Nederlandse ploeg aangekomen op EK eventing in Luhmuhlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nederlandse ploeg aangekomen op EK eventing in Luhmuhlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:04

www.knhs.nl

De Nederlandse deelnemers zijn allemaal goed aangekomen in Luhmühlen, de locatie waar deze week het Europees kampioenschap Eventing verreden wordt. De titelstrijd is uiteraard belangrijk, maar naast Europees eremetaal zijn er ook startbewijzen te verdelen voor de Olympische spelen in Londen volgend jaar. Morgen, woensdag 24 augustus, gaat het EK officieel van start. Dan mogen de ruiters voor het eerst de cross verkennen, vindt de eerste veterinaire keuring plaats en wordt de loting voor de startvolgorde verricht.

Donderdag en vrijdag staat de dressuur op het programma, zaterdag is het tijd voor de cross country en zondag volgt de tweede veterinaire keuring en het afsluitende springen. Bondscoach Martin Lips (Made) is met de volgende ruiters vertrokken naar Duitsland: Jan van Beek (Rijsbergen) met Bridget (v. Up Chiqui), Merel Blom (Breukelen) met Umberto DB (v. Oscar), Andrew Heffernan (Nantwich Chesire, GBR) met Millthyme Corolla (v. Millthyme Cappuccino), Raf Kooremans (Turnhout, B.) met Cavalor Demeter (v. Rubin Royal), Tim Lips (Made) met Concrex Oncarlos (v. Faram) en Rabo Talententeamlid Elaine Pen (Voorschoten) met Vira (v. Jazz).

Bondscoach Lips heeft Merel Blom, Raf Kooremans, Tim Lips en Elaine Pen aangewezen als teamleden, de andere twee ruiters zullen individueel van start gaan. Tim Lips is als eerste teamruiter aangewezen, daarna volgen Merel Blom, Elaine Pen en als laatste Raf Kooremans. Martin Lips licht toe: ‘Tim gaat als eerste vanwege zijn ervaring. Die heeft de cross in Luhmühlen al een paar keer goed gereden en kan de anderen nuttige informatie geven. Elaine wil graag in de middag dressuur rijden dus die gaat als tweede zodat ze donderdagmiddag dressuur kan starten, daarna komt Merel en Raf moet het afmaken.’

Het team kan zich nomineren voor deelname aan de Olympische Spelen in Londen 2012 indien zij een top-2 klassering behaalt, of in de top-5 eindigt als de reeds gekwalificeerde landen (België, Duitsland en Engeland) vóór Nederland eindigen.

Het Europees Kampioenschap Eventing Senioren in Luhmühlen, Duitsland vindt plaats van 25 tot en met 28 augustus. Naast de ruiters, grooms, eigenaren en andere fans, wordt het Nederlands team vergezeld door bondscoach Martin Lips, teamveterinair Emile Welling en
teammanager Ad Wagemakers.

Meer informatie over het evenement is te vinden op http://www.luhmuehlen.de .

s6801881

Re: Nederlandse ploeg aangekomen op EK eventing in Luhmuhlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:42

Wordt dit ook ergens nog uitgezonden? O:)

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:48

MLoeser schreef:
Wordt dit ook ergens nog uitgezonden? O:)

inderdaad, valt dit nog live te zien op internet of wat?

claudiav77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:23

go go go elaine.......laat ze een poepie ruiken daar....

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:38

ik verwacht dat NDR of ZDF de cross wel uitzend. Hopelijk kunnen ze een mooi resultaat neerzetten. De kwaliteit van de paarden is er.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:33

Ik hoop idd dat ze het uitzenden,dan zit ik toch zekers voor de buis geplakt, kwens de deelnemende daar veel suc6!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:38

Ik ga ze aanmoedigen op locatie.

Voor de thuisblijvers;
ARD and ZDF will be broadcasting the HSBC FEI European Eventing Championships.
Both TV stations are scheduling an hour each for covering the HSBC FEI European Eventing Championships.
The following broadcasting times are planned:

ZDF Sport extra, Saturday, 27 August, 16.00h - 17.00h: summary cross country

ARD Sport extra, Sunday, 28 August, 14.00h -15.00h: show jumping

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:54

in ieder geval de samenvattingen dus :)) ik weet alleen niet meer zeker of ik de duitse zenders heb... Ziggo heeft nogal wat uit het analoge pakket geflikkerd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:37

Als ik de BBC site goed bekeken hebben zenden die het eventing live uit via de livestream. ARD misschien ook wel.