Pony in Herstal (Belgie) omgebracht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Pony in Herstal (Belgie) omgebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 09:47

www.hln.be

In een weiland in Herstal, in de provincie Luik, is gisterenochtend een dode pony aangetroffen. Het dier werd door onbekenden de keel overgesneden. Er werd ook met een stomp voorwerp een stuk huid weggesneden. Dat melden de kranten van Sudpresse.

Onderzoek van het kadaver moet meer duidelijkheid scheppen omtrent de feiten. De pony liep in een wei in de buurt van Anim'Anerie, een vzw die zich inzet voor het welzijn van ezels.

De laatste tijd werden op diverse plaatsen in het land - onder meer in Limburg en in de buurt van Hannuit en Dinant - paarden het slachtoffer van wreedaardigheden. Een verband tussen die verschillende feiten werd nog niet aangetoond.

TS schreef:
Jammergenoeg geen goed nieuws.
Ik hou mijn hart vast. Mijn paarden staan achteraan mijn huis, altijd in het weiland...
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-08-11 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels voor VN

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:57

Hoe kan je nu een dier zoiets aan doen, ziekelijke mensen!
Ik heb vernomen van kennissen die in Andenne wonen (nabij Namen) ze ook een paardje van 1 jaar in slaap hebben moeten laten doen. Hij had een wondje van ongeveer 2 cm breed aan de flank, de eigenaars hebben dit ontsmet, maar 's avonds kon hij niet meer recht en had heel hoge koorts, dierenarts is geweest en ze zijn er nog dadelijk mee naar de kliniek in Luik gereden, daar stelde ze vast dat de wond zo diep was dat het de darm had geperforeed en de kans op slagen van een operatie was nihil omdat het darmvocht er al was uitgelekt. Hoe het gekomen is weet niemand maar ze denken wel dat iemand dit met opzet heeft gedaan maar er zijn geen bewijzen dus...... Het paardje was van de buren van de mensen en ze wonen ergens heel rustig op een heuvel. Er lag niets in de weide wat deze wond kan veroorzaakt hebben.

Lusitano

Re: Pony in Herstal (Belgie) omgebracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:06

Dit is echt te bizar.....
Wordt het geen tijd om burgerwachten in te zetten oid? Dat er mensen gaan waken bij de weilanden? Of is dat niet te doen?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:07

Wot een rotnieuws zeg, bah. De daders zijn zieke geesten en zijn een gevaar voor dieren en de samenleving

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:22

In Limburg waar in mei al paarden verminkt geweest zijn hebben ze inderdaad al burgerwachten ingezet, dat zal wel helpen om de daders voorlopig af te schrikken, maar zelf als ze iemand betrappen is er weinig kans dat er effectief een straf aan vasthangt want ze moeten al bewijzen hebben en als ze bewijzen hebben krijg je max 6 maanden cel, ik heb gelezen dat dit de max straf is voor dierenmishandeling. Er zijn zelf strafpleiters die denken dat de persoon die de paarden heeft verminkt in Limburg zich wel is zou kunnen "voorbereiden" om over te schakelen op mensen. Stel je voor dat ze die persoon vatten, krijgt hij max. 6 maanden cel ALS ze bewijzen hebben, na 6 maanden is hij weer vrij en kan hij rustig zijn gang gaan en begint hij misschien wel mensen uit te moorden, heel gezellig.

denisenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:38

Dt is gewoon te respectloos
Hoe kun je z'n diertje dat aan doen !
Hij zal in de wei hebben liggen leiden en als eigenaar is het nou ook niet fijn om op deze manier je paardje te vinden :( om je paardje dood aante treffen is al heel wat maar om dan ook nog de sneeën en zo te zien (bah wat lijkt me dat naar)
Deze mensen moeten echt gestraft worden !
Sterkte (l)

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:26

Ziekelijk gewoon , kan er wel om janken !

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:12

Bah bah wat een mensen op deze wereld! :(