Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 17:52

http://www.ftd.de / Nieuwsredactie

Afbeelding
Christoph Koschel met Donnperignon
Foto: http://www.sjoert.com

"Dit had nooit mogen gebeuren. De titelstrijd is alweer voorbij."

Het EK dressuur, dat voor aanvang al door de Duitsers bestempeld was tot "Het Totilas festival", is wat hen betreft al afgelopen voor het goed en wel begonnen was, en dan is het wonderpaard nog nieteens de baan in geweest. De Duitse dressuurruiter Matthias Alexander Rath keek vol verbazing toe hoe vandaag de Britten een superscore neer wisten te zetten, die mogelijk het voortijdige einde van de hoop op goud voor Duitsland zal betekenen.

Na de eerste dag van het EK in Rotterdam is het teamgoud al bijna op onbereikbare afstand. "Die afstand is te groot, dat is wel duidelijk," aldus de Duitse bondscoach Holger Schmezer. "Onze hoop is de grond ingeslagen. De titelstrijd is alweer voorbij."

Matthias Alexander Rath, de nieuwe ruiter van Totilas, liep na de proef van de Britse Charlotte Dujardin meteen richting de stallen. De pers, met wie hij even tevoren nog vrolijk stond te praten, wilde hij niet meer te woord staan. De droom van goud lijkt voor hem al voorbij zonder dat hij uberhaupt het stadion is binnen gereden.
Na twee van de vier Britse combinaties is de voorsprong voor Engeland aanzienlijk. De enige hoop voor Duitsland is een sportief wonder waar op dit moment niemand in durft te geloven.

Het Duitse team leek geschrokken toen na de relatief mislukte rit van Christoph Koschel met DonnPerignon, de Engelse Charlotte Dujardin met Valegro een superrit neer wist te zetten. "Het gat tussen de Britten en ons is alarmerend groot, aldus de Duitse bondscoach, die even tevoren nog liet weten erg tevreden te zijn over Helen Lanegehanenberg en Damon Hill.
Maar ook Christoph Koschel was zeer teleurgesteld over zijn rit met de twaalfjarige ruin DonnPerignon. "Dit zag ik helemaal niet aankomen," aldus een verbaasde Koschel. "Het ging fout in de eners en tweeers en daarmee hebben we eigenlijk ons hele galopgedeelte verprutst." De bondscoach kon dit beamen: "Er waren veel teveel fouten en te weinig hoogtepunten. Dit had niet mogen gebeuren."

Isabell Werth met El Santo en Matthias Alexander Rath met Totilas zullen donderdag aan starten en gaan proberen om op voorsprong te komen en het goud binnen te halen, maar dat is alleen nog mogelijk wanneer de twee overige Britse combinaties een minder goede proef neerzetten. Chef d'equipe Klaus Roeser probeerde daarom nog een beetje hoop te geven: "Het goud is voor beide landen nog ver weg. Er zullen eerst nog meer combinaties moeten rijden voor we echt gefundeerde uitspraken kunnen doen."

Maar voor zowel het Duitse als het Britse team zullen op de tweede dag juist de beste combinaties aan start verschijnen: voor Engeland zijn dat Laura Bechtolsheimer met Mistral Hojris en Carl Hester met de hengst Utopia, die volgens dressuurkenners net zo getalenteerd is als Totilas himself.

De Duitse bondscoach Schmezer: "Nu we ruim vier procent achter staan op Engeland, is de kans op goud verkeken. Op papier waren we inderdaad favoriet, maar dat de Britten het zo goed zouden doen hadden we gewoon nooit verwacht."

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:55

Wat naief van die Duitsers, want eigenlijk had ik niet anders verwacht dan dat de Engelsen met de titel ervandoor gingen. Presteren de afgelopen tijd erg goed en constant. Zo blijkt maar weer dat je een Gouden medaille niet kan kopen.

*Stiekem zie ik ook liever de engelsen met de titel ervandoor gaan. :D

quintusgl

Re: Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:57

Even Apeldoorn bellen.....oeps :D :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:57

Dit is nu eens een grappig nieuwsbericht. Wanneer alle ogen op Nederland en Duitsland zijn gericht vanwege Toot gaan de Britten er met het goud vandoor := Als 2 honden vechten... :')

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:58

Juich nooit te vroeg zeggen ze toch altijd!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:58

pfft... hoezo jezelf de grond instampen om medelijden te wekken bij de media?
Rath en Toot hebben met veel mindere proeven dan die van Charlotte boven de 80% gereden, waarom zou dat nu niet lukken? Ik gun het ze niet (Engeland verdient het in mijn ogen veel meer wat betreft wijze van rijden) maar dit vind ik een beetje heel erg verliezersmentaliteit...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:59

Die geven de moed snel op! :))

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:00

ik had het eigenlijk wel verwacht.

