Kampioenspaard Fleurie vertrekt naar Engelse jeugdamazone

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

primagirl

Kampioenspaard Fleurie vertrekt naar Engelse jeugdamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 11:33

http://www.dressuurstalvanbaalen.nl

De 11-jarige Hannoveraans gefokte merrie Fleurie (Florestan x Akzent II) is verkocht naar Engeland. De familie te Riele uit Weert heeft het kampioenspaard bij de junioren van dochter Antoinette verkocht aan de familie Williams, die eerder al Danny Boy kochten, de zilveren teampony van Antoinette. De 14-jarige Erin Williams reed met Danny Boy dit jaar op het pony-EK in Polen en wil zich volgend jaar nog een jaar op de pony’s richten, terwijl ze met Fleurie al gaat wennen aan een overstap naar de junioren.

“Erin Williams heeft Fleurie niet eens geprobeerd en haar ongezien gekocht”, zegt vader Noud te Riele. “De familie Williams heeft zulke goede ervaringen met ons, eerst met onze Danny Boy en daarna met Dynasty van de familie Rothenberger die gereden werd door Antoinette en die zij vorig jaar ook overnamen, dat zij er zonder meer voor gingen!”

Wijlen grootvader Adrie Gordijn kocht Fleurie (v. Florestan I) indertijd voor zijn kleindochter. De merrie was vijf keer achter elkaar kampioen tijdens de Zweedse kampioenschappen voor jonge paarden. “Het feit dat haar grootvader Fleurie voor haar gekocht heeft, maakte het wel even extra moeilijk”, zegt Noud over de merrie die in Broholm met zijn dochter op het EK junioren het beste teamresultaat voor Nederland bij elkaar liep. “Maar Antoinetje gaat nu een 3-jarige voor haar oma rijden en we kijken verder voor een jeugdpaard voor de Junioren en daarna Young Riders. Voor Antoinette is het een hoogtepunt geweest dat zij in zo’n korte tijd van haar gouden ponytijd heeft kunnen doorstoten bij de junioren. Wij hadden dit zelf nooit verwacht.”

Trainster Coby van Baalen zegt: “Antoinette te Riele is op en top een wedstrijdamazone die er alles uit weet te halen wat er in zit. Ik ben erg trots op haar manier van kunnen focussen en presteren wanneer het moet. Ze heeft met Fleurie op de juiste momenten optimaal gepresteerd. Heel knap voor zo’n jeugdige amazone! In haar vervolgloopbaan heb ik het volste vertrouwen.”.

Getup

Re: Fleurie vertrekt naar Engelse jeugdamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:23

Gaat me niets aan,maar waarom zouden ze een paard,waarmee ze zo goed bij de junioren presteert weg doen? Merrie kan misschien niet mee op hoger niveau? Of zo n gruwelijk goed bod gehad,dat ze niet kunnen weigeren....
Bedoel: als je al zo n goed beest hebt, ga je die toch niet weg doen om een ander te gaan zoeken...?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kampioenspony Fleurie vertrekt naar Engelse jeugdamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:37

ON -> VN.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:38

Is het nou een pony of een paard? Anders moet de titel even aangepast worden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:42

yevs

Re: Kampioenspaard Fleurie vertrekt naar Engelse jeugdamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:00

''antoinetje'' :')....

nee allemaal heel leuk en aardig, maar zomaar blind een paard kopen zonder m eerst een keer te rijden? apart.
Hoe goed je vorige ervaringen ook waren, je gaat zo'n paard toch niet zomaar kopen?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:31

Uit hun verhaal maak ik op dat dit paard niet goed genoeg is voor het YR niveau. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Verder begrijp ik wel dat zo'n Engelse haar gewoon koopt. Veel plezier voor Erin Williams!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:05

Getup schreef:
Gaat me niets aan,maar waarom zouden ze een paard,waarmee ze zo goed bij de junioren presteert weg doen? Merrie kan misschien niet mee op hoger niveau? Of zo n gruwelijk goed bod gehad,dat ze niet kunnen weigeren....
Bedoel: als je al zo n goed beest hebt, ga je die toch niet weg doen om een ander te gaan zoeken...?

Zo gaat het in de handel op hoger niveau..
Als ze een goed bod krijgen doen ze hem weg vooral als ze weten dat hij een nog hoger niveau niet zal halen.
Daarna zoeken ze dan een paardje die nog beter zal presteren..

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:23

Getup schreef:

Geloof mij, GRUWELIJK AANBOD!!!
Die mensen uit Engeland hebben een beetje veel geld. :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:27

Als Antoinette het hoogste had kunnen halen met deze merrie dan was ze echt niet verkocht, zo sportgericht zijn ze wel. Er komt echt wel een opvolger die wel het hoogste niveau aankan en het is haar gegund.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:34

bigone schreef:
Als Antoinette het hoogste had kunnen halen met deze merrie dan was ze echt niet verkocht, zo sportgericht zijn ze wel. Er komt echt wel een opvolger die wel het hoogste niveau aankan en het is haar gegund.

Jep, als iemand er wel heel erg hard voor werkt dan is zij het wel!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:41

hmm ik dacht dat dit echt een talentvol paard was, toen ze begonnen hadden ze het er daar wel over. Jammer dat het nu al over is.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:42

Sieppus schreef:
Getup schreef:

Geloof mij, GRUWELIJK AANBOD!!!
Die mensen uit Engeland hebben een beetje veel geld. :')

Dat geloof ik ook wel, als je een paard geen eens gaat bekijken voordat je m koopt ;P :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:06

Thomas: valt wel mee hoor.
Mijn pony is ook gewoon verkocht zonder dat die mensen hem gezien hebben.
Enkel via fotos en videos MAAR wel met een tussenpersoon die mijn pony heeft gezien en hem heeft aanbevolen.
Wssn zal het zo ook gegaan zijn met een tussenpersoon.