FEI EK Dressuur: Goud op het losrijterrein (persconferentie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

FEI EK Dressuur: Goud op het losrijterrein (persconferentie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:02

Nieuwsredactie / Sansje

Het Nederlandse team heeft tijdens de landenwedstrijd Dressuur in Rotterdam de derde plaats behaald. Tijdens de persconferentie na afloop van de wedstrijd schoven het complete Nederlandse, Duitse en Britse dressuurteam aan. Zij vertelden over de proeven, de paarden, het weer en blikten vooruit op de Olympische spelen.

Er is Britse geschiedenis geschreven, aldus Carl Hester. Nooit eerder behaalde het Britse dressuurteam een gouden medaille tijdens de landenwedstrijd op een Europees Kampioenschap Dressuur. Hester was meer dan tevreden met het resultaat. Hij roemde het team dat enkel uit sterke combinaties bestaat. 'Wanneer je iets heel graag wilt en je traint er met zijn allen vreselijk hard voor, kun je alles bereiken. Dat hebben we vandaag bewezen'. Voor zijn eigen rit kon hij met slechts een woord uit de voeten: briljant! Hester heeft nog nooit eerder zo'n paard gehad en is blij dit paard nog voor zijn pensioen ( :+ ) te mogen rijden. Voor Uthopia is iedere dag fijn. Het paard heeft altijd goede zin en voor hem is het overal hetzelfde. Of het nu thuis is, in Rotterdam of waar dan ook, Uthopia wil altijd werken. In het verleden heeft Hester zeer verschillende paarden gereden, maar geen van allen was zo ongecompliceerd. De rit van vandaag kenmerkte zich door lossigheid en gedragenheid. Nog nooit eerder bleef Uthopia gedurende de proef zo fijn los en zo gemakkelijk gedragen. Zijn Britse teamgenote Laura Bechtolsheimer was met haar optreden in de landenwedstrijd minder tevreden. Mistral Hojris was teveel gefocussed op zijn omgeving en hoorde ieder geluidje. Hierdoor liep de vosruin niet fijn en slopen er storende fouten in de proef. Ondanks dat zij minder tevreden was over haar eigen prestatie is Laura zonder meer trots op de prestatie van het Britse team.

Het Duitse team had de zege van de Britten van te voren aan zien komen. Isabell Werth vertelde dat de Britten momenteel verschrikkelijk sterk zijn. Ze hebben een aantal jonge, maar zeer talentvolle paarden en laten schitterende dingen zien. Over haar eigen proef is Werth tevreden. El Santo voelde fijn aan en deed zijn best. In de piaffe is beslist ruimte voor verbetering, maar over het algemeen genomen was het een fijne proef. Matthias Alexander Rath voelde in Rotterdam geen extra druk om Totilas voor te stellen tijdens de landenwedstrijd. De druk is er altijd al geweest, volgens Rath. Het is nooit makkelijk een paard van zijn kaliber voor te stellen en dat de wedstrijd nu in Nederland is, verandert hier niets aan. Totilas voelde vandaag fijn aan. Het is een paard dat altijd mee wil werken en probeert geen fouten te maken. Rath was zeker tevreden met het optreden van vandaag.

Adelinde Cornelissen gaf namens het Nederlandse team aan dat het team blij is met het resultaat van vandaag. De competitie is hevig en het Britse en Duitse team zijn allebei sterk. Natuurlijk hoop je altijd dat je er meer van kunt maken dan we nu gedaan hebben, vertelde Adelinde. Door spanning en foutjes is dat helaas niet gelukt. Over haar eigen rit is Adelinde zeer tevreden. Parzival voelde fijn aan. Adelinde heeft niet het gevoel veel last te hebben gehad van de onderbreking in de wedstrijd. Natuurlijk stel je jezelf er niet op in dat je tussendoor ineens een half uur moet stappen, maar Adelinde toont zichzelf uiterst sportief. Zulke dingen gebeuren en dan ga je daar gewoon mee om. Voor het Nederlandse team kwam vandaag ook Edward Gal aan start. Sisther de Jeu pakte in de ring nogal wat spanning. Eigenlijk is het dan gewoon over, aldus Gal. 'Op het losrijdterrein voelde de merrie ontspannen en perfect aan, daar hadden we beslist gewonnen'. Gelukkig is er nog een jaar tijd om de merrie meer ervaring op te laten doen en als combinatie te groeien naar de Olympische spelen.

Vooruitkijkend op de olympische spelen hoopt Carl Hester opnieuw geschiedenis te gaan schrijven. Zij hopen dan in eigen land de eerste plaats in te nemen met dit sterke Britse team.
Laatst bijgewerkt door San op 19-08-11 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

vanessakusje

Re: FEI EK Dressuur: Goud op het losrijterrein (persconferentie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:08

Mooi stukje!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:14

Inderdaad een fijn stuk, heel positief.
En verdient goud voor GB :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:15

Carl was dan ook geweldig vandaag, hij heeft er een nieuwe fan bij ! :-)

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:16

IngridM schreef:
Carl was dan ook geweldig vandaag, hij heeft er een nieuwe fan bij ! :-)

Meer dan eentje :D
Ik ben ook helemaal gefascineerd door hoe die man over dat paard praat... wat een brok positiviteit... zo leuk :) <3

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:29

Leuk stuk Sans! Ik zit klaar voor nieuwsuur!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:30

Het zou echt mooi zijn als in 2012 2 paarden van Carl Hester op de OS zouden meedoen.
Dan heeft ie het goed voor elkaar, want je mag zelf maar met 1 paard uitkomen.
Het andere paard Valegro wordt dan gereden door Charlotte Dujardin
Slaat ie mooi 2 vliegen in een klap *\o/*

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:33

Zeker weten is die Carl goed!, maar Caroline was ook niet slecht! nog zo jong en dan al zo goed kunnen presteren knap hoor!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:34

KWPN heeft ook geschiedenis geschreven :) .

