Jongste deelneemster WK tweespannen is vijftien jaar oud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jongste deelneemster WK tweespannen is vijftien jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:28

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
Anna en haar tweespan.
foto: www.sandmann-pferdesport.de

Deze week maken de deelnemers aan het WK tweespannen hun opwachting op de terreinen van Val de Selle in het Franse Conty. Onder de 69 deelnemers bevindt zich een bijzondere menner: Anna Sandmann, de dochter van de succesvolle Duitse internationale vierspanrijder Christoph Sandmann, is met haar vijftien jaar de jongste deelnemer aan het Wereldkampioenschap.

Anna neemt op individuele titel deel aan het WK en wordt in de marathon bijgestaan door haar vader. De KWPN-ruinen Scicco (Manno uit Godine ster pref van Wilhelmus), Trento N (Gribaldi uit Gina ster van Chronos) en Variant (Manno uit Kendra van Exponent) die Anna uitbrengt in Conty, vormen samen met de paarden van Duits kampioene en teamlid Carola Diener het vierspan van Christoph Sandmann.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:38

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Re: Jongste deelneemster WK tweespannen is vijftien jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:42

Wat leuk voor haar. Maar met zo'n vader die je ondersteund kan ik het me wel voorstellen dat ze haar ook niet zomaar een nee konden verkopen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:48

Um,als het tegen de regels zou zijn,en ze niet goed genoeg was, kwam ze er alsnog niet.
Leuk bloed hebben die paarden.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:27

Het scheelt dat je dochter bent van ...... je hebt het materiaal en de faciliteiten, maar dan moet je alsnog kunnen sturen en lef hebben!

Zet hem op Anna

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:01

Echt super voor haar!! En zoals Sambagirl al zij het helpt natuurlijk om de dochter van te zijn maar als je het niet kunt kom je er echt niet!!!

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:10

naar mijn mening veel te jong en veel te hoge druk, is hier in de klasse s wel goed maar kan nog niet echt overtuigen, zelfs met dat materiaal. dat verklaart ook het fijt dat ze op eigen initiatief gaat en niet door de bond is aangewezen.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:27

Tuihanti schreef:
naar mijn mening veel te jong en veel te hoge druk, is hier in de klasse s wel goed maar kan nog niet echt overtuigen, zelfs met dat materiaal. dat verklaart ook het fijt dat ze op eigen initiatief gaat en niet door de bond is aangewezen.

Er zijn meer kinderen van ... die al op jonge leeftijd meerijden, ze gaan hun hele leven al mee op concours, die kunnen daar heus wel mee omgaan. Papa is mee voor de steun, dus alleen maar leerzaam voor Anna!

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:05

Tuihanti schreef:

ze is wel degelijk door de bond aangewezen.. alleen zijn er andere in het team verkozen, dat is wel degelijk wat anders. zoals jij het zegt lijkt wel of ze op zondag ochtend tegen pa zei: kom we gaan eens op het wk rijden.. ;)

en goede paarden wil niet zeggen goede resultaten. ik vind het knap voor een 15-jarige! om een idee te geven in Riesenbeck eindigde ze als 10de(43 deelnemers), voor Rutjens bv.

we zullen zien hoever ze komt op het wk.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:31

Als ze mee mag doen vanwege haar talent dan gun ik het haar van harte! En niet om dat
"ze de dochter van is".

Dit wordt zeker niet uitgezonden op Eurosport ofzo? :D

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:28

Ik persoonlijk vind het raar. In België hebben we een categorie dat junioren noemt en dat hebben ze in andere landen ook en daar kan je bij gaan tot je 18. Daar was vorig jaar de world trophy van.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:23

vezzie schreef:
Ik persoonlijk vind het raar. In België hebben we een categorie dat junioren noemt en dat hebben ze in andere landen ook en daar kan je bij gaan tot je 18. Daar was vorig jaar de world trophy van.

Junioren heb je inderdaad maar niet bij het mennen. Ik heb er in Nederland in ieder geval nog nooit van gehoord. Er is alleen een minimum leeftijd, verder rijdt iedereen gewoon door elkaar SGMW. Bij de dressuur en vaardigheid heb je wel bixie en tijdens het indoorseizoen is er vaak een jeugdrubriek.

Ik zou zeggen zet 'm op. Super gaaf dat ze het kan.
Bram is ook pas 18, dat is ook jong, rijdt ook pas een jaar op internationaal niveau. Hij rijdt ook het WK namens Nederland en is ook 'de zoon van..' maar ja, hij rijdt namens ons. Hetzelfde idee toch?

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:39

in België heb je bij mennen wel de junioren want ik rijd er zelf bij mee en normaal in andere landen ook want vorig jaar was het de world trophy in vesces

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:22

Ook in Nederland heb je junioren mennen hoor! Paar jaar geleden op Horse Event hebben ze nog een wedstrijd Nederland-België gehad, waarin ook de dochter van Riny Rutjens meedeed!