Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:37

apn.nl

Afbeelding
Matthias Alexander Rath & Totilas op het EK dressuur[/i]
Foto: FEI EC Dressage 2011 Sjoert

Matthias Rath blijft ondanks de tegenvallende prestaties op het Europees kampioenschap dressuur in Rotterdam de ruiter die de hengst Totilas volgend jaar naar olympisch succes moet leiden. Dat heeft maandag Paul Schockemöhle, de eigenaar van het duurste paard ter wereld in deze discipline, gezegd.

,,Het viel allemaal niet mee'', aldus Schockemöhle over het evenement in het Kralingse Bos. ,,Natuurlijk kun je altijd naar alternatieven kijken, maar ik vind dat niet nodig.'' Met zijn vorige berijder, de Nederlander Edward Gal, was Totilas vrijwel onverslaanbaar. Zo won de combinatie, de landenwedstrijd incluis, bij de Wereldruiterspelen van vorig jaar 3 keer goud.

Rath viel nu met Totilas in de individuele wedstrijden, beide gewonnen door de Nederlandse Adelinde Cornelissen, buiten de medailles. Schockemöhle: ,,Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.''

Schockemöhle, die naar verluidt tussen de 10 en 15 miljoen euro betaalde aan de Nederlandse eigenaar van Totilas, verwacht niet dat de waarde van het dier als dekhengst is gedaald. Per dekking ontvangt de Duitser 4000 euro, als het veulen gezond is geboren komt daar nog eens 4000 euro bij.

Schockemöhle kocht Totilas ook voornamelijk om voor nakomelingen te zorgen. De sportieve rechten van de hengst heeft hij doorverkocht, aan de schoonmoeder van de huidige berijder Rath.

Rath zelf was na het toernooi in Rotterdam ook niet tevreden. ,,Het is vervelend dat ik te veel fouten heb gemaakt en nog vervelender dat dit uitgerekend op het EK gebeurt. Aan de andere kant mogen we op dit moment nog niet te veel verwachten. Totilas en ik vormen pas sinds kort een combinatie. Het heeft tijd nodig. Eigenlijk was het al een succes dat we aan de Europese titelstrijd hebben kunnen deelnemen.''

benangelique

Re: Schockemöhle: geen andere ruiter bij Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:38

ach, ze zijn ook nog maar 9 maanden een combinatie. knopjes leren kennen duurt best lang blijkt maar weer...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:40

inderdaad,
totilas is ook geen makkelijk paard om te rijden denk ik!
Edward reed ook niet meteen het aantal wat hij de laatste jaren heeft gereden! :)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:43

Citaat:
Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.

Wat een Bulls..t zeg. Net of ieder paard 'zin' moet hebben om iets te laten zien. Dat ligt duidelijk bij de ruiter. Had hij niets anders als excuus kunnen gebruiken??
Rath is duidelijk nog niet zover dat hij een paard van dit kaliber aan kan. Wellicht wel nooit.. aangezien we voor Toot nooit niets van hem hebben gehoord op dit niveau.
En ja, hij is nog jong, en ja ze zijn nog niet lang een combinatie, en ja je hebt dan last van druk, en ja ook hij heeft hiervoor gekozen.. (kan me niet voorstellen dat zijn moeder dit door z'n str..t heeft geschoven en hij niet op Totilas wilde rijden, hij heeft er dus ook voor gekozen). Maar dat hoort er allemaal bij en hadden ze allemaal dus van te voren kunnen weten.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:49

ze denken gelijk dat als ze een topper hebben geekocht dat ook alles volgens die weg zal blijven gaan, nou dus niet. moeten niet gelijk zo hoog van de toren blazen en denken voor zo`n wedstrijd dat ze het goud al hebben.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:52

Het is niet voor niets een combinatie wat in de ring verschijnt. Zoiets moet groeien. En dat zal hem uiteindelijk wel lukken...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:57

Hij moet eerst eens leren los te laten van voren. Persoonlijk denk ik dat dit nooit een combinatie wordt.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:06

Idd kohtje, hoe strak zat hij er aan zeg! Niet echt lekker om de spanning kwijt te raken...

Hoewel ik eigenlijk iets verstandigs zou moeten zeggen, geniet ik eigenlijk stiekem enorm van alle Totilasgossip!

Mocht er ooit wel een nieuwe ruiter worden gezocht, voel ik een tvshow ankomen: 'Deutschland sucht ein Superreiter' of 'so you think you can ride'

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:08

Gelukkig reed Edward hem zo losjes vanvoren _O-

Tafje: hij zegt toch dat Rath het niet kon veranderen? Daarmee stelt hij dus dat Rath de shuld is van de tegenvallende prestaties.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:09

'so you think you can ride'[/quote]

:= Goed idee indien het inderdaad tot een nieuwe ruiter mocht komen haha.
Laatst bijgewerkt door Niceee op 22-08-11 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:10

grr wat een verkeerde interpretatie van schockemohle zeg :( totilas geen zin om wat te laten zien??!! :(:) toto heeft altijd zin,maar snapt zn ruiter niet zo goed en raakt in de war,weet niet goed wat hij met zn energie en kracht nu moet doen. en ik ben bang dat het nu steeds minder zal worden,omdat toto in de war raakt en gespannen. en dat gaat de verkeerde kant op, daar zijn deze paarden te sensibel voor om maar wat mee te prutsen ;( vooral denken dat het aan het paard ligt,wat erg!! :(

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:11

Komt tijd, komt raad, nietwaar :D

shirleyp
Blogger

Ayasha schreef:
Gelukkig reed Edward hem zo losjes vanvoren _O-
.

