Wereldruiterspelen eventingpaard Woodburn overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Wereldruiterspelen eventingpaard Woodburn overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 12:44

Bron: Horses.nl

Dinsdagnacht is het eventingpaard van Phillip Dutton ingeslapen na het lijden aan, wat wordt vermoed, een interne bloeding. Autopsie zal worden verricht op het lichaam om de oorzaak van deze interne bloeding te vinden.

Dutton is zeer bedroefd om het verlies van zijn paard. Samen hebben zij in 2010 nog meegedaan aan de eventing op de Wereldruiterspelen, waarbij ze hun bijdrage leverden aan een vierde plaats voor het Amerikaanse eventing team. Individueel eindigde de combinatie op de achttiende plaats. “Zonder twijfel was dit het beste eventingpaard dat ik ooit zal rijden in mijn leven. Woodburn was atletisch en had een combinatie van snelheid, uithoudingsvermogen en moed in zich. Samen hebben we nog nooit een fout gehad in de cross, zo’n zelfde paard zal ik niet snel vinden. Ik realiseer me dat dit onderdeel is van de sport en het leven en ik ben erg blij dat ik Woodburn als partner heb mogen hebben. Maar het is erg moeilijk om dit verlies te accepteren. Ik zal hem verschrikkelijk missen”, aldus Dutton. De in Nieuw-Zeeland gefokte volbloed is vijftien jaar geworden