FEI EK Dressuur: Sfeerverslag met foto's dag 1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

FEI EK Dressuur: Sfeerverslag met foto's dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 20:31

Nieuwsredactie / Bonechi_ en Sansje

Beleef het EK met ons mee... Over vanalles wat je niet hoort in de nieuwsberichten. Over o.a. de technische problemen, scoreboarden en het technisch talent van Bart! Inclusief de foto's bij de verhalen!

Klaar voor de start...
Sansje en ik keken alweer een tijdje uit naar het EK. Een paar dagen weg van kantoor en undercover als paardenmeisje in het Kralingse Bos. De dag begon vroeg en met een hoop verwarring. Vooral Sansje had het zwaar. Vanaf het parkeerterrein van de Erasmus Universiteit, vertrekken geen pendelbussen meer, dus dat werd lopen... Eenmaal aangekomen bij het terrein was het voor de geinstalleerde en ook-nog-niet-zo-uitgeslapen-beveiliging totaal onduidelijk waar de perskaarten moesten worden afgehaald. Je komt erachter hoe groot het terrein is als je twee keer van de ene ingang naar de andere wordt gestuurd om er vervolgens achter te komen dat de kaarten verkrijgbaar zijn op 10 meter van de beveiliger aan wie je dat voor het eerst vroeg. Zennnnnnn. Het kan altijd erger... vooral als je flinke camera's mee moet zeulen, zoals de Belgische meneer die met ons mee liep. De commentaren die je dan krijgt zijn extreem grappig. Naast veel gezucht en geklaag hoor je dan: die arrogante Rotterdammers. We hebben dus maar niet gezegd dat wij er vandaan komen en Sansje er zelfs geboren is. De accreditatie verliep bij ons redelijk voorspoedig. De passen waren vrij snel klaar en zo konden we het geheel vernieuwde terrein rondom de Rotterdamse manege op.

Afbeelding

Scoreboarden en doorzichtige juryhuisjes!
Even later waren we geinstalleerd op de prachtige nieuwe gebouwde tribune. (Pak de plattegrondjes erbij als je nog komt, want de bewegwijzering is niet altijd even helder...) Maar... guys... tromgeroffel... We konden de scoreborden zien! Wat een pluim!

Afbeelding

En er was draadloos internet op de tribune! En de locatie lag er schitterend bij. Dat was dus echt genieten. Ook fijn: je kunt door de juryhokjes heen kijken! Dat levert een stuk meer zicht op!
Een niet nader te noemen bokker merkte trouwens op dat de camera's van de NOS wel een suggestieve look hebben ;-) Oordelen jullie zelf! :D

Afbeelding

Technische issues
De vroege volgels hebben gemerkt dat we wat technische opstartproblemen hadden. Gelukkig waren hulptroepen Bart en Eline onderweg om ons moreel maar ook technisch te ondersteunen. En dat is lachen. We willen dit graag met jullie delen. Het is tenslotte fijn om soms iets meer te weten over de beheerder van Bokt. ;-) Als Bart zei: " Nu is het opgelost" , bleek dat stiekem nog niet zo te zijn en na 3x die tekst hoor je dan " oh... wacht" . De oplossing, lieve bokker... is soms erg onverwacht... Bart heeft zijn methoden... Een beetje schudden en rammelen en alle losse bokt-schroefjes vallen weer op hun plek. Met een laptop op zijn kant werkt alles binnen no time weer. ;-)

Afbeelding

' Cashless' event
Na wat eerste regenbuitjes was het tijd voor koffie. In de rij kwamen weer wat pijnpuntjes in de organisatie naar boven. Het EK presenteert zich als een ' cahsless event'. Dat wil zeggen dat je een soort ovchipkaart krijgt om eten/drinken mee te kopen. Dat zorgde voor flinke rijen bij de kaartverkoophuisjes. Extra zuur was het toen bleek dat de koffietenten (de enige die open waren op dat moment en ook fikse rijen hadden) alleen cash accepteerden. Oeps... In het restaurant s middags deed de kaartjeskassa het niet... Of we met cash wilden betalen... Dubbele oeps...Wij hopen dat het opstartfoutjes zijn... Overigens zag het eten er wel superlekker uit en hebben we zowaar redelijk gezond geluncht. Dit jaar niet alleen poffertjes en patat. Ook een positieve ontwikkeling.

Oude bekenden
Natuurlijk zijn tijdens dit EK dressuur een aantal oude bekenden van het CHIO van voorgaande jaren weer van stal gehaald (Soms vraag je je af of ze daar ook een jaar in hebben gezeten ;-) ). In het kralingse bos kun je niet zonder het uitsluitend positieve commentaar van Pam van Geloven. Het is eigenlijk bewonderenswaardig hoe zij over werkelijk iedere combinatie iets positiefs weet te melden. Ook dit jaar werd zij weer bijgestaan door Laurens van Lieren. Laurens doet een serieuze bijdrage aan het evenement en is eerlijk in zijn commentaar. Hij schroomt er niet voor het gewoon te zeggen, wanneer een proef of een onderdeel 'gewoon niet zo goed' was, natuurlijk meldt hij het ook wanneer iets wel erg goed gaat. Opvallend is overigens ook dat het publiek veel internationaler is geworden. Je hoort veel talen om je heen. Dat vraagt ook wat talenkennis van de commentatoren, want daar hapert het Engels nog regelmatig. Een andere oude bekende is Jos, die ieder jaar trouw de protocollen ophaalt en naar de rekenkamer brengt. Uiteindelijk missen we maar een iemand. De meneer op de tractor. De coupe soleil, zonnebril en telefoon die standaard aan het oor gekleefd zit, heeft ruimte gemaakt voor een nieuw serieus gezicht. Misschien had de vorige meneer zijn licentie nog niet voor concoursen met dusdanig internationaal karakter.

