Van ontucht beschuldigde manegehouder ontkent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Van ontucht beschuldigde manegehouder ontkent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 11:34

www.tctubantia.nl

De 51-jarige houder van een manege in Holten ontkent dat hij ontucht heeft gepleegd met twee van zijn pupillen. Datzelfde geldt voor een verkrachting jaren geleden. Voor de rechtbank in Almelo had gisteren een regiezitting plaats in de zaak tegen Holtenaar N., om te bepalen welke getuigen in het nog lopende onderzoek moeten worden gehoord.

Duidelijk werd dat het Openbaar Ministerie de man ervan verdenkt dat hij in de periode van juni 2009 tot augustus 2010 meermalen ontucht pleegde met twee meisjes van 13 en 14 jaar. Veel eerder, namelijk tussen 1996 en 2000, zou N. een vrouw hebben verkracht.

Volgens advocaat Breukink is er sprake van een hetze tegen de man, die alles ontkent. Zij wil diverse getuigen horen om te achterhalen op basis van welke informatie aangiftes zijn gedaan en of de meisjes onder druk zijn gezet. Tekenend zou een gesprek zijn geweest waarin de zus van een van de vermeende slachtoffers het meisje oproept het echte verhaal te vertellen en ‘niet het verhaal dat mama wil horen’.

Breukink zei dat ze moeiteloos honderd leden van de pony- of landelijke rijvereniging kan opnoemen, die nog altijd vierkant achter N. staan.

Officier van justitie Grooters zei dat de politie terughoudend en zorgvuldig te werk is gegaan, juist om hetze en beïnvloeding te voorkomen.

De rechtbank wil dat er zes getuigen worden gehoord. De zaak gaat in november verder.

Eerdere berichten
[VN] Trainer van Marsruiters op non-actief wegens zedenzaak
[VN] Paardentrainer PC de Marsruiters vast voor ontucht
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-08-11 11:55, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels voor VN

Lielle

Re: Houder manege ontkent alles (update op vorige berichten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:37

bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:40

Fijn dat ze zoveel leden van de rijvereniging kan noemen die achter 'm staan, maar typisch dat diezelfde rijvereniging er wel weg is. Als de leden dat niet hadden gewild en daadwerkelijk achter 'm gestaan hadden, waren ze er wel gebleven...

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 11:42

De meeste leden van onze vereniging zijn weg bij deze man. Er zijn een paar een maar mensen bij hem gebleven, maar geen honderden, misschien op 1/2 handen te tellen.. Ik vraag mij af waar ze die vandaan willen halen..

Pashon

Re: Van ontucht beschuldigde manegehouder ontkent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:06

tja onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Als de Officier van Jusitie daadwerkelijk harde bewijzen had gehad was deze man allang opgesloten geweest. Geloof ook niet dat de advocaat van de man zou gaan liegen om het aantal mensen dat voor de man willen getuigen in positieve zin.
Vind het allemaal erg vreemd en ook moeilijk te geloven.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:30

Dan vraag ik me af waarom hij denkt dat die mensen achter hem heeft staan. En waarom iedereen zo'n beetje weg is. Is iedereen vertrokken door de verhalen van die meiden, of hebben 'jullie' altijd al een idee gehad dat het een 'vies' mannetje is.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 12:52

Pashon schreef:
tja onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Als de Officier van Jusitie daadwerkelijk harde bewijzen had gehad was deze man allang opgesloten geweest. Geloof ook niet dat de advocaat van de man zou gaan liegen om het aantal mensen dat voor de man willen getuigen in positieve zin.

Wij zijn een vereniging van +- 25 pony EN paarden leden, wat door dit nieuws wel verminderd is... Waar willen ze de andere mensen vandaan halen die achter hem staan dan?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:07

Iedereen die van ontucht wordt beschuldigd zal ontkennen.
Niet zo vreemd eigenlijk...........

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:19

Vies mannetje is het zeker niet in mijn ogen, ik ken hem best wel goed. Maar verder weet ik ook niks.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:24

Brrr mijn maag draait altijd een keer om als je weer zulke dingen leest.

Als de vereniging maar 25 leden telt,hoe komen ze dan in hemelsnaam aan die andere 75 mensen? :?

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:47

Ik weet uit ervaring van eerste hand, dat iemand van ontucht beschuldigen een heel machtig middel is om wraak te nemen, of om bijvoorbeeld eigen kinderen bij de vader weg te houden.
En dat het regelmatig voorkomt dat iemand dus echt niet schuldig is aan ontucht.
Ik ben dan ook altijd heel voorzichtig in mijn oordeel. Eerst bewijs zien...dan geloven...
Dus of deze man schuldig of onschuldig is? Ik heb geen idee! Kan wat mij betreft allebei.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:07

Pashon schreef:

Ontucht is sowieso vaak woord tegen woord. Wat voor bewijs heb je als iemand aan je heeft gezeten en die gene ontkent? Het blijft altijd een zaak waarbij geruchten, betrouwbaarheid van alle partijen, etc. altijd worden uitgezocht, om te kijken wie er gelijk lijkt te hebben.

Oftewel, wie er dan ook liegt, het blijft heel moeilijk om te achterhalen wie van de twee dat is!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:44

Het wordt er ook niet makkelijker op gemaakt dat zo vaak meiden leugens verspreiden. Het is gewoon heel lastig om dit soort zaken dan nog serieus te nemen. Ik ga er wel in mee dat men voorzichtig moet zijn met het maken van hun oordeel over dit soort zaken. Vandaar dat ik me afvroeg waarom mensen waren vertrokken. Omdat hij beschuldigt word? of omdat men eigelijk wel een vermoeden had of last had van deze man.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:55

Net of die man niet meer mensen kent dan de rijvereniging.. Beetje doelloos zoeken..
Rare verhalen zijn snel de wereld in gebracht, helaas.

Weet niet wie er liegt, en ken de man ook niet persoonlijk.. Hopen dat het recht zegeviert. Op wie er dan liegt of doet.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:54

Vond het niet het type voor dat soort handelingen, maar dat komt vaker voor bij mensen van wie je het niet verwacht.
Heb het vooral te doen met zijn familie en vrienden. Medelijden met hem kan ik niet hebben omdat ik niet weet wie er eerlijk is en wat er heeft gespeeld. Hoop dat de waarheid boven water komt, het is nu al veel te lang aan de gang..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:13

Ik heb rechtbankverslaggeving gedaan, en 9 van de 10 die voorkomen wegens misbruik zijn niet het type waarvan je 't verwacht ;)
Daarmee zeg ik niet of deze man het wel of niet gedaan heeft, maar hij heeft minimaal de schijn tegen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:00

Het is zoiezo een triest verhaal. Of de meisjes spreken niet de waarheid, en anders heeft deze man dingen gedaan die echt niet door de beugel kunnen. In beide gevallen is het triest dat zoiets kan gebeuren..

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:04

Sowieso zou ik mijn kinderen bij hem uit de buurt houden, better safe than sorry!

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:31

De meeste pedo's/misbruikers zijn mensen waarvan je het in eerste instantie niet zou denken. Die mensen weten echt wel hoe ze moeten manipuleren etc. In dit verhaal vind ik het wel frappant dat er een eerdere aanklacht(?)/verdenking(?) is van verkrachting. Schuldig of niet, ik zou hem iig niet meer in de buurt willen hebben van kinderen. Idd better safe than sorry ;) .

denisenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:55

Waar zijn die andere 75 ? Leden