FEI onderzoek naar misstanden bij reiningfinale afgerond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

FEI onderzoek naar misstanden bij reiningfinale afgerond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:41

http://www.fei.org | Nieuwsredactie

Het FEI onderzoek naar mogelijke misstanden tijdens de FEI World Reining Final in Bökebergs Gård (Zweden) afgelopen mei is afgerond.
Het onderzoek is gebaseerd op rapportage van FEI officials die bij deze wedstrijd actief waren, alsmede interviews met belangrijke partijen, waaronder de FEI Honorary Steward General for Reining Eric Straus, die als Chief Steward fungeerde tijdens het evenement.

Er zijn geen 'gele kaarten' uitgedeeld tijdens dit evenement, maar Eric Straus heeft de FEI laten weten dat er wel mondelinge waarschuwingen aan diverse ruiters zijn gegeven tijdens de wedstrijd.

In het onderzoek wordt geconstateerd dat deze waarschuwingen om verschillende redenen zijn gegeven, waaronder te lang rijden, te agressief hand- en spoorgebruik, gebruik van de muur om een paard te doen stoppen, en trainen na afloop van de wedstrijd. Vanwege het ontbreken van authentiek bewijsmateriaal zoals niet-bewerkte originele filmopnames is het niet mogelijk verdere maatregelen tegen individuen te nemen.

Bevindingen uit het onderzoek zijn meegenomen in de complete herziening van de reglementen en hebben een belangrijke rol gespeeld bij de nieuwe regels voor training en losrijdmethoden. Ook het FEI beleid omtrent handhaving van de Rules and Regulations is aangepast. Daarnaast wordt de Stewards Manual op dit moment herzien.

FEI director niet-Olympische sporten Ian Williams laat weten dat de FEI zich zeer goed bewust is van het belang om lessen te leren uit het gebeurde. "De afgelopen zeven maanden hebben we ons gericht op het formuleren van nieuwe regels die het welzijn van de paarden garanderen. Daarnaast hebben we het mogelijk gemaakt voor toezichthouders om deze regels te doen naleven."

Verwante onderwerpen
[VN] FEI legt nieuwe regels reining voor aan leden
[VN] Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Caira

Re: FEI Onderzoek naar misstanden bij reining wedstrijd afgerond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:49

slappe hap!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:08

quote :..Vanwege het ontbreken van authentiek bewijsmateriaal zoals niet-bewerkte originele filmopnames is het niet mogelijk verdere maatregelen tegen individuen te nemen."..
nee hoor-dit zegt alles.er is gewoon met het filmmateriaal gemanipuleerd.en er zijn nu nieuwe strengere regels, dus wat wil je nog meer ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:25

Willen ze optreden en geeft de klokkenluider geen volledig onbewerkt beeldmateriaal af _O- . Ben je als klokkenluider aan het preken voor eigen kerk om er zeker van te zijn dat je in de toekomst nog voldoende aandacht in de media kan krijgen :r .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:15

Juliette86 schreef:
Willen ze optreden en geeft de klokkenluider geen volledig onbewerkt beeldmateriaal af _O- . Ben je als klokkenluider aan het preken voor eigen kerk om er zeker van te zijn dat je in de toekomst nog voldoende aandacht in de media kan krijgen :r .

Klinkt bijna alsof hij/zij bang is dat aapje uit de mouw komt en blijkt dat alles vertraagd aan mekaar is gemonteerd om het zo dramatisch mogelijk te laten lijken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:23

Tuurlijk gewoon lekker je kop in het zand steken.
En het afkopen met dat de filmpjes gemanipuleerd zijn....yeah right. Gelukkig liegen mijn ogen niet.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:05

@cowgirl -volgens mij heb je zelf nu zand tussen de tanden.
als de filmpjes niet gemanipuleerd zijn, waarom staan ze ze dan niet af ? lijkt mij het enige juiste, als je misstanden aan de kaak wilt stellen, en je het op film hebt waarom zou je anders filmen ? ergo heeft de filmer zelf wat te verbergen.
jouw ogen registreren alleen wat ze je laten zien. maar mss was je er zelf bij ? in dat geval liegen je ogen dan niet..

BigOne

Re: FEI onderzoek naar misstanden bij reiningfinale afgerond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:27

Dus de Fei zal, als ze verstandig is nu overal de boel gaan filmen zodat dit niet weer gebeurt, jammer voor de privcy van de ruiters maar zo kan er ook geen misverstand meer ontstaan over eventuele mishandeling.
Overal in de sport worden opnames gemaakt dus waarom hier niet, zijn we eindelijk af van welles-nietes verhaal en is er duidelijkheid.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:21

spicegirl schreef:
@cowgirl -volgens mij heb je zelf nu zand tussen de tanden.
als de filmpjes niet gemanipuleerd zijn, waarom staan ze ze dan niet af ? lijkt mij het enige juiste, als je misstanden aan de kaak wilt stellen, en je het op film hebt waarom zou je anders filmen ? ergo heeft de filmer zelf wat te verbergen.
jouw ogen registreren alleen wat ze je laten zien. maar mss was je er zelf bij ? in dat geval liegen je ogen dan niet..

Ik vraag me af wat er dan gemanipuleerd is? Dat ze het ruk,pluk en floswerk achter elkaar hebben geplakt ipv de hele training te laten zien?. Maar ja voor sommige zou er dan het geweldige excuus "moment opname" of "dat hoort bij de training" "je hebt er geen verstand van" zijn.
Sorry, iemand die zo aan de teugels met shank's gaat lopen hangen en trekken valt bij mij niet meer onder de noemer 'moment opname', niet bij een gemanipluurd filmpje maar ook niet als het het orginele filmpje zou zijn.

Ik was er niet bij, maar heb wel met eigen ogen andere trainingen van westernpaarden gezien en moet zeggen dat er weinig verschil in zat. Mijn ogen liegen niet en ik heb ook geen zand tussen mijn tanden.

Maar ben blij dat de regels aangescherpt zijn. Misschien word er nu wat minder geflost.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:21

in het openbaar mss.
en ik vind dat er wel degelijk verschil is, tussen ff corrigeren (hardhandiger als gewenst dan wel ) en 10 correcties achter elkaar plakken.ben geen fan van die man btw.
maar blijft nog de vraag wat de filmmaker te verbergen had.daar zit ook iets mis, wat ie liever niet laat zien blijkbaar.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:05

Puur bescherming van 'ruiters' en organisatie. Gewoon zelfbescherming om te zeggen dat ze 'bewerkt' waren. Denk dat ze zo proberen de boel te sussen omdat het voor hen een hoop gezeik geeft als ze de plaatsingen terugtrekken en de desbetreffende personen hun centjes weer af zouden moeten staan. ;) Dat wordt dan rechtzaak na rechtzaak en die paardjes hebben toch al koppijn en een scheve bek dus is het voor hun de volgende keer voorkomen een betere oplossing.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:02

de betreffende ruiters hebben hierin nix te bepalen.het feit dat de filmer zijn originele materiaal niet wilde afstaan-om welke duistere reden dan ook- maakte dat de FEI niet kan bepalen of er misstanden waren of niet.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:31

Die hebben idd. niets te bepalen maar zullen echt wel hun advocaten erop zetten hoor als je aan hun centjes en hun (ahum) goede eer komt en daar zit de federatie ook niet op te wachten.
Terug keren kunnen ze het toch niet dus dit is wel de gulde middenweg.