Nederland en Duitsland om de strijd goud, terwijl Engeland ook een land is wat je niet moet onderschatten.

en dan nog steeds die wisselingen over totilas dit en totilas dat.

tja dat is je eigen glazen ingooien.

NLD moet gewoon knallen, nu zonder totilas, zodat het niet alleen aan gal/totilas heeft gelegen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:00

Goh wat vind ik dat nou erg voor die arme, arme Duitsers ;(
niet dus :=

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:01

:')
TinekeHorses schreef:

als je nu de moed opgeeft, had je niet aan die wedstrijd moeten beginnen.
hoe zielig ben je dan :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:02

MLoeser schreef:
Dit is nu eens een grappig nieuwsbericht. Wanneer alle ogen op Nederland en Duitsland zijn gericht vanwege Toot gaan de Britten er met het goud vandoor := Als 2 honden vechten... :')

_/-\o_ :')

Janine1990

MLoeser schreef:

INDERDAAD! _/-\o_

Vind het ontzettend grappig, maar als Duitsland nu gewoon eens om zich heen had gekeken (goed, nu niet alleen naar Duitsland kijken, vele Nederlanders vind het het ook maar raar dat onze bondscoach zegt dat er geen goud in zit) waren ze een stuk beter voorbereid... Dit was al van verre aan te zien komen!

MariekeS_

TinekeHorses schreef:

_/-\o_

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:05

Ketaki schreef:
:')
TinekeHorses schreef:

als je nu de moed opgeeft, had je niet aan die wedstrijd moeten beginnen.
hoe zielig ben je dan :Y)

Inderdaad :')

Ik vind het maar raar van de Duitsers moet ik zeggen hoor, zo snel de moed opgeven, zo negatief praten. Net alsof ze nu al alle overwinningen voor de toekomst aan het vieren waren ofzo.
Is 4% achter dan echt zo erg dan? D'r kan toch nog heel veel gebeuren morgen, lijkt mij? Of ben ik nou zo naief :P

Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook liever de Engelsen winnen, zeker nu na dit bericht. Beetje sneu ook van Matthias om zich zo te gedragen.. Spoiled much? :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:07

*\o/* *\o/* *\o/* ik gun het die Engelsen nu meer van harte dan die Duitsers *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Antoinette

Misschien moet Duitsland maar eens wat Engelse paarden kopen?! :)*

Lilliputter

Ach, er is nog niks zeker. Het moet morgen ook maar gebeuren! Om nu al te zeggen dat de kans op goud verkeken is vind ik wat voorbarig... Dat de beste mogen winnen!
Laatst bijgewerkt door Lilliputter op 17-08-11 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Typisch geval van twee honden vechten om een been en de derde gaat er mee heen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:08

Antoinette schreef:

_O-

s6801881

Antoinette schreef:

Het onverslaanbare team van combinaties die eigenlijk niet helemaal bij elkaar passen :j Maar dat gun ik de Britten ook niet :n

Janine1990

Vergeet niet dat vier procent in punten heel erg veel is... Het gaat hier niet om vier punten!

Edit: Het gaat om 46 x een cijfer (coëfficiënten meegerekend), en laat iemand een percentage van 60% rijden, krijgen we dus 46 x 6 = 276 punten per proef. Maal 5 jury's is dit 1380 punten.

Vier procent is dan 55,2 punten....
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 17-08-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:09

Sorry, maar ik vind dit echt onsportief van ze.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 17-08-11 18:12, in het totaal 3 keer bewerkt

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:10

Vreselijk onsportief....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:12

TinekeHorses schreef:
Sorry, maar ik vind dit echt onsportief van ze.

dat hoef jij niet te vinden.
dat is de waarheid gewoon.

het zijn net een stel kleine kleuters.

die zouden nog volwassener reageren en niet zo achterbaks :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:14

Persoonlijk vind ik het afzeiken van de tegenstander (ook al doet deze het slecht) ook best wel onsportief... Maar laat dat mijn bescheiden mening zijn.