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:52

GB is echt zeker verdient, ze zijn altijd zo sportief naar andere landen toe, net zoals nederland. En ik denk zeker dat Edward met Sister de jeu nog heel goed kan groeien, want ik denk als sister onspannen zou zijn dat ze echt hele hoge scores kan halen! Ben benieuwd hoe het gaat lopen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:45

[quote="HorseTimeXL"]GB is echt zeker verdient, ze zijn altijd zo sportief naar andere landen toe, net zoals nederland. En ik denk zeker dat Edward met Sister de jeu nog heel goed kan groeien, want ik denk als sister onspannen zou zijn dat ze echt hele hoge scores kan halen! Ben benieuwd hoe het gaat lopen![/quote]
en als je dan bekijkt naar hoe ze nu is en hoe ze eerder was... zijn ze al onwijs gegroeit :))

GB heeft het zeker verdient :))
en terechte eerste plaats!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:05

Daarom stoorde ik me ook zo aan het stukje wat vanmorgen in de Gelderlander stond, dat NL de derde plaats heeft gehaald door tegenvallende prestatie van Edward Gal. Duidelijk geschreven door iemand die niet zelf in de paarden zit.

GB is idd de terechte winnaar, en dankzij Adelinde en Parzival hebben we toch mooi de derde plaats gehaald.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:34

M_D_H schreef:
HorseTimeXL schreef:
GB is echt zeker verdient, ze zijn altijd zo sportief naar andere landen toe, net zoals nederland. En ik denk zeker dat Edward met Sister de jeu nog heel goed kan groeien, want ik denk als sister onspannen zou zijn dat ze echt hele hoge scores kan halen! Ben benieuwd hoe het gaat lopen![/quote]
en als je dan bekijkt naar hoe ze nu is en hoe ze eerder was... zijn ze al onwijs gegroeit :))

GB heeft het zeker verdient :))
en terechte eerste plaats!!

Inderdaad, want Totilas is volgens mij rond de kerst iets daarvoor geloof ik verkocht en pas na de kerst ongeveer is edward gal intensief met haar wedstrijden gaan rijden, omdat zij het nieuwe toppaard van hem is. En als je al kijkt wat hij in het afgelope half jaar heeft gepresteerd en vooruit is gegaan heb ik echt diep respect voor hem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:07

Sansje schreef:
'Op het losrijdterrein voelde de merrie ontspannen en perfect aan, daar hadden we beslist gewonnen'.

Hahaha ik kan me al helemaal voorstellen hoe Edward dit gezegd heeft. :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:22

Leuk stukje :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:59

SusanH schreef:
Daarom stoorde ik me ook zo aan het stukje wat vanmorgen in de Gelderlander stond, dat NL de derde plaats heeft gehaald door tegenvallende prestatie van Edward Gal. Duidelijk geschreven door iemand die niet zelf in de paarden zit.

GB is idd de terechte winnaar, en dankzij Adelinde en Parzival hebben we toch mooi de derde plaats gehaald.

Waarom zou je je er aan storen? Is gewoon zoals het was. Edward viel tegen, wij en hij zelf hadden meer verwacht van de proef.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:08

GB verdient het inderdaad ,alleen was het Duitse team zeer teleur gesteld want die gingen ervan uit dat ze goud al in hub zak hadden volgenss de kranten hier.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:46

Leuk stukje hoor, zitten alleen nogal wat fouten in. Staat wat onprofessioneel.

HorseTimeXL schreef:
Inderdaad, want Totilas is volgens mij rond de kerst iets daarvoor geloof ik verkocht en pas na de kerst ongeveer is edward gal intensief met haar wedstrijden gaan rijden, omdat zij het nieuwe toppaard van hem is. En als je al kijkt wat hij in het afgelope half jaar heeft gepresteerd en vooruit is gegaan heb ik echt diep respect voor hem.

Ken de feiten. Sisther loopt al langer Grand Prix dan Totilas.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:54

ijspeert schreef:
GB verdient het inderdaad ,alleen was het Duitse team zeer teleur gesteld want die gingen ervan uit dat ze goud al in hub zak hadden volgens de kranten hier.

Jup, die gingen er echt van uit dat ze 'even gingen rijden' daar. Kan me ook wel voorstellen dat dat teleurstellend is. Vorig jaar zaten ze er ook flink naast.
Daarnaast mogen wij blij zijn met een 3e plak, waar Adelinde een onwijs sterke proef voor had gereden.

Leuk stukje om te lezen!! :)

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:57

Weet niet hoe ze daarbij komen. Dat is iets wat de mensen misschien denken, dat de Duitsers er vanuit gingen te winnen. Zelf zeiden ze gisteren heel wat anders.