Waardig afscheid van dressuurmerrie Exquis Nadine

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Waardig afscheid van dressuurmerrie Exquis Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 15:51

http://www.anp.nl

Afbeelding
Minderhoud & Nadine tijdens het afscheid
Foto: FEI EC Dressage 2011 // Sjoert
Hans Peter Minderhoud heeft tot zijn grote genoegen zijn paard Exquis Nadine op de slotdag van de EK dressuur in Rotterdam een geslaagd afscheid bezorgd van de topsport. De 16-jarige merrie steeg zondag in de kür op muziek nog een keer boven zichzelf uit en haalde een score van 76,589 procent. Na de wedstrijd kwamen Hans Peter en Nadine nog een keer samen de ring in om afscheid te nemen van de menigte.

Het was de beste proef van de Nederlands kampioen in het Kralingse Bos. Dat emotioneerde hem zeer. ,,Ik ben zo blij dat ze zich nog één keer zo laat zien’’, zei Minderhoud met nog altijd trillende lip en tranen in zijn ogen.

Hij had in de ring al een traantje weggepikt. ,,Ze heeft 5 jaar op Grand Prixniveau gepresteerd en meegeholpen aan de teammedailles. Ik had al besloten dat het in Rotterdam zou eindigen. Als dat in de slotfase van de rit door je hoofd schiet, is dat even slikken.’’

,,Ik wilde dat Nadine nog als volwaardig werd gezien en niet als oud paard. Je voelt dat ze het uit haar tenen moet halen, en dan toch zo haar best doen. Ze wordt niet meer beter in de dressuur. Ik wil haar een lekker leven gunnen, met een veulen erbij.’’

Kijk hier naar een interview met Hans Peter over het afscheid van Nadine.

De laatste kur op muziek van Hans Peter Minderhoud en Nadine tijdens het EK dressuur.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:53

Goh en met die pruillip toch je paard nog flink kunnen meppen tijdens het losrijden. Nee vond Happie zich vandaag absoluut niet van z'n beste kant laten zien. Desondanks vind ik het wel jammer dat Nadine afscheid neemt, gelukkig mag ze nu lekker mama worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:56

sologirl schreef:
Goh en met die pruillip toch je paard nog flink kunnen meppen tijdens het losrijden. Nee vond Happie zich vandaag absoluut niet van z'n beste kant laten zien. Desondanks vind ik het wel jammer dat Nadine afscheid neemt, gelukkig mag ze nu lekker mama worden!

Pardon :+ ?

Fijn voor Nadine dat ze nu lekker met 'pensioen' kan, ben benieuwd naar de veulens ;)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:56

Bizzybijtje schreef:
sologirl schreef:

Pardon :+ ?

Fijn voor Nadine dat ze nu lekker met 'pensioen' kan, ben benieuwd naar de veulens ;)

Losrijden niet gezien? Heb de kur niet gezien, kan daar niet over oordelen, maar het losrijden was echt niet fijn om te zien.

hanny_jelke

Re: Waardig afscheid van dressuurmerrie Exquis Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:59

vond het geen waardig afscheid.
een paard wat 5 jaar mee gedraait heeft in de top mag best wat meer waardigheid krijgen.
2 minutjes om een bloemtje af te halen en 1 rondje door de ring vind ik te weinig.
al gun ik nadine haar rust wel

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:01

Wel eerlijk om haar dan uit de sport te halen, als hij zegt dat het haar zoveel moeite begint te kosten, heb de kur en het inrijden niet gezien, dus daar oordeel ik niet over. :)
1 rondje door de ring & 2 minuutjes voor bloemen is dan wel weer erg kort door de bocht, zonde hoor, mag wel wat meer tijd aan bestee worden..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:02

Nee, vond het ook geen waardig afscheid.
Een simpel rondje door de ring stappen, en het werd niet eens op de tv uitgezonden.

Ze heeft haar rust verdiend, ben benieuwd wat voor veulens ze gaat brengen. :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:03

Wat vind jij dan een waardig afscheid?
Ik denk sowieso niet dat het Nadine ook maar iets kan schelen, volgens mij had die liever na de kur naar huis gegaan. Het is meer voor ons zo'n afscheid en dan met name voor de ruiter en eigenaar e.d.

Uiteraard vond ik het wel leuk om even te zien. Ze reed een goeie kur vandaag, gelukkig mochten ze die nog rijden.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:04

Vond het leuk hoor :). Nette kür, die kan tevreden met pensioen :j

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:13

Op de livestream was het wel te zien.
Het was leuk dat ze het ff gedaan hebben.
Dat ze er de moeite voor hebben genomen.

En met losrijden zullen er meer paarden wel eens een tik met de zweep krijgen.
Dat doe je zelf ook.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:14

hanny_jelke schreef:
een paard wat 5 jaar mee gedraait heeft in de top mag best wat meer waardigheid krijgen.
2 minutjes om een bloemtje af te halen en 1 rondje door de ring vind ik te weinig.

