Trudalya topsportmerrie 2011; Aron HBC wint Manno troffee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trudalya topsportmerrie 2011; Aron HBC wint Manno troffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:38

http://www.kwpn.nl

De 27e Nationale Tuigpaardendag in Ermelo werd zeer druk bezocht en kende vele hoogtepunten. Dat was ten eerste de strijd om de Greet Bergstra Bokaal. Veertien merries hadden zich daarvoor geplaatst maar geen van allen kon tegen het grote geweld van de indrukwekkend optredende elitemerrie Trudalya (Milano x Wouter) van f/g. J.G. Lokhorst uit Kamperveen op. Zij kwam, zag en overwon. Ze keek er geweldig over en maakte geen misse pas. Lambertus Huckriede showde deze merrie. Wendelrose (elite van Manno x Renovo -f. C. Mooiweer Doornspijk) van Jan Vink met Mark de Groot en Taunita (elite van Manno x Renovo) van f/g. J.W. van Wessel met Henk Hammers waren tweede en derde. Even eerder won Huckriede met de groots optredende hengst Aron HBC (Ganges x Plain's Superstition f- M.C.M. Houten uit Bavel) van de HBC-Stal al de Manno-Trofee in de rubriek goedgekeurde hengsten. Henk Hammers kon Atleet (Patijn x Waterman-f. R. Aalders Nieuw Roden) van gebr. Van Manen en W. Cazemier als tweede opstellen.

In de rubriek tweejarige hengsten scoorde de heel best dravende Erdball (Unieko x Jonker-f. W. Zuidema-Van Dam Liederholthuis) van S. Ardesch het hoogst.

De rubriek tweejarige merries kreeg in Edaperty (Unieko x Perfection) van f/g. G.J. Frasa Hagestein een hele fraaie winnares.

Bij de driejarige merries was het weer Unieko die de beste leverde. Dat was steeds weer met veel kracht en macht optredende Dirose (Unieko x Ganges -f. Th. Postma Kollumerpomp) van L. Postma - De Haan Kollumerpomp.

Biantha V (Manno x Renovo-f. P.A.M. van der Velden) van G. Hermanussen was de fraaie winnares van de keur/elitemerries.

Bij de jongste tuigpaardrijders ging het juniorenkampioenschap naar Maurice Stevens met Atillos (Talos x Kolonel-f. A.Doornbos Beilen) van zijn vader Peter Stevens. In groep II ging Karlien Huisman huiswaarts met deze titel. Zij stelde Wild Rose F (Manno x Renovo) van f/g. H. Fikse voor.

Jan Wiering won met zijn sportmerries Tatsiana en Oriana (beiden van Jonker) de rubriek voor de bandenwagen en Henk Prins wist voor de oogstwagen Utella (Nando x Ganges) en Cutella (Uandro x Nando-fokker van beide R. van de Veen) van Stal Boelens naar het oranje te rijden. Indrukwekkend was de rubriek zesspannen waarin vijf deelnemers. Ben Schaap kwam daar als winnaar uit de bus. Hij had samen gespannen met Stal Harink. Besterly Amadeus (Saffraan x Manno-f. H. Kruidhof jr. Staphorst) van Leendert Veerman werd "Wereldkampioen" in een showrubriek waarin de paarden aan de lange lijn en aangespannen werden gepresenteerd.

De door TH. Wiggerts uit Soest gefokte Olievier (v.Wilhelmus ) van Thea en Bud de Gooyer werd verkozen tot Paard van het Jaar en Fokker van het Jaar werd Dion Jilesen uit St.Agatha.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:13

Olievier is van de tante van mijn moeder en een heel lief en leuk paard hij verdient dit echt

Marjan98

Re: Trudalya topsportmerrie 2011; Aron HBC wint Manno troffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:37

Trudalya was echt in topvorm. De rubriek goedgekeurde dekhengsten verliep teleurstellend... Aron was top, maar atleet liet niet zien wat hij kan, net als de rest van de ggk hengsten. De kwaliteit bij de twee en driejarigen was ook niet echt hoopvol...

