Adelinde: 'Ik heb mezelf wel even voor m'n kop geslagen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Adelinde: 'Ik heb mezelf wel even voor m'n kop geslagen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 06:29

Nieuwsredactie / http://www.sport.nl

Afbeelding
Adelinde na haar overwinning in de Special.
foto: Peter Nixon / FEI

Adelinde Cornelissen was natuurlijk dolblij na haar overwinning in de Grand Prix Special tijdens het EK dressuur in Rotterdam. Ondanks een programmafout wist ze de concurrentie toch ruimschoots voor te blijven door haar momenteel in topvorm verkerende Parzival. Hoe beleefde ze haar proef eigenlijk zelf?

Adelinde: 'Parzival heeft het echt super gedaan en hij is dan ook in topvorm. Ik was alleen zelf een beetje stom bezig door net op dat moment een foutje in de proef te rijden. Gelukkig is het allemaal nog wel goed gekomen, maar die laatste minuten waren toch wel enorm spannend.

Ik heb geen idee hoe die fout kon ontstaan. Ik liet Parzival aanspringen in galop en ik was er gewoon heilig van overtuigd dat ik de changementen in galop moest rijden. Ik weet nog steeds niet waarom. Misschien omdat je in de Grand Prix vlak na het aanspringen al direct de series moest rijden? Ik wijt het op dit moment maar even aan overconcentratie.

De piaffe, passage en alles gingen verder fantastisch. Ik ben dan ook heel blij dat Parzival het op dit moment echt zo goed doet. Mijn gevoel na de proef was dan ook dat ik het bijna jammer voor hem vond dat ik fouten heb gemaakt, want hij verdient het echt om een foutloze proef neer te zetten. Ik heb mezelf dus wel even voor m'n kop geslagen.
Daarna was ik toch wel heel blij dat we gewonnen hebben en kon ik het mezelf wel weer iets makkelijker vergeven haha."

Klik hier voor het filmpje met het interview.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:33

ja jeetje ik dacht echt dat ze uitgebeld werd maar alsnog heeft ze gewoon gewonnen

XxLaura98

Re: Adelinde: 'Ik heb mezelf wel even voor m'n kop geslagen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:41

dat dacht ik ook! maar ze heeft super gereden en ze heeft het echt verdiend :D

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:50

Zelfde gedachte:
Neee!! We kunnen inpakken... maar gelukkig wist ze het super goed te herstellen!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:43

Kan ik het er ergens nog op herhaling terugzien? Helaas heb ik het gister door omstandigheden moeten missen.

[edit] heb het gevonden. Was zeker verder een goede kur! [/edit]
Laatst bijgewerkt door Navidad op 21-08-11 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:51

Hmmm die gedachte had ik niet.
Ik had inmiddels de proef zo vaak gezien, dat ik wist, dat het fout ging, maar dat kost maar 2 punten, dus dat het allemaal nog best goed kon komen!
Uitgebeld, dat had nooit gekund.
Ja misschien door bloed, maar daar leek het toch totaal niet naar.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:52

ik hield mijn hart toen wel eventjes vast! gelukkig mocht ze door rijden en reed ze ook nog eens een superscore!

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:25

Zo zie je dan ook maar weer dat de beste ruiter een foutje maken kan, ik zat echt geschrokken voor de televisie... gelukkig toch nog gewonnen :) Parzival liet zich dan ook weer van zijn beste kant zien <3<3