PRIJS appaloosa, lusitano, lipizzaner, andalusier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraalady

PRIJS appaloosa, lusitano, lipizzaner, andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:28

xRamonax

Re: PRIJS appaloosa, lusitano, lipizzaner, andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:29

hoezo wil je dat weten?
appaloosa's kunnen van shetlanders tot grote paarden zijn, dus daar is de prijs erg verschillend

Lauraalady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:31

omdat ik heel graag een paard wil kopen.
een groot paard. geen shetlander.
weet jij soms de gemiddelde prijs?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:32

Je hebt ook nog een amerikaanse appaloosa en een nederlandse appaloosa.. Amerikaanse appaloosa's zijn duurder van prijs dan de nederlandse appaloosa. De amerikaanse worden veel voor western gebruikt. Ik heb een nederlandse appaloosa vorige 2 weken terug gekocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:33

ligd aan leeftijd, papieren, stokmaat, geslacht, kunnen en nog veel meer.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:33

xRamonax schreef:
hoezo wil je dat weten?
appaloosa's kunnen van shetlanders tot grote paarden zijn, dus daar is de prijs erg verschillend

even ot maar wat een leuke appaloosa heb jij zeg :)

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:34

dankje :D

Lauraalady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:35

ik weet dat het allemaal afhangt van die factoren, maar ik moet ongeveer kunnen bereken hoeveel het allemaal gaat kosten samen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:39

Tussen de 8000-10000 gok ik. Met betere papieren kom je vaak nog veel hoger. Hier bedoel ik de andalusiers, lipizzaners en lusitano's mee.

Edit: typfout

Lauraalady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:41

dankje. maar ik heb ook al appaloosa's tegen gekomen voor maar 200 euro ofzo... en dan vraag ik mij af of het wel geen oplichters zijn.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:42

Lauraalady schreef:
ik weet dat het allemaal afhangt van die factoren, maar ik moet ongeveer kunnen bereken hoeveel het allemaal gaat kosten samen...

Appaloosa's zijn rond de 2500 tot 5000 :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:43

Lauraalady schreef:
dankje. maar ik heb ook al appaloosa's tegen gekomen voor maar 200 euro ofzo... en dan vraag ik mij af of het wel geen oplichters zijn.

Hoe oud zijn die appaloosa's dan? 1 jaar? Want een redelijk paard die je kunt rijden en nog helemaal gezond is heb je niet voor €200,-

Lauraalady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:44

LisaFaded schreef:
Lauraalady schreef:

Appaloosa's zijn rond de 2500 tot 5000 :)

dankje! :)
en ze was 2 jaar denkik

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:45

Sowieso als ik jou was zou ik een oudere kopen, omdat het je eerste is ;) Rond de 5 t/m 12 jaar

Lauraalady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:47

ja dat was ik van plan :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:47

AmySP schreef:
Tussen de 8000-10000 gok ik. Met betere papieren kom je vaak nog veel hoger. Hier bedoel ik de andalusiers, lipizzaners en lusitano's mee.

Ligt er natuurlijk aan wat voor een en hoe oud. Een Lusitano of PRE met papieren van een jaar of 5 die is beleerd zal idd niet zomaar onder de 6000 of hoger komen. Een Andalusier kan er ook een zijn zonder papieren, maar wel Andalusier. Dan heb je alleen geen PRE, dus niet eentje met twee goedgekeurde ouders. Dit is bij Lusitano's net zo, een cruzado is een stuk goedkoper dan een volbloed lusitano.

Een veulen is altijd weer wat goedkoper, maar voor een volbloed lusitano jaarling met goede papieren zul je ook gauw een eurootje of 3500 moeten neerleggen vaak, als het niet meer is. PRE's zijn vaak wat goedkoper, maar het ligt allemaal maar net aan de papieren ed.

Voor Lipizzaners kun je meestal nog wel meer neerleggen, zeker aangezien er op het moment geloof ik maar twee goedgekeurde dekhengsten zijn in Nederland.

Het verschilt gewoon heel erg, maar zie je een ingereden lusitano/andalusier/lipizzaner van een jaar of 6 voor 1500 euro dan zou ik me ernstig afvragen waarom het paard zo weinig kost.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:49

mf31 schreef:
AmySP schreef:

Ligt er natuurlijk aan wat voor een en hoe oud. Een Lusitano of PRE met papieren van een jaar of 5 die is beleerd zal idd niet zomaar onder de 6000 of hoger komen. Een Andalusier kan er ook een zijn zonder papieren, maar wel Andalusier. Dan heb je alleen geen PRE, dus niet eentje met twee goedgekeurde ouders. Dit is bij Lusitano's net zo, een cruzado is een stuk goedkoper dan een volbloed lusitano.

Een veulen is altijd weer wat goedkoper, maar voor een volbloed lusitano jaarling met goede papieren zul je ook gauw een eurootje of 3500 moeten neerleggen vaak, als het niet meer is. PRE's zijn vaak wat goedkoper, maar het ligt allemaal maar net aan de papieren ed.

Voor Lipizzaners kun je meestal nog wel meer neerleggen, zeker aangezien er op het moment geloof ik maar twee goedgekeurde dekhengsten zijn in Nederland.

Het verschilt gewoon heel erg, maar zie je een ingereden lusitano/andalusier/lipizzaner van een jaar of 6 voor 1500 euro dan zou ik me ernstig afvragen waarom het paard zo weinig kost.

Lusitano's/andalusiers en lipizzaners zijn dan ook pracht paarden en hun prijs echt waard :)

Lauraalady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:49

dankje voor de goede uitleg! :)

AapjeAstrid

Heb je niet meer eisen dan alleen een ras? Dan kunnen we een beter schatting maken.

DonDon

Lauraalady schreef:
ja dat was ik van plan :)

Gewoon erg veel zoeken.. Ik kwam de mijne ook toevallig tegen hoor. Ik zocht iets aparts en heb het gevonden! Veel rondkijken op marktplaats, sporthorses etc

Lauraalady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:50

en dat is ook helemaal waar! ben gewoon zot van die paarden :P

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:50

Het verschilt gewoon heel erg, maar zie je een ingereden lusitano/andalusier/lipizzaner van een jaar of 6 voor 1500 euro dan zou ik me ernstig afvragen waarom het paard zo weinig kost.[/quote]

Lusitano's/andalusiers en lipizzaners zijn dan ook pracht paarden en hun prijs echt waard :)[/quote]

Zeker weten!!!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:58

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:24

ik heb er ook nog 2 te koop
mocht je intresse hebben ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:38

ON is alleen bedoelt voor nieuwsberichten over paarden, hier dus een slotje.