Sterk tweespanteam verdedigt WK-goud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Sterk tweespanteam verdedigt WK-goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 12:53

Bron: KNHS

Bondscoach Harry de Ruyter heeft de deelnemers bekend gemaakt, die Nederland vertegenwoordigen op het Wereldkampioenschap voor tweespan paarden in het Franse Conty van 25 tot en met 28 augustus. Regerend wereldkampioen Harrie Verstappen (Eersel), Nederlands Kampioen Raymond Letteboer, Tom Engbers en Gerard Leijten reizen naar Frankrijk af.

Harry de Ruyter maakt voorafgaand aan de veterinaire keuring op 24 augustus het driekoppige equipe bekend dat de in 2009 behaalde gouden teammedaille gaat verdedigen. De organisatie besloot deze week in overleg met de FEI dat er naast een compleet landenteam ook een individuele deelnemer mag worden afgevaardigd. Dit maakte de keuze voor De Ruyter iets makkelijker: “Ik ben heel blij met de vierde startplaats. We kunnen nu vier zeer sterke kandidaten laten starten, ze hebben het allemaal verdiend. We moeten uiteraard zien hoe ver we kunnen komen, maar ik heb alle vertrouwen in deze deelnemers.”

Harrie Verstappen moest afgelopen weekend vanwege een vermeende maagbloeding de strijd in Beekbergen staken. Na uitgebreid onderzoek werd Verstappen gezond verklaard en kreeg hij deze week groen licht van de artsen om aan het WK deel te nemen. De dit seizoen zeer goed presterende menners Raymond Letteboer en Tom Engbers maken hun WK-debuut in Conty. De sterk rijdende Gerard Leijten nam al eerder deel aan de Wereldkampioenschappen tweespannen in 2007 en in 2001 droeg hij bij aan het teamzilver voor Nederland.

De Nederlandse tweespanrijders worden in Conty begeleid door bondscoach Harry de Ruyter, teamveterinair Albert van Unen en teammanager Adrianne van Waardenberg-Nooren.

juliomariner

Re: Sterk tweespanteam verdedigt WK-goud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:05

En onze kersverse Nederlands kampioene?

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:18

juliomariner schreef:
En onze kersverse Nederlands kampioene?

Wie bedoel je? Nederlands Kampioen is Raymond nog steeds en het komend NK is pas eerste weekend van oktober...

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:00

Beekbergen vwas toch de NK of zit ik nu helemaal fout?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:15

Mieke had niet aan de kwalificatie eisen voldaan en kon daarom niet geselecteerd worden.

Ik denk een mooi team om naar frankrijk te sturen. Ben benieuwd hoe het daar zal gaan!

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:03

Beekbergen was geen NK, dat is in Deurne eerste weekend oktober. Mieke heeft inderdaad maar 1 kwalificatie verreden en de rest niet en daar is de bondscoach heel duidelijk in geweest dat je er minimaal 2 moest rijden...

Zin in Conty en denk en hoop dat de Nederlanders het heel goed gaan doen! Als bokt redactie nog live nieuws wil hebben, ik zit er dan ;)

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:44

Live verslag is altijd goed! Foto's zijn ook meer als welkom!! Veel plezier daar, maar dat zal wel lukken!

AmandaArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:07

Ik verwacht de Live Updates :) Foto's idd ook leuk! :j