Een groepje ruiters heeft dinsdagavond in het bosgebied bij Rijen op een ruiterroute een bom gevonden. Nadat er melding van was gemaakt werd door de politie een onderzoek ingesteld.
In het zand waren duidelijke sporen dat er flink met de bom gesleept was. De EOD meldde dat ze niet in het donker met zo'n bom konden werken. De politie sloot het bos af waarna vanmorgen de EOD ter plaatse kwam. Als snel werd duidelijk dat de bom niet op scherp stond.
Tijdens het onderzoek werd enkele meters naast de bom nog een bom gevonden. Ook deze stond niet op scherp, beide bommen zijn door de EOD meegenomen. De politie is op zoek naar de persoon die deze bom heeft uitgegraven en op het ruiter pad heeft gelegd.
ooh nee pff zou me echt doodschrikken en zo snel mogelijk ervandaan proberen te komen op scherp of niet eng:S hoop dat ze snel weten wie dat heeft gedaan ...
Christiene
Geplaatst: 17-08-11 20:04
zo, waren er bokkers bij?
gestoord toch.. welke gek gaat er nou bommen uitgraven.en dan op een druk pad neerleggen.
ik geloof nooit dat ze dat hele bos afgesloten konden houden.. niet dat er s nachts veel mensen rondlopen maar een heel bos..
Misschien iemand die ze heeft opgegraven en op het pad gelegd om ze later makkelijk terug te vinden wanneer hij ze op komt halen.
quartel
Geplaatst: 18-08-11 12:00
mja....ik zou ook afstappen om het even goed te bekijken jammer.....zulke spannende dingen overkomen mij nou nooit
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 18-08-11 12:45
Jeetje, je zal er maar op terecht komen, BLEGH, wil niet aan de gevolgen denken!!! Maar was het een bom uit de 2e wereldoorlog of was het een "nieuwe" bom??? Als het een "nieuwe" bom is zou ik me er namelijk wel zorgen om maken...