Proeven en ruiters
Het niveau van de deelnemende combinaties is wisselend te noemen. Zoals vrijwel iedereen, waren we positief verrast door Valegro. Van een aantal combinaties heeft ons echter verbaasd dat zij deelnemen op een evenement van deze omvang. Natuurlijk is het makkelijk oordelen vanaf de kant. De beste stuurlui staan aan wal, of zitten in ons geval op de tribune en geven commentaar via bokt :).

Na afloop hebben we de persconferentie bezocht, waar we tijdens de komende dagen hopen wat vragen van bokkers te kunnen stellen. Heb je dus een prangende vraag: laat het ons weten.

Afbeelding

Er is natuurlijk nog veel meer te zeggen over de locatie, het publiek de ruiters etc. Maar we zijn er nog 4 dagen! Morgen meer! Dan beginnen we al vroeg met een ontbijt met informatie over het KWPN. Tot dan!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-08-11 22:17, in het totaal 3 keer bewerkt

IngridM

Re: FEI EK Dressuur: Sfeerverslag met foto's dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:33

Hebben jullie ook een foto van die 3 gekke vrouwen helemaal in het oranje op de C tribune ? Die vielen erg op, waren bijna de enige in het oranje :-)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:40

Briljant :D :D

En scoreborden die te zien zijn voor het gewone volk :D :D zijn echt een verbetering!!!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:48

Wat een leuk verslag om zo te lezen!
Wordt bokt nu ook voor dat soort dingen uitgenodigd ofzo, het is immers een zeer groot medium om paardenfans te bereiken?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:52

Yep, bokt krijgt hier idd uitnodigingen voor. Gelukkig zijn er dan weer mensen welwillend genoeg om hun ervaringen te delen.

Bokt is al een paar jaar actief op het Chio!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:53

Leuk!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:54

Heel erg leuk om te lezen! Hopelijk krijgen we de komende dagen ook zo'n leuke verslagen!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:55

Er is eerder een bericht geplaatst vandaag over oa de persconferentie. Mocht je vragen hebben voor de persconferentie van morgen: stel ze daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:20

leuk verslag :D

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:23

Leuk zo n verslag!

Veel pezier de komende dagen! Heel vervelend om daar nu te zitten :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:31

IngridM schreef:
Hebben jullie ook een foto van die 3 gekke vrouwen helemaal in het oranje op de C tribune ? Die vielen erg op, waren bijna de enige in het oranje :-)

Dat zijn bokkers, maar ik weet niet wie, ze heeft wel ergens gepost :P

Edit: Gevonden:
Seasons schreef:
Ik ga het wel opnemen, kijken of ik op TV kom (ik ga helemaal in het oranje samen met 2 anderen vriendinnen :+)

In dit topic: [VN] EK dressuur bij NOS Studio Sport

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:33

nee hoor dat was ik met 2 anderen :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:35

er waren er meer ;) maar erg weinig in het oranje.
Mijn vriendinnen en ik waren ook op het NOS journaal na Sander :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:35

Oh, hahahahahaha, je was dus niet de enige, kunnen jullie morgen naar elkaar zwaaien :') ik voel me nu wel ineens heel erg boktverslaafd... :o

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:03

Leuk verslagje en gelukkig dat Bart zo'n computertechneut is en ik nu weet hoe ik problemen met mijn laptop op moet lossen :D

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:08

Sjoert schreef:

En scoreborden die te zien zijn voor het gewone volk :D :D zijn echt een verbetering!!!!

Goed he, ik schrok er ook van :+ See u friday :D

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:15

leuk dit zo ik ben morgne aanwezig heb via school een stage voor een dag om morgen met wat vrijwillergers te intevieuwen en het ek te fotograveren

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:22

Is het toegestaan om in dit topic foto's te plaatsen van vandaag of moet ik die ergens anders posten?

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:28

ik heb foto's van de oranje mensen haha, zal even een foto plaatsen:

Edit:

Afbeelding

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:34

Zal maar geen namen noemen, ik herken ze :D :D

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:41

hahaha!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:42

Nils_010 schreef:
Sjoert schreef:

Goed he, ik schrok er ook van :+ See u friday :D

Hahah :D

Zaterdag ben ik er :j

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:45

doet er iemand mee met de flash mob ?

kuneira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:45

Mosh schreef:
Zal maar geen namen noemen, ik herken ze :D :D

Ja ik herken er ook een, die zie je overal!!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:07

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-08-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, maximaal 2 foto's per bericht