Sir Corland verkocht naar Verenigde Staten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Sir Corland verkocht naar Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:58

Horses.nl

De KWPN-goedgekeurde Grand Prix-hengst Sir Corland (v. Corland) heeft de Nijkerkse stallen van Wout Jan van der Schans verlaten. De twaalfjarige schimmel is via Alan Waldman verkocht aan een Amerikaanse amazone die in de toekomst op een hoger niveau wil rijden.

“Sir Corland gaat er als leermeester heen. Ze begint met hem op 1.20 en 1.30m niveau en hoopt later hogere parcoursen met hem te kunnen rijden”, vertelt Wout Jan van der Schans. Sir Corland werd in 1999 geboren bij J.G.C. Roelofzen-van Straaten in Hierden en werd als veulen verkocht aan Cor Drost en Karin van Stekelenburg. Na zijn goedkeuring bij het KWPN stapte Wout Jan van der Schans er voor eenderde deel in en nam hij de sportcarrière voor zijn rekening.

Ketaki

Re: Sir Corland verkocht naar Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:39

Zonde dat ie is verkocht, hopelijk gaan we er nu wat meer van horen ( ook al dient ie als leerpaard) :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:14

Meer van horen?
Volgens mij heeft ie al een redelijke staat van dienst.....

Evony

Re: Sir Corland verkocht naar Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:18

Nou idd, vind het een geweldig paard en heb hem meerdere malen op concours goed zien presteren!

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:17

Knakker schreef:
Meer van horen?
Volgens mij heeft ie al een redelijke staat van dienst.....

Als wat?
Balkentrapper...........
Tis dat woutjan erop zat, maar met een normale ruiter zou hij in het B zelfs nog iedere balk eraf trappen. Nee ik vind het geen gemis. Nooit wat aan gevonden aan dat beest.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:25

Nou, volgens mij heeft Wout Jan er toch diverse prijzen mee gewonnen.
De laatste tijd reed zijn zoon hem, ging ook niet altijd geheel onverdienstelijk toch?

wilmers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:23

Hij was vast niet goedgekeurd bij het KWPN als hij "iedere balk eraf zou trappen" :P. (en als ik me niet vergis was hij zelfs de verrichtingingskampioen van z'n jaargang)

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:11

Jazeker hij was inderdaad verrichtingskampioen van zijn jaargang.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:53

misschien een duidelijk voorbeeld van "het niet gunnen van" .....
Geeft niets, je mag je mening hebben "active" !

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:16

Knakker schreef:

Als je ziet hoeveel reacties dit bericht opleverd, merk je ook dat het paard niet een tweede Totilas was :D Maar nee, heeft niets met gunnen te maken, ik vond er gewoon heel weinig aan, dus ik mis hem ook niet.

wilmers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:52

Iedereen heeft zijn/haar eigen mening natuurlijk, maar om Sir Corland te bestempelen als een waardeloos springpaard dat amper de B door zou komen zonder Wout Jan vd Schans op zijn rug vind ik niet erg respectvol. Maar goed, dat is mijn mening.....

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:59

wilmers schreef:
Iedereen heeft zijn/haar eigen mening natuurlijk, maar om Sir Corland te bestempelen als een waardeloos springpaard dat amper de B door zou komen zonder Wout Jan vd Schans op zijn rug vind ik niet erg respectvol. Maar goed, dat is mijn mening.....

Dat staat er niet. Er staat, dat hij met een gewone ruiter zelfs in de B het nodige er af trapt.

Onderschat vd Schans niet met paarden.
Maar jij mag het een supervoorzichtig fijn paard vinden hoor. Ik vind er niets aan.

wilmers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:39

Active schreef:
Dat staat er niet. Er staat, dat hij met een gewone ruiter zelfs in de B het nodige er af trapt.

Onderschat vd Schans niet met paarden.
Maar jij mag het een supervoorzichtig fijn paard vinden hoor. Ik vind er niets aan.

Dat staat ook niet in mijn bericht. En ik onderschat vd Schans zeker niet. Maar zoals ik eerder zei, KWPN goedgekeurd en verrichtingskampioen(en toen niet met W.J. vd Schans op z'n rug) wil toch ook wel wat zeggen over de capaciteiten van de hengst

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:45

wilmers schreef:
[
Dat staat ook niet in mijn bericht. En ik onderschat vd Schans zeker niet. Maar zoals ik eerder zei, KWPN goedgekeurd en verrichtingskampioen(en toen niet met W.J. vd Schans op z'n rug) wil toch ook wel wat zeggen over de capaciteiten van de hengst

Dat zegt alleen dat het kwpn dacht dat het als jong paard een topper zou worden. Is niet gebeurd.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:10

Active schreef:
Knakker schreef:

Als je ziet hoeveel reacties dit bericht opleverd, merk je ook dat het paard niet een tweede Totilas was :D Maar nee, heeft niets met gunnen te maken, ik vond er gewoon heel weinig aan, dus ik mis hem ook niet.

tuurlijk is het geen tweede totilas, dit is een springpaard en geen dressuurfenomeen :Y) :Y) :') :') *\o/* *\o/*

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:26

Geen topper?
Ik denk dat zijn niveau ver boven het gemiddelde nederlandse springpaard ligt.
Oke, het is geen grote-prijs winnaar, maar ik denk dat menig Z-ruiter er zijn parcoursen mee had willen springen.
Bij mag hij op stal komen hoor!
Active: Mag ik vragen hoeveel paarden jij van dat niveau gehad hebt???

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:17

Knakker schreef:
Geen topper?
Ik denk dat zijn niveau ver boven het gemiddelde nederlandse springpaard ligt.
Oke, het is geen grote-prijs winnaar, maar ik denk dat menig Z-ruiter er zijn parcoursen mee had willen springen.
Bij mag hij op stal komen hoor!
Active: Mag ik vragen hoeveel paarden jij van dat niveau gehad hebt???

Das voor jou een vraag en voor mij een weet :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:50

Zolang jij niet in cognito hier op bokt zit als bv een Van der Vleuten/Raymakers/Schroder/Dubbeldam etc... weet ik het wel!!!

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:31

Knakker schreef:
Zolang jij niet in cognito hier op bokt zit als bv een Van der Vleuten/Raymakers/Schroder/Dubbeldam etc... weet ik het wel!!!

Als ie echt goed was geweest hadden een van bovenstaande hem wel gekocht :+