Ik vond het anders een heel mooi moment. Voor een groot deel van de fans zat het afscheid al in de kür, dit was mooi om een geëmotioneerde hp met Nadine rond de ring te zien gaan.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:16

Pensioen? Fokmerrie zijn is ook een zwaar leven hoor >;) .
Die wordt elk jaar vol gedouwd omdat het zo'n goede merrie was en je moet er toch nog wat aan kunnen verdienen.
That's life. Commercie en de centjes gaan voor.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:22

Wat denk je dat die merrie liever wil? Een sportcarriere met alle beperkingen vandien of ieder jaar een lief veulentje en lekker op de wei?

En wat de waardigheid van het afscheid betreft: das alleen voor mensen he, zal zo'n paard boeien!

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:25

Judith_VB schreef:
Die wordt elk jaar vol gedouwd omdat het zo'n goede merrie was en je moet er toch nog wat aan kunnen verdienen.

Beetje negatieve inslag dit.

Het zou enorm zonde zijn om zo'n merrie leeg te laten. Hoeveel merrie's voldoen aan het nivo waarop deze merrie heeft gepresteerd!! Maar heel weinig!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:31

Ik kan me voorstellen dat HP graag een goede nakomeling van Nadine wil, niet voor de verkoop, maar gewoon voor zichzelf. :Y) Wat ik dan weer interessant vind is welke hengst keuze gemaakt gaat worden voor Nadine en of ze nog dit jaar geïnsemineerd is/wordt.

Een waardig afscheid, met een op zijn onderlip bijtende HP bij het afgroeten, dat is het zeker.

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:31

Inderdaad, weer een paar met behoorlijk negatieve opmerkingen. Ik zal mijn tegenwoord inhouden, anders krijg ik zeker ruzie :)

Merrie's, of nee paarden denken nooit "oh weer een veulen, wat heb ik een zwaar leven", dat is helaas mensentaal!!!!!! Als ik zie hoe merrie's altijd blij zijn met een veulen en het zorgen, heel leuk. Lekker de wei in met die merrie. Heeft ze zeker verdiend. Dit paard heeft hard gewerkt voor haar ruiter en meestal met heel veel inzet. Dat vond ik ook altijd het mooiste om te zien bij deze combinatie. Dat er een keer een zweep gebruikt moet worden, tja, dat doe ik ook wel eens. En de meesten doen dat liever niet, maar als het nodig is, dan moet dat gewoon.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:33

tiwi1969 schreef:
Ik kan me voorstellen dat HP graag een goede nakomeling van Nadine wil, niet voor de verkoop, maar gewoon voor zichzelf. :Y) Wat ik dan weer interessant vind is welke hengst keuze gemaakt gaat worden voor Nadine en of ze nog dit jaar geïnsemineerd is/wordt.

Een waardig afscheid, met een op zijn onderlip bijtende HP bij het afgroeten, dat is het zeker.

Zal volgend jaar worden, dit jaar is te laat in het seizoen.

En volgens mij is Nadine niet van HP zelf.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:46

Ik heb echt wel een traantje weg gepinkt na de kur. Kan me zo voor stellen hoe het moet voelen voor HP.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:49

Bonechi_ schreef:
hanny_jelke schreef:

Ik vond het anders een heel mooi moment. Voor een groot deel van de fans zat het afscheid al in de kür, dit was mooi om een geëmotioneerde hp met Nadine rond de ring te zien gaan.

Sluit ik me volledig bij aan. :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:50

Pff wát een reacties zeg. :n

Heerlijk toch, dat dat beest na al dat harde werken nu lekker op de wei kan met een veulentje?
Ik vind het wel een waardig afscheid, al die toeters en bellen soms, alsof dat paard het wat kan schelen.
En dat met losrijden, hij zei zelf al, 'ze moest het uit haar tenen halen', ze moeten wel een beetje opgepept worden.

Vervelend zulke reacties.

Ik hoop dat Nadine nog jaaaaren mee gaat! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 16:53

Jongens jongens, er staat dat ze misschien een keer een veulen krijgt.
Waar staat dat ze al fulltime fokmerrie door het leven zal gaan?

Ik vond het een erg mooi en waardig afscheid. Sowieso niet teveel toeters en bellen voor Nadine.
Daar is Hans Peter geen type voor en Nadine geen paard voor.
Hopelijk mag ze nog jaren van haar rustige leven genieten :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:02

sologirl schreef:

Pardon?!

Ik vond iig dat hij zich netjes liet zien en een keurige proef reed.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:07

Happie heeft met Nadine altijd zich van de beste kant laten zien en het is heel mooi om te zien hoe emotioneel het afscheid voor hem was. Petje af voor deze geweldige combinatie en diep respect voor deze keuze.

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:15

Hartstikke goed dat ze de merrie uit de topsport halen. En wat betreft het losrijden: van niks komt niks. In de ring moest HP er ook echt aan werken, ze gaat niet voor niets met pensioen. Ze liep echt op wilskracht en kunde van de ruiter de kur. Petje af voor beiden.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:15

Judith_VB schreef:

Volgens mij valt dat reuze mee, wij hebben hier meer dan 20 fokmerrie's en ik denk dat menig rijpaard jaloers zal zijn op het leven dat zij hebben.

Hoop dat Nadine ook zo'n heerlijk leven gaat krijgen, alhoewel ze het super had bij HP en en zijn supergroom!!!