Dano’s Miracle naar finale KNHS-Divoza Kampioenschap *upd*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Dano’s Miracle naar finale KNHS-Divoza Kampioenschap *upd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 13:40

http://www.knhs.nl

Zaterdag 30 juli werd er in Ermelo en Tolbert de laatste wedstrijd verreden voor de finale van het KNHS-Divoza Kampioenschap Jonge Dressuurpony’s in Kootwijk. In Ermelo waren het de vierjarige pony’s die overtuigden, in Tolbert waren het juist de zesjarigen die veel kwaliteit lieten zien.

De hengst Bolderman’s Valentino (v.Hagelkruis Valentijn) liet in Ermelo een goede verrichting zien. Onder het zadel van Laurens Bolderman ging deze pony aan de leiding bij de vierjarigen met een puntentotaal van 83,5. Met deze punten staat de pony ook aan de leiding van het tussenklassement. Maar in Kootwijk beginnen alle pony’s weer met een schone lei. Op de tweede plaats, met 82,5 punten eindigde Winston B (v.Bodo) met Lonneke Vaessen.
Bij de vijfjarigen gingen de hoogste punten in Ermelo naar Hoppenhof’s James (v.Woodrow Carisbrook) met Francis Jansen. De combinatie kreeg 76 punten. Ook bij de zesjarigen kreeg de nummer één 76 punten. Dit was Ciesto TG (v.Orchard D Avranches) met Carlijn Vaessen.

In Tolbert was Rietland’s Diamond Hit volgens de jury de beste vierjarige pony. Zoë Schipper reed de Daimond-zoon naar 77 punten. Cristina Friedrich reed haar pony Donar du Bois (v.Di Caprio du Bios) naar 76,5 punten bij de vijfjarigen. In Tolbert was de kwaliteit van de zesjarigen erg hoog. De hoogste punten van de dag werden toegekend aan de palomino Dano’s Miracle (v.Bodo) onder het zadel van Kim Falkena. De combinatie behaalde 85 punten. Met een score van 81 punten werden Sir Donnerwind (v.Donnertraum) en Mandy van den Hoek tweede.

De beste 20 combinaties per leeftijdsrubriek worden na alle kwalificatiewedstrijden uitgenodigd voor de finale op 20 augustus in Kootwijk.

Update 3 augustus 13.50
Er bleek iets fout te zijn gegaan bij het verwerken van de uitslagen. De KNHS heeft inmiddels bevestigd dat de juiste winnaar bij de zesjarigen Meijereihoeve's Roy (v.Valentino) met Vera Winkoop was, en niet zoals hiervoor vermeld Ciesto TG.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 03-08-11 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: dano's miracle geen hengst + update

marjolein88

Re: Dano’s Miracle naar finale KNHS-Divoza Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:22

Wat leuk! ons fokproduct Donar du Bois (winnaar 5 jarige) wordt ook genoemd in het stukje

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:58

Wow Kim, wat een punten! Gefeliciteerd!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:19

zijn hier ook foto's gemaakt, ben erg nieuwsgierig.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:50

In Ermelo was de winnaar bij de 6jarigen toch echt Meiereijhoeve's Roy. Die Ciesto TG zat niet bij de eerste 3... Ben benieuwd waar iemand een foutje heeft gemaakt.

kimfalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:22

@ladyisabelle: Dankje

Wow, het staat echt overal!!:D Zelfs op bokt.

Stukje klopt ook niet helemaal, Dano is helemaal geen hengst meer :=

Dit is mijn winnaar.
Afbeelding

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:23

onze valentino heeft het ook super gedaan . Ben benieuwd hoe ie t in Kootwijk gaat doen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 08:47

creabea schreef:
In Ermelo was de winnaar bij de 6jarigen toch echt Meiereijhoeve's Roy. Die Ciesto TG zat niet bij de eerste 3... Ben benieuwd waar iemand een foutje heeft gemaakt.

dit is het officiele persbericht van de KNHS, ik ga eens kijken of ik uitslagen kan vinden.

/add
de uitslagen op de knhs-site hebben het toch ook over Ciesto TG, met een vijfde plaats voor Meijereihoeve’s Roy. Maar de tussenstand laat weer heel wat anders zien, merkwaardig. Ik ga eea eens navragen.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:24

Dan weet ik zeker dat de KNHs een fout heeft gemaakt. Ik heb geschreven bij de jury en heb alle punten hier voor me. Ook op de foto's van de prijsuitreiking is geen Ciesto terug te vinden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 10:28

Ik heb een mailtje gestuurd om te vragen hoe het precies zit. Als ik meer weet, plaats ik het hier. Bedankt!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:56

creabea: weet jij waar ik foto's kan vinden?

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:02

Op stal-lets.nl

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:12

dankje !!!

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:29

Zijn wel alleen maar foto's van de prijsuitreiking zie ik, Arlette was te druk met de NF keuring...Beter iets dan niets :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:06

WAT TOF!!!!!!!!!! Dano's Miracle DAT IS DE ZOON VAN MIJN PONY! (H) HIHI ZO TROTS OP JULLIE!

Lielle

Re: Dano’s Miracle naar finale KNHS-Divoza Kampioenschap *upd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:54

Update 3 augustus 13.50
Er bleek iets fout te zijn gegaan bij het verwerken van de uitslagen. De KNHS heeft inmiddels bevestigd dat de juiste winnaar bij de zesjarigen Meijereihoeve's Roy (v.Valentino) met Vera Winkoop was, en niet zoals hiervoor vermeld Ciesto TG.

met dank aan creabea!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:02

Is er ergens te zien welke beste 20 er door zijn naar de finale per leeftijdscategorie??

kimfalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:07

Op de knhs site, dressuur, competities, knhs divoza kamioenschap, en dan helemaal onderaan de totale uitslag.