Hans Peter Minderhoud & Nadine
Foto: FEI EC Dressage 2011 / Sjoert
Hans Peter: "Mijn eigen gevoel over de proef van vandaag is dat ik blij ben dat ik geen grote fouten heb gemaakt.
Die had ik in de Grand Prix natuurlijk wel en zoals je weet kost dat enorm veel punten. Ik miste nu wel het sprankelende dat Nadine normaal altijd heeft. Ze had gewoon te weinig energie en ze ging niet zo spetterend door de baan als ze normaal kan zijn. Dat was erg jammer, want zeker in het eerste gedeelte van de Special had ze heel veel punten kunnen scoren met de passage en de uitgestrekte draf. Omdat ze nu niet helemaal uitgerust was, waren deze onderdelen net iets minder, terwijl ze hier normaal gesproken juist hele hoge punten voor krijgt.
Het was natuurlijk even afwachten of ik wel bij de beste 15 combinaties zat die zondag de kur mogen rijden. Er zijn op dit moment ontzettend veel sterke combinaties en goede paarden. Tijdens de Olympische Spelen in Hong Kong werd ik vijfde in de kur met 75% en ik mag in de kur morgen al blij zijn wanneer ik met zo'n 73% op de vijftiende plaats ga eindigen. Er zijn vooral veel goede jonge paarden en dat is ook wel weer leuk om naar te kijken.
Ik had mij het afscheid met Nadine van de internationale dressuursport toch iets anders voorgesteld. Ik had het natuurlijk leuker gevonden om 73-74% in de Special te rijden en dan van tevoren al te weten dat ik ook de kur zou mogen rijden. Dat was leuker geweest. Aan de andere kant: Nadine heeft vijf jaar lang altijd in het dressuurteam gezeten en ook nu was ze er weer bij en heeft ze bijgedragen aan onze teammedaille. Ik probeer hier dus heel erg blij mee te zijn.'
Klik hier voor het filmpje met het interview.