Hester: ‘We gaan voor medaille, de vraag is welke kleur’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Hester: ‘We gaan voor medaille, de vraag is welke kleur’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:02

Bron: http://www.horses.nl

Als er een prijs zou zijn voor de meest aimabele dressuurruiter, maakt Carl Hester zeker kans. De goedlachse Brit is zeker van een teamplek voor het Europees kampioenschap met zijn Nederlands gefokte Uthopia (v. Métall). “We gaan voor een medaille, de vraag is nog welke kleur.”

Mede gezien zijn resultaat in Hickstead, waar Hester de Grand Prix won en tweede werd in de kür, maakt Hester deel uit van het team. Verder zijn routinier Laura Bechtolsheimer met Mistral Hojris, debutante Charlotte Dujadin met Valegro en Emile Faurie met Elmegardens Marquis opgenomen in het team. “Het grappige is dat we dus één heel ervaren combinatie hebben en één heel onervaren. En dan kom ik met al mijn ervaring, maar met een heel onervaren paard. Een leuke mix.” Hij noemt zijn paard Uthopia een geboren winnaar. “Ik heb nog nooit zo’n ongecompliceerd paard gehad. Hij is elastisch, werkwillig, geconcentreerd, een echte ‘cool dude’. Ik ben dol op hem”, aldus Hester.

Over zijn verwachtingen voor het EK is Hester duidelijk. Het wordt een medaille, alleen de kleur is nog niet duidelijk. “Ik zou het fantastisch vinden als het de gouden werd. Dit is het sterkste team dat we ooit op de been hebben gebracht. We hebben al twee keer zilver gewonnen, dus ik hoop dat we nu de Duitsers kunnen verslaan.” En de kansen van Nederland? “Jullie moeten helaas Imke Schellekens-Bartels en Totilas missen, maar hebben wel het thuisvoordeel, Adelinde met Parzival en veel ervaring. Toch denk ik dat wij er dit keer beter voor staan. Al zegt dat natuurlijk niet alles, het moet in de ring nog wel even gebeuren.”

Getup

Re: Hester: ‘We gaan voor medaille, de vraag is welke kleur’

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:13

De britten kunnen zeker een medaille halen! Onze ruiters zijn over t algemeen meer ervaren,dus de jonge britten meoten wel met de druk om kunnen gaan.