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:51

Bij de dekhengsten vond ik zappelin wel goed gaan hoor...
En leuk dat Olivier is gekozen tot paard van het jaar!

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:04

Zeppelin deed helemaal niet mee. Marc de groot reed Stuurboord. Ja echt leuk dat Olivier Paard van het jaar werd. Dat kwam hem ook toe. De fokker van het Jaar vond ik een aanfluiting net als veel mensen naast me op de tribune. Dan waren er nog wel hele andere fokkers geweest die goede keuring en concourspaarden hebben gefokt.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:50

Jammer dat Atleet zich niet wat meer liet zien maar Aron mocht er er zijn,die liet zich goed zien.
Taunita heb ik ook wel beter zien lopen en ik vind Wild Rose een hele gave! :D

En de jonge hengsten van Morocco Field Marshall vond ik over het algemeen tegenvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:54

De morocco's vielen idd erg tegen! Fokker van het jaar; ik kan me voorstellen dat sommige het een asnfluiting vinden. Ik had oom nooit verwacht dat een door ons genomineerd iemand het zou worden. De beargumentatie vond ik zeer zeker passen!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:58

In ieder geval heeft Unieko weer goede zaken gedaan,een kampioen bij de 2 jarige hengsten,de 2 jarige merries en de 3jarige meries.

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:03

Taunita was zeker niet in goede doen. Henk Hammers reed met alle paarden ook wel heel onsportief binnen door. Bex vind ik ook wel heel gaaf, en had volgens mij op de plaats van Taunita moeten staan. Junioren was ook een mooie wedstrijd. Unieko doet het echt goed in de fokkerij. Daar moeten we blij mee zijn want verder zijn er op dit moment niet veel hengsten die goed fokken.

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:43

Marjan98 schreef:
Zeppelin deed helemaal niet mee. Marc de groot reed Stuurboord.

ow sorry, vergissing.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:56

De 3jarige merrie heb ik gevlochten :D echt een toppaard!

Sita18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:15

Ik vond het wel erg jammer dat Saffraan op moest stellen omdat hij zijn ijzer verloor. De arme topper, hij ging zo goed op het achtterrein.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:32

De merries waar Jan Wiering mee reed zijn dochters van mijn Jorina *trots*

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:42

Weer een mooie overwinging erbij voor Biantha V

Nouki246

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:51

Trudalya was echt klasse appart!!
En Olievier paard v/h jaar, gewoon top!! Niet verwacht...
Fokker van het Jaar viel me idd ook een beetje tegen!! Had zeer zeker andere en betere fokkers met betere fokproducten kunnen noemen!
De strijd om de Manno troffee heeft Aron weer zeer verdiend! Zoals meerderen al zeggen, vond ik ook lang alle hengsten niet zo best als wat ze kunnen! Alhoewel Stuurboord ook heel goed was!!

Ik heb genoten van weer een zeer geslaagde TPD!

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:50

Heej Grapje; Als fokkers van het Jaar zou Jan Wiering als eerste bij mij te binnen schieten, Zij rijden al jaren met zelf gefokte paarden goed mee. Maar Van der Velde uit Zevenhuizen doet ook al jaren voor aan mee met keurings en concourspaarden, of fam Boeve fokkers van Milano en Bentley.Je zal toch twee van zulke paarden fokken. Trudalya is ook weer een jonge Milano. Die mensen hebben meer neergezet als Jillissen ...

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:07

Marjan98 schreef:
Heej Grapje; Als fokkers van het Jaar zou Jan Wiering als eerste bij mij te binnen schieten, Zij rijden al jaren met zelf gefokte paarden goed mee.

Mijn merrie is de merrie waarmee Jan Wiering zijn fokkerij begonnen is.