Springruiter Piet Raijmakers jr is in de springsport allang niet meer "de zoon van". De springruiter uit Asten is al jaren bezig om net als zijn vader te top te veroveren. In 2001 werd hij Brabants Kampioen en KNHS kampioen. Dit waren de voortekenen van een internationaal succes en een professionele springsportcarriere.
Al snel leek Piet de belofte waar te maken en kwamen de prijzen en eretitels in sneltreinvaart binnen. Met zijn toppaard Van Schijndels Rascin won hij onder andere de Sires of the World competitie en de Grote Prijs van Neeroeteren en Vestfold. Onlangs was de combinatie nog succesvol tijdens het CHIO van Hickstead en werd Piet zelfs opgenomen in het Olympisch springkader. Wie weet zien we hem dus van start gaan tijdens de Olympische Spelen van 2012 in Londen!
Speciaal voor Bokt wil Piet graag een aantal vragen beantwoorden op paardengebied. Dit topic zal enkele dagen open blijven, waarna we een aantal vragen uitkiezen die we voor zullen leggen aan Piet. Heb jij dus een brandende vraag? Stel hem hier!
Ik rij nu een 3 jarige en wil hem uiteindelijk uitbrengen in het springen. Kun je een tip geven qua training voor jonge paarden ? Hoeveel min/maximaal trainen. Welke manier enz
Helpt trainen met een loop band voor paarden ook voor springen? Aangezien ze er vaak wel kracht van krijgen maar het lijkt me dressuur matig niet echt te helpen, En is trainen op die manier goed?
_Liez
Geplaatst: 19-08-11 18:01
Als je een belangrijke wedstrijd hebt train je die week daarvoor anders?
Laatst bijgewerkt door _Liez op 19-08-11 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt
ThePast03
Geplaatst: 19-08-11 18:01
Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Graag alleen reageren als je een vraag aan Piet Raijmakers jr. hebt en graag ook alleen vragen op paardengebied. Bedankt alvast.
Is het nou nog gezellig op een internationaal concours tussen al die oudjes? Zijn ze niet stug tegen jou omdat jij ze er soms af rijdt in het parcours?
dior_bokt
Geplaatst: 19-08-11 18:18
Spring je altijd met talentvolle paarden, of ook wel met mindere talentvolle paarden. En als ik dan nog een vraag mag stellen, wat zijn je doelen voor 2012. met de paarden.
Cyruss_
Geplaatst: 19-08-11 18:30
Hoe ziet je dag/week eruit? Zeker na aanloop van een wedstrijd, zijn er dan concrete verschillen als met een 'normale' week?
Knakker
Geplaatst: 19-08-11 19:09
Doet een overwinning je wat ? Kun je heel erg tevreden zijn zonder klasering, of baal je dan dat je die envelop niet mee naar huis kan nemen?
Heeft hij zelf al afstammelingen van Rascin onder het zadel, of gezien. en wat vind hij hier van?
Drico
Geplaatst: 19-08-11 19:35
Toch zie je veel mensen in de springsport rijden met een hackamore. Wat vind jij nou van de hackamores en over het algemeen het bitloos rijden?
robertjong
Geplaatst: 19-08-11 19:48
Welk paard gaat Rascin opvolgen als hij met pensioen mag? Kan je iets uitleggen over de afwisseling tussen rustperiodes van je toppaarden en hoe rij je ze weer naar het wedstrijdniveau op. Omschrijf je toppaard rascin is qua karakter en omgang tijdens wedstrijden en op stal. Omschrijf is je speciale band met je toppaard Rascin ten opzichte van je andere paarden. Wat geeft Rascin je als extra waardoor hij je beste wedstrijdpaard is?
Zowel je vader als jezelf hebben altijd Ramiro nakomelingen gehad/gereden. Hebben jullie een speciale band of ervaring/vertrouwen in ramiro nakomelingen? Zelf ben in nog altijd een ramiro fan ivm het grote vermogen en het goede karakter. Hoe kijken jullie hiernaar.
cremello_fan
Geplaatst: 19-08-11 20:00
hoe ziet de training van een 3jarige eruit?
ik heb mijn 3jarige op het dressuurgebied nou goe en hoe bouw je zoiets op?
plutolover
Geplaatst: 19-08-11 20:54
wat is zn telefoon nummer is , zodat k hem kan bellen voor springles
ok zonder gekheid Wat ik zou willen weten op paardengebied. Is hoe krijg je een paard goed in het bovenlichaam los?
Bazinga
Geplaatst: 19-08-11 21:45
Ik vond je vader en Ratina Z een gouden combinatie ( weet nog goed OS ). Hoe heeft je vader die tijd ervaren?