het grote plezier met de bonte missen. Het zal moeilijk zijn weer zo’n superpaard te vinden” volgens Danielle Keur. Geef hem dan z'n pensioen en vind een verzorger die graag lekkere buitenritten maakt, maar nee, die laatste duizenden euro's moeten er wel even uit gehaald worden.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:36

Superpaard? Hij liep vaker onder de 60 dan erboven. :=

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:01

bigone schreef:
Idd, stond al lang te koop, maar wat ik dan niet snap dat je een 18-jarig paard nog zonodig moet verkopen en dan het volgende zeggen: “Wat zal ik de samenwerking en het grote plezier met de bonte missen. Het zal moeilijk zijn weer zo’n superpaard te vinden” volgens Danielle Keur. Geef hem dan z'n pensioen en vind een verzorger die graag lekkere buitenritten maakt, maar nee, die laatste duizenden euro's moeten er wel even uit gehaald worden.

Precies....

En of het nu zo een superpaard was?

Hopelijk heeft hij een goed thuis gekregen nu :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:03

De foto's die ik op Sporthorses zag staan waren nou niet denderend..

Ik hoop dat zijn nieuwe amazone veel van hem kan leren :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:25

T was geen GP topper,maar iemand kan er toch nog een fijn leerpaard aan hebben. Tenminste, daar ga ik vanuit.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:15

Bonte is verkocht aangezien danielle minder vaak wedstrijden gaat rijden en bonte wedstrijden nog steeds erg leuk vindt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:36

Zou ik ook zeggen. Maar je kunt een paard op veel manieren fris en vrolijk houden, hoeven niet perse wedstrijden te zijn, och, ieder mag natuurlijk zelf weten wat hij/zij met zijn paard doet, ik vind het alleen altijd zo tegenstrijdig dat ze dan zeggen, O, wat zal ik hem missen en zo'n paard vind ik nooit weer, dan moet je hem niet verkopen als je er zo over denkt.

Lizzyy schreef:
Bonte is verkocht aangezien danielle minder vaak wedstrijden gaat rijden en bonte wedstrijden nog steeds erg leuk vindt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:40

hoe bedoel je 'zou ik ook zeggen'?
er zijn toch ook paarden die het leuk vinden om wedstrijden te rijden?
En dat hij verkocht is, wilt toch niet zeggen dat hij 24/7 bereden wordt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:58

Ik kan me voorstellen dat een paard op wedstrijd gaan erg leuk vind, maar hij stond volgens mij alwel twee jaar te koop. Als hij zo graag wedstrijden wil lopen dan verleas je hem toch aan een jonge ruiter met talent en als hij dan echt niet meer kan of wil dan zet je hem lekker op de wei. Waarom dan toch nog geld vangen voor een paard waar je zoveel om geeft, dat snap ik wel maar gevoelsmatig wil dit er bij mij niet in. Ik kan me de beslissing goed voorstellen, zie dagelijks advertenties van oudere paarden die "met pijn in het hart "verkocht worden. Natuurlijk doet dat pijn maar er zijn ook andere oplossingen en gezien het bedrijf wat ze runt had ze ook een andere beslissing kunnen nemen ipv toch nog te proberen er een paar duizend euro aan over te houden.

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:10

Er zijn ook paarden die je echt niet blij maakt met alleen in de wei te staan en een rondje bos. Je hebt van die werkers die je juist door te blijven rijden en mee te nemen - dan tellen ze mee voor hun gevoel- gelukkig houdt. Net zoals bij mensen is niet ieder paard hetzelfde. In ieder geval fijn dat hij als leerpaard gaat dienen. Kan je nog veel van leren denk ik ondanks dat hij in de GP mss niet apart was.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:21

je moet ook maar plek en geld hebben om ieder paard in pensioen te houden.
ze woont hier in het zlfde dorp als mij en zo'n groot terein heeft ze niet.
in de paardenwereld moet je flink bij poten om aan je centen te komen, en handel hoort dan bij je inkomen.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:31

Om de ruin te verkopen moet je ook niet nog weer 2 jaar wachten, 18 is een leeftijd die nog kan. De bonte ruin is niet bepaald groot, wel netjes dat hij nog tot z'n hoog niveau is gereden, er zijn ook gewoon simpel weg paarden waarmee je gewoon stand in klasses waar ze nooit uit zullen rijden. De vorige eigenaar heeft er verstandig aan gedaan om het te verkopen, ze kan het paard voor pensioen altijd nog terug kopen, daar is de bonte ruin misschien nu nog niet aan toe, als het een merrie was had ze er nog mee kunnen fokken, de ruin heeft geen andere waarde. Natuurlijk zal ze het rijden missen, maar ze heeft echt de max. eruitgehaald. laten staan is ook zonde en weggeven hoeft ze ook echt niet te doen. Ik denk dat de ruin echt een super fijn leerpaard is, karakter is volgens mij net als Samber zo onzetten prettig, bij uitstek geschikt als leerpaard ook voor de jeugd. De nieuwe combinatie rolt de L en de M klasse makkelijk door, mooi voor de ervaring van de nieuwe amazone, die dan nog prima hoge punten kan scoren/prijzen. :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:34

agerrits schreef:
Om de ruin te verkopen moet je ook niet nog weer 2 jaar wachten, 18 is een leeftijd die nog kan. De bonte ruin is niet bepaald groot, wel netjes dat hij nog tot z'n hoog niveau is gereden, er zijn ook gewoon simpel weg paarden waarmee je gewoon stand in klasses waar ze nooit uit zullen rijden. De vorige eigenaar heeft er verstandig aan gedaan om het te verkopen, ze kan het paard voor pensioen altijd nog terug kopen, daar is de bonte ruin misschien nu nog niet aan toe, als het een merrie was had ze er nog mee kunnen fokken, de ruin heeft geen andere waarde. Natuurlijk zal ze het rijden missen, maar ze heeft echt de max. eruitgehaald. laten staan is ook zonde en weggeven hoeft ze ook echt niet te doen. Ik denk dat de ruin echt een super fijn leerpaard is, karakter is volgens mij net als Samber zo onzetten prettig, bij uitstek geschikt als leerpaard ook voor de jeugd. De nieuwe combinatie rolt de L en de M klasse makkelijk door, mooi voor de ervaring van de nieuwe amazone, die dan nog prima hoge punten kan scoren/prijzen. :D

het is een paard waar mee om moet kunnen gaan, hij moest perse als eerste zijn eten hebben, anders liep je met gevaar voor eigen leven zijn stal daarna in :D
ook als hij niet de vrachtwagen op mocht voor wedstrijd was hij niet te genieten, zijn stal was dan echt te klein.
daarentegen van een poetsbeurt genoot hij ontzettend <3

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:45

Het was dan misschien geen Grandprix topper, maar een L proefje moet toch lukken dacht ik zo.... }:0

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:45

Denk dat de ( oude) eigenaar niet zit te wachten op dat sooet details in t openbaar Lizzyy :o .
Maar iemand kan er toch gewoon een super leerpaard aan hebben ,en lekker nog even Z ermee rijden.