Adelinde na haar overwinning in de Special.
foto: Peter Nixon / FEI
Adelinde Cornelissen was natuurlijk dolblij na haar overwinning in de Grand Prix Special tijdens het EK dressuur in Rotterdam. Ondanks een programmafout wist ze de concurrentie toch ruimschoots voor te blijven door haar momenteel in topvorm verkerende Parzival. Hoe beleefde ze haar proef eigenlijk zelf?
Adelinde: 'Parzival heeft het echt super gedaan en hij is dan ook in topvorm. Ik was alleen zelf een beetje stom bezig door net op dat moment een foutje in de proef te rijden. Gelukkig is het allemaal nog wel goed gekomen, maar die laatste minuten waren toch wel enorm spannend.
Ik heb geen idee hoe die fout kon ontstaan. Ik liet Parzival aanspringen in galop en ik was er gewoon heilig van overtuigd dat ik de changementen in galop moest rijden. Ik weet nog steeds niet waarom. Misschien omdat je in de Grand Prix vlak na het aanspringen al direct de series moest rijden? Ik wijt het op dit moment maar even aan overconcentratie.
De piaffe, passage en alles gingen verder fantastisch. Ik ben dan ook heel blij dat Parzival het op dit moment echt zo goed doet. Mijn gevoel na de proef was dan ook dat ik het bijna jammer voor hem vond dat ik fouten heb gemaakt, want hij verdient het echt om een foutloze proef neer te zetten. Ik heb mezelf dus wel even voor m'n kop geslagen.
Daarna was ik toch wel heel blij dat we gewonnen hebben en kon ik het mezelf wel weer iets makkelijker vergeven haha."
Klik hier voor het filmpje met het interview.
Parzival liet zich dan ook weer van zijn beste kant zien
<3