Jur Vrieling derde in de Grote Prijs van Dinard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jur Vrieling derde in de Grote Prijs van Dinard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 18:46

www.knhs.nl

Jur Vrieling, die vandaag zijn 42ste verjaardag vierde, eindigde in de Grote Prijs van Dinard, die in een winning round werd beslist, met VDL Bubalu als derde. "Er mochten dertien combinaties voor die winning round terugkomen. Ik besloot om een nette foutloze ronde te rijden en dan zou ik wel zien waar ik uit zou komen. Dat bleek dus de derde plek te zijn!", aldus Vrieling, die in de eerste kwalificatie al als tweede eindigde en in de zware Derby op zaterdag VDL Emmerton zadelde, waarmee hij ook als derde eindigde.

"Ik heb een zeer succesvol concours achter de rug, want ik werd ook nog uitgeroepen tot beste ruiter van het concours en dat leverde me een heel mooi zadel op", vertelde Vrieling. Zeer opvallend is de verandering die na de landenwedstrijd in Aken bij VDL Bubalu is opgetreden. "Bubalu wilde nog wel eens overkruist door de wendingen galopperen. Dat gebeurde ook in de landenwedstrijd in Aken. Op zaterdagochtend kreeg ik van Jeroen Dubbeldam de tip om de kinketting iets losser te maken. Dat heb ik gedaan, met als resultaat dat Bubalu vanaf dat moment geen enkele wending meer overkruist gelopen heeft! In Aken werden we in een zware wedstrijd op zaterdagochtend vierde en nu een keer tweede en in de Grote Prijs derde. Ik heb Jeroen al een sms'je gestuurd om hem te bedanken voor deze tip, want ik had alles al geprobeerd om dit probleem op te lossen, maar was er steeds niet in geslaagd".

Suzanne Tepper, die met Sensation in de Grote Prijs van start ging, eindigde met acht strafpunten in het basisparcours als 26ste.

Meer info zie: www.emeraude-jump.com

Uitslag Grote Prijs (1.50m):

1) Alexandre Rantet (Fra) - Nangaye de Kergane - 0 / 0 / 45.84
2) Alexis Gautier (Fra) - Helios de la Cour II - 0 / 0 - 46.25
3) Jur Vrieling (Holwierde) - VDL Bubalu (Baloubet du Rouet x Nimmerdor) - 0 / 0 - 46.42
26) Suzanne Tepper (Veendam) - Sensation (Corland x Emilion - 8

Uitslag Derby (1.50m):

1) Aymeric Azzolino (Fra) - Moustic des Flayelles - 0 / 157.606
2) Yannick Gaillot (Fra) - Olympe de la Baie - 4 / 150.997
3) Jur Vrieling - VDL Emmerton (Emilion x Nimmerdor) - 4 / 163.114

Vonkie2009

Re: Jur Vrieling derde in de Grote Prijs van Dinard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:52

leuke tip van Jeroen dus!! Gefeliciteerd met de resultaten en je verjaardag Jur!!