Daar heb ik geen idee van, reageer alleen op wat ik gisteren heb gezien. Ik vond Carl Hester vriendelijk rijden, weinig druk op de stang. Kittel is geniaal, hoe subtiel! Becholzheimer vond ik verschrikkelijk qua inwerking, kreeg er zelf een zere mond van...

Def

haha ja mooie tv show :D
Ik vind het allemaal weer lekker overtrokken. Jongen rijdt pas net 9 maand op het paard..
De soap continues..

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:12

Jammer dat de Hollandse ruiters niet te koop zijn anders had PS vast Edward én Adelinde naar Duitsland gehaald. :D

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:12

Komt tijd, komt raad, nietwaar

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:13

vind het sneu dat het geen recht doet aan het paard. paard moet gewoon wennen, net zoals de ruiter dat moet. ruiter en paard kunnen er best komen, mits zij de juiste begeleiding krijgen.
toot en ruiter zouden zich gewoon een jaartje moeten terugtrekken en lekker achter de schermen moeten oefenen.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:13

Duidelijk geen klik bij die twee. En veels te veel druk vanvoren !!
Hij moet leren loslaten en dan loopt Toot wel. Hij snapt de ruiter niet.
Vind het wel sneu voor Toti, onze topper !!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:14

Ja Edward reed geregeld met doorgebogen teugel.

Ollie23

Ben toch eigenlijk wel eens benieuwd wanneer Edward een keer een reactie geeft op het zien van Totilas en de resultaten tot dusver. Maar ik denk dat hij voorlopig nog wijselijk zijn mond houdt ;)

Denisedewith

Tafje schreef:
Citaat:
Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.

Wat een Bulls..t zeg. Net of ieder paard 'zin' moet hebben om iets te laten zien. Dat ligt duidelijk bij de ruiter. Had hij niets anders als excuus kunnen gebruiken??
Rath is duidelijk nog niet zover dat hij een paard van dit kaliber aan kan. Wellicht wel nooit.. aangezien we voor Toot nooit niets van hem hebben gehoord op dit niveau.
En ja, hij is nog jong, en ja ze zijn nog niet lang een combinatie, en ja je hebt dan last van druk, en ja ook hij heeft hiervoor gekozen.. (kan me niet voorstellen dat zijn moeder dit door z'n str..t heeft geschoven en hij niet op Totilas wilde rijden, hij heeft er dus ook voor gekozen). Maar dat hoort er allemaal bij en hadden ze allemaal dus van te voren kunnen weten.

Volgens mij zegt hij hier dat Rath er beter aan had moeten rijden...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:15

Deess, overdrijven is natuurlijk ook een vak! Niemand kent het paard persoonlijk neem ik aan van de mensen die reageerd. Dan kan je ook niet de conclusie trekken dat zo'n paard altijd zin heeft ed.

Denk dat het allemaal wel goed komt. Vond de 2e proef al een stuk fijner om naar te kijken dan de eerste. Paard lijkt me niet de makkelijkste en Rath is natuurlijk ook iemand die nog moet groeien op dit niveau.

Ik heb zo'n gevoel dat ze er wel staan op de OS in 2012. Wil niet zeggen dat ze met 2 hoeven in de neus de prijzen binnenslepen maar een stuk meer concurentie voor oa Cornelisse verwacht ik wel van deze combi.

Ollie23

Carmy81 schreef:
Duidelijk geen klik bij die twee. En veels te veel druk vanvoren !!
Hij moet leren loslaten en dan loopt Toot wel. Hij snapt de ruiter niet.
Vind het wel sneu voor Toti, onze topper !!

Inderdaad dat gevoel kreeg ik ook precies toen ik ze gisteren zag.

Carmy81

kohtje schreef:
Ja Edward reed geregeld met doorgebogen teugel.

Yups, vrijheid, blijheid, laat lopen laat lopen.... niet altijd zo straks deran, hoeft bij Toot niet..... maar ja, wie ben ik :S

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:16

Ja want Toot is het gewend losjes gereden te worden. Kom op zeg zijn jullie blind geweest? :=
En Toot is heus geen klein zielig dingetje dat de hele grote boze mensenwereld tegen hem heeft en er niks van snapt. Toot is een stoere kerel met een boel kracht waar M.A.R nog mee moet leren om gaan. Komt wel in orde.

kohtje ja, bij het verlaten van de ring in vrije stap zeker?