Bretton Woods verkocht naar Schockemöhle/Linsenhoff

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Bretton Woods verkocht naar Schockemöhle/Linsenhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 07:04

http://www.bokt.nl

Afbeelding
Bretton Woods
Foto: http://www.sjoert.com

Zoals reeds eerder op de voorpagina van Bokt.nl vermeld werd, gingen de geruchten dat de hengst Bretton Woods verkocht zou zijn. Eigenarencombinatie Witte-Van Limpt ontkende dit uit monde van Nico Witte. De eventuele koop zou pas in Verden definitief worden.
De website st-georg.de berichtte vanochtend al dat de verkoop doorgang had gevonden, maar zojuist ontvingen wij het bericht dat dit inderdaad het geval is.
De dit jaar bij het KWPN goedgekeurde hengst Bretton Woods (Johnson x De Niro) komt in handen van de eigenarencombinatie Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff.
De carriere van Bretton Woods kenmerkt zich door successen. In 2009 presenteerde hij zich voor het eerst aan het publiek. Toen won hij met overmacht de Prinsenstad dressuur trofee. Hij behaalde in de voorronde van de VSN cup de hoogste cijfers van Nederland en in januari 2010 liet Bretton Woods zijn concurrentie ver achter zich en won de VSN trofee te Ermelo. Toen werd hij door de jury al betiteld als 'de nieuwe Totilas'. In de Pavo Cup finale in 2010 werd Bretton Woods reservekampioen bij de 4-jarige paarden.
Gisteren behaalden Bretton Woods en zijn amazone Emmelie Scholtens nog de bronzen medaille in de finale van het wereldkampioenschap voor 5-jarige dressuurpaarden.
De nieuwe eigenaren slagen er met deze aankoop in om dus ook 'de nieuwe Totilas' in handen te krijgen.
Welk bedrag er gemoeid is met de aankoop is niet bekend, wel is bekend dat Bretton Woods vanaf volgend jaar ter dekking zal staan in Mühlen (Paul Schockemöhle).

Zie hier de originele openingspost.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 07-08-11 16:55, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Aangepast voor Voorpagina

_Carien

Re: BREAKING NEWS!!! Bretton Woods verkocht !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 07:47

Zonde! Weer een miniatuur toegevoegd aan de monopoly van PS!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 08:04

Echt heel jammer pff word er gewoon misselijk van

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 08:07

Benieuwd wie hem rijden mag!
Het lijkt me wel moeilijk voor Emmelie.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 08:10

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:49

Jammer dat dit talent verkocht is, maar ik neem aan dat de eigenaren er een leuke duit aan verdiend hebben en zo weer een nieuw talent kunnen opleiden.
Zo'n verkoop gaat niet over één nacht ijs, je mag er van uitgaan dat alle partijen tot overeenstemming zijn gekomen, dus zo sneu vind ik het niet.

Maudenmarc, jouw reactie maakt mij juist weer misselijk. Waar slaat jouw post op?

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:51

Is dit nog breaking news?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:57

Toch jammer..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:09

Eigenlijk wisten we dit natuurlijk al ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 10:30

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:33

Ik denk dat dat wel meevalt, tuurlijk komt hij in de bekendheid met een podiumplek.
Maar een dekhengst is absoluut meer dan een WK Verden, fokkers kijken verder dan dat.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:45

@ Pieteritus1: Dan had ik het wat subtieler moeten schrijven, ik vind het gewoon zonde dat hier in Nederland zoveel fantastisch talent verloren gaat...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:46

Kan iemand dit een beetje vertalen?
Met mijn geweldige Duits kan ik, als ik dat bericht lees alleen opmaken dat een 5-jarig paard voor miljoenen is verkocht...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:54

Ik zal m zo vertalen voor je Eske :)

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:59

Ik zit er niet mee, ik denk niet dat we hem gaan missen (zoals Totilas) het is een mooi paard maar een modehengstje joh, we hebben hier in NL nog vele paarden/hengsten die beter zijn dan Bretton woods en zonder OCD.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:01

Tsja, jammer maar het is niet anders. Duitsland heeft kennelijk alle goed Nederlandse paarden hard nodig ;) !

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:31

Het is wel zonde dat hij verkocht is, maar we hebben nog wel meer troeven op NL bodem

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:54

bij knhs:De KWPN goedgekeurde hengst Bretton Woods (Johnson x De Niro) van de combinatie Van Limpt (Joppe) en Witte (Schijndel) heeft op het WK voor vijfjarige dressuurpaarden onder Emmelie Scholtens (Schijndel) de bronzen medaille weten te veroveren.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:55

zou wel jammer zijn

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:45

Openinspost Ceasario:

ceasario schreef:
Hij is verkocht aan Ann-Kathrin Linsenhoff und Paul Schockemöhle.
Hoeveel miljoenen hij opgebracht is niet duidelijk, maar in ieder geval komt hij ter dekking vanaf begin 2012.

Ann-Kathrin Linsenhoff heeft de hengst gekocht..en Paul Schockemöhle is partner in deze zaak.

Citaat:
News • 06.08.2011
BREAKING NEWS!!! Bretton Woods verkauft - an Ann-Kathrin Linsenhoff und Paul Schockemöhle
Erst vor ein paar Tagen wurde es bekannt - jetzt ist der nächste Handel perfekt: der in den Niederlanden gezogene Hengst Bretton Woods v. Johnson-De Niro-Romancier ist verkauft. Die "Totilas-Connection" hat wieder zugeschlagen.

Gerüchte gingen seit Beginn der Veranstaltung herum, aber erst rund drei Stunden nach dem Ende der Finalprüfung der fünfjährigen Dressurpferde wurde es konkret, was den Handel von Bretton Woods angeht (wir berichteten).
Ann-Kathrin Linsenhoff hat den Hengst gekauft, Paul Schockemöhle hat sich beteiligt. Wer wie viele Prozente an dem beliebten Vererber aus den Niederlanden hält, weiß derzeit wohl nur eine Handvoll Menschen. Und auch darüber, wie viele Millionen der Hengst gekostet hat, der gerade die Bronzemedaille bei den fünfjährigen Dressurpferden errungen hat, bleibt noch unklar.

Fest steht: Bretton Woods wird in Mühlen aufgestellt und steht den Züchtern ab Anfang 2012 zur Verfügung.

Bron St Georg.
http://www.st-georg.de/news/detail.php? ... ctID=10374

Afbeelding

Nach Deutschland verkauft: Bretton Woods, Dritter beim WM-Finale der fünfjährigen Dressurpferde.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:52

zonde dat hun alle NLDse toppers wegkopen, maar zo kun je wel redeneren dat NLD heel goede paarden fokt. :)

smeetjoew

Re: Bretton Woods verkocht naar Schockemöhle/Linsenhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:53

Heel jammer voor Nederland! Hopelijk krijgt hij evengoed een sportieve carriere... Het is een te goed paard om alleen maar te laten dekken en op een blauwe maandag een showtje te laten lopen.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:54

& zo gaan bijna alle goede nederlandse paarden op naar het buitenland ...
achja hij zal het er vast niet slecht krijgen :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:55

smeetjoew schreef:
Heel jammer voor Nederland! Hopelijk krijgt hij evengoed een sportieve carriere... Het is een te goed paard om alleen maar te laten dekken en op een blauwe maandag een showtje te laten lopen.

ik hoop ook dat we er meer van gaan horen ja. :) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:56

De geruchten gingen al langer, en vaak komen die al wel ergens vandaan.. Erg jammer voor NL weer, maar er zijn nog heeeeeel veel meer paarden!