Totilas: Wonderpaard of een grote Marketinghype? *reportage*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Totilas: Wonderpaard of een grote Marketinghype? *reportage*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 06:27

Nieuwsredactie / http://www.ndr.de

Afbeelding
Totilas op stal bij Matthias Alexander Rath.
foto: http://www.yvonnetermeer.nl

Als tegenstander bevreesd op internationale dressuurwedstrijden; als paard geliefd bij miljoenen mensen.
Totilas: is hij een geniale combinatie van genen of gewoon een toevallige uitzondering op de regel? Wat maakt dit paard zo bijzonder en waarom worden mensen zo emotioneel wanneer hij in de ring verschijnt?
Wat maakt dit paard nou eigenlijk zo bijzonder? En is hij eigenlijk wel zo bijzonder?

Aankomende zondag zal de Duitse televisiezender NDR een reportage uitzenden over dit bekende dressuurpaard.
Men gaat achter de schermen kijken bij Matthias Alexander Rath om te kijken hoe dit paard wordt ingezet als dressuurpaard, maar ook als marketingobject enorm succesvol is.
Centraal staat de vraag: 'Totilas is begaafd, getalenteerd en wereldberoemd, maar uiteindelijk is het toch een doodgewoon dressuurpaard?'

Totilas - Das Wunderpferd: zondag om 23:30 op NDR.

Klik hier voor een promofilmpje.

Kathmandu

Re: Totilas: Wonderpaard of een grote Marketinghype? *reportage*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 06:38

Tja, als je er zelfs een reportage over gaat maken en uitzendt, MAAK je er ook wel een marketinghype van!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 06:56

Laatste zin van eerste alinea klopt niet. Leest een beetje raar.
Ze besteden onderhand meer aandacht aan media dan dat er tot nu toe gepresteerd wordt. Wie hoog vliegt kan een heel eind vallen.....

De koning kan ook van zijn troon vallen! NL, zet hem op daar op de Europese!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:03

Toen Edward hem nog reed vond ik het wel heel bijzonder maar nu vind ik het niet zo spectaculair meer om te zien. Vind het ook jammer dat het paard nu een soort kermisattractie is geworden.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:10

Tuurlijk is het ook een marketinghype!
Het blijft een paard, maar er valt geld aan te verdienen.
Aan de naam, aan alles.
Ze hebben zelfs al een hele Totilas kledinglijn in Duitsland.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:12

Juist Aisie. Ben persoonlijk ook niet zo'n doodkijker op bloed wat er in een paard zit, en moet je eerlijk zeggen dat als ik totilas in de ring zie op tv of op andere manieren, dit mijn aandacht niet eens meer trekt. Juist omdat iedereen larisch over hem is, vind ik het niet meer interessant om het te gaan bekijken.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:23

Cayenne schreef:
Centraal staat de vraag: 'Totilas is begaafd, getalenteerd en wereldberoemd, maar uiteindelijk is het toch een doodgewoon dressuurpaard?'

Ik vrees dat veel mensen inderdaad aan het http://www.youtube.com/watch?v=8GlZJ4wVLdA -syndroom lijden ,-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:25

aisie schreef:
Toen Edward hem nog reed vond ik het wel heel bijzonder maar nu vind ik het niet zo spectaculair meer om te zien. Vind het ook jammer dat het paard nu een soort kermisattractie is geworden.

Helemaal mee eens :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:28

Het paard is echt niet alleen gekocht omdat iemand een goed paard wilde. Hij is (naar mijn mening) tevens gekocht met het oog om er geld mee te verdienen. In de ring, maar ook voor het dekken, en waarschijnlijk ook voor de "gadgets" met toot erop. Gezien de koopprijs, moet er nog veel geld omgaan voordat ze kunnen gaan verdienen... en dit soort uitzendingen dragen daar natuurlijk aan bij.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:00

tja.... ben heel benieuwt :P zal het ook op i nternet terug te kijken zijn? meeestal slaap ik dan al :P

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:13

aisie schreef:

Helemaal mee eens! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:21

Ik ben blijkbaar niet de enige die het er helemaal mee gehad heeft. Het beest is inderdaad niet meer de gewone mooie hengst, maar een commerciele kermisattractie. Word moe van al die berichten. Denk dat andere mensen hier ook last van hebben. Je kan ook TE veel doen om je beest in de aandacht te zetten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:23

Het bijzondere is er vanaf. Het is niet naturel meer, niet waar het echt om draait.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:24

Wat een onzin, het is en blijft een prachtig paard, een klasse apart. Dat ziet een blinde die nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien nog wel.

Al stapt hij maar aan een halster van de wei naar de stal, dan ziet dat er al mooi uit.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:25

Ja dat zal hij altijd blijven maar toch is het niet meer zo bijzonder, naturel en ontroerend als voorheen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:30

Maar waarom dan niet? Wat bedoel je daar mee? Of is dat gewoon omdat hij in Duitsland staat.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:31

Totilas liep veel mooier, naturlijker en beweegelijker onder onze Edward. Ik heb het idee dat duitsland meer wil laten zien wij hebben totilas. niet echt voor de dressuur meer voor wij bezitten.

Kronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:41

Gaat me allemaal net te ver.. respect voor paard en ruiter.. en bij bijzondere prestaties mag er best meer aandacht aan worden gegeven... maar de hele hype errond lijkt net een circus :+ ( (Tshirts, mokken en petjes met "I love Totilas forever" heeft voor mij een hoog Pennygehalte) <3

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:47

aisie schreef:

helemaal mee eens!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:50

pf, ik heb ooi het lef gehad om een topic te maken over het toot-moe zijn.... werd compleet afgebrand door iedereen toen, haha. Nu blijken er toch steeds meer mensen alles een beetje zat te worden gelukkig..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:52

Ook ik wordt een beetje moe van al die media aandacht voor dat paard. Heb mij nooit bemoeit met de discussies over Totilas hier op bokt, maar het paard wordt nu zo erg uitgemolken.
Zoals eerder al werd gezegd: Het paard heeft een hoop gekost en dit zal toch terugverdiend moeten worden (liever eerder dan later :+ ).

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:54

Het is en blijft een bijzonder paard al vond ik hem onder Edward Gal beter dan onder Rath. En die mediahype verandert niets aan de prestaties van het dier.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:56

Bloodymary schreef:
Wat een onzin, het is en blijft een prachtig paard, een klasse apart. Dat ziet een blinde die nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien nog wel.

Al stapt hij maar aan een halster van de wei naar de stal, dan ziet dat er al mooi uit.

Maar blinden kunnen toch niet zien, of ben ik nou gek? :')

Duitsland ziet het paard als een bezit, nederland als een dier.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:58

aisie schreef:

Mee eens, de magie is eraf, het echte team is weg. Wat Ed en Toot hadden, dat heeft Rath niet. En juist die fantastische band maakte zijn proeven zo mooi dat ze bijna onwerkelijk waren.

Lotje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:09

MLoeser schreef:
aisie schreef:

Mee eens, de magie is eraf, het echte team is weg. Wat Ed en Toot hadden, dat heeft Rath niet. En juist die fantastische band maakte zijn proeven zo mooi dat ze bijna onwerkelijk waren.

Helemaal mee eens!