ik vraag mij af hoeveel ... gemiddeld kost:
een appaloosa:
een lusitano:
een lipizzaner:
een andalusier:
Hopelijk kunnen jullie helpen!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AmySP schreef:Tussen de 8000-10000 gok ik. Met betere papieren kom je vaak nog veel hoger. Hier bedoel ik de andalusiers, lipizzaners en lusitano's mee.
Edit: typfout
mf31 schreef:AmySP schreef:Tussen de 8000-10000 gok ik. Met betere papieren kom je vaak nog veel hoger. Hier bedoel ik de andalusiers, lipizzaners en lusitano's mee.
Edit: typfout
Ligt er natuurlijk aan wat voor een en hoe oud. Een Lusitano of PRE met papieren van een jaar of 5 die is beleerd zal idd niet zomaar onder de 6000 of hoger komen. Een Andalusier kan er ook een zijn zonder papieren, maar wel Andalusier. Dan heb je alleen geen PRE, dus niet eentje met twee goedgekeurde ouders. Dit is bij Lusitano's net zo, een cruzado is een stuk goedkoper dan een volbloed lusitano.
Een veulen is altijd weer wat goedkoper, maar voor een volbloed lusitano jaarling met goede papieren zul je ook gauw een eurootje of 3500 moeten neerleggen vaak, als het niet meer is. PRE's zijn vaak wat goedkoper, maar het ligt allemaal maar net aan de papieren ed.
Voor Lipizzaners kun je meestal nog wel meer neerleggen, zeker aangezien er op het moment geloof ik maar twee goedgekeurde dekhengsten zijn in Nederland.
Het verschilt gewoon heel erg, maar zie je een ingereden lusitano/andalusier/lipizzaner van een jaar of 6 voor 1500 euro dan zou ik me ernstig afvragen waarom het paard zo weinig kost.
[/quote]