Paardje moederziel alleen in weiland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vindt u ervan dat dit diertje alleen in het weiland staat?

Poll eindigt op

Prima. Een paard kan makkelijk alleen zijn.
Geen stemmen
Verschrikkelijk. Een paard heeft gezelschap nodig.
5 (100%)

Totaal aantal stemmen: 5

dichtbij

Paardje moederziel alleen in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 13:33

Is dit dierenleed? Heel zielig staat hij daar. Met gebogen hoofd. Het is net of hij de ellende van de
hele wereld op zijn schouders heeft. Maar dat is niet zo, het is alleen maar zijn eigen narigheid.

Hij staat daar maar, met hangende schouders. In weer en wind. Geen beschutting bij storm en regen.
Geen schaduw bij felle zon. Geen vriendjes om mee te spelen. Zo,n klein paardje op een stukje land langs de Leeghwaterweg in Zaandam.
Altijd als ik langs kom met bus 91 staat hij daar. In mijn ogen een toonbeeld van ellende.
Ik weet wel, zijn baas komt elke dag even langs, want waarschijnlijk houd hij wel van dat paardje.
Maar een paardje is een kudde dier, die heeft vriendjes nodig om mee te spelen. Dat is net zo belangrijk als voldoende eten.
En waarom totaal geen beschutting tegen weer en wind? Volgens mij is dit ook dieren mishandeling.
De dierenbescherming is het met mij eens, maar kan niets doen, dus wordt het paardje aan zijn lot overgelaten.
Er zullen mensen zijn die dit overdreven vinden, maar ik ga kijken of ik er nog wel iets aan kan doen,
want altijd als ik langskom met de 91, gaan ook mijn schouders hangen van zijn ellende. En kan ik wel huilen.

Om de video te bekijken verwijs ik jullie graag door: http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regionaal-nieuws/artikel/2127754/paardje-moederziel-alleen-in-weiland.aspx

geerke

Re: Paardje moederziel alleen in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:37

tja,ideaal is het zeker niet.Maar ik heb veel erger gezien hoor.Deze heeft nog wat te eten.
Maar een pony erbij kan toch niet zo moeilijk zijn?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:59

ON is alleen bedoelt voor nieuws over paarden, hier dus een slotje.