Optimisme over toekomst van Prinses Margriet Manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Optimisme over toekomst van Prinses Margriet Manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 07:22

www.stegen.net

Het gaat weer de goede kant op met de manege in Westerbork. Die was in mineur nadat bekend werd dat de provincie de jaarlijkse subsidie van 40.000 euro schrapt. Maar de stichting Vrienden van de Manege heeft inmiddels al veel sponsors en donateurs gevonden.
De Prinses Margriet Manege in Westerbork.

De Prinses Margriet Manege, gebouwd in 1976, is een fenomeen op het gebied van paardrijden voor gehandicapten. Dat was ook de reden voor de provinciale subsidie. Maar die is dus wegbezuinigd. Daardoor zag het er somber uit voor de manege, maar nu gloort er weer hoop. Want hoewel de stichting nog niet eens officieel is begonnen is er nu al al ruim 6.000 euro bijeen gebracht.

Vriend worden kan voor een bedrag van 50 euro per jaar en bedrijven kunnen een paard adopteren, waarbij de bedrijfsnaam op de stal komt te staan.
Verder neemt het bestuur ook andere maatregelen, waaronder het verhogen van het lesgeld.

Gowlan

Re: Optimisme over toekomst van Prinses Margriet Manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:26

Klinkt leuk, ook de manier waarop er geld word verzameld om het zo mogelijk te maken om gehandicapten te kunnen laten paardrijden.
Alleen vraag ik mij af of het verhogen van het lesgeld niet zijn tol gaat eisen, niet iedereen heeft het even breed en indien jij een gehandicapt kind hebt waarvoor het goed is als deze paardrijd, kunnen zij dit misschien niet/minder makkelijk opbrengen..

Alhoewel, ik weet uiteraard niet wat de prijs op dit moment is voor het lesgeld.
Maar wel een fijne vooruitgang! :j

Cassidy

Re: Optimisme over toekomst van Prinses Margriet Manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:29

Helemaal nu paardrijden uit het PGB gehaald wordt, zullen veel mensen het niet meer kunnen betalen. Ik weet niet wat het lesgeld nu is, maar te hoog gaan kan idd tegen ze gaan werken.

Froukje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:28

Cassidy schreef:
Helemaal nu paardrijden uit het PGB gehaald wordt, zullen veel mensen het niet meer kunnen betalen. Ik weet niet wat het lesgeld nu is, maar te hoog gaan kan idd tegen ze gaan werken.

de tarieven staan op hun website
http://www.prinsesmargrietmanege.nl/?pa ... entarieven

Prima initiatief "vrienden van de prinses Margrietmanege" en de mogelijkheid tot adoptie van een paard.
Ik ben er jarenlang vrijwilliger geweest bij Elisabeth Ruiterkampen, die tijdens de zomerstop van de manege zeven weken een heleboel ruiters met een functiebeperking een leuke vakantie bieden.

Hier nog de link naar het opgaveformulier voor vrienden!
http://www.elisabeth-ruiterkampen.nl/fo ... ndenPM.pdf

groetjes Marjanne

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:46

ik rij zins 2004 paard bij VPG opmeer en we gaan elk jaar op paardrij kamp bij de prinses margriet manege ik ga sins 2005 mee. 7 september is het alweer zover :D *\o/* /3 . zijn er nog nieuwe paarden of paarden weg?