FEI maakt longlist juryleden dressuur bekend voor OS 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

FEI maakt longlist juryleden dressuur bekend voor OS 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 12:08

www.dehoefslag.nl

De FEI heeft de longlist openbaar gemaakt van dressuurjuryleden voor de Olympische Spelen 2012 in Londen. In de lijst zijn elf kandidaten uit acht landen opgenomen. Onder hen twee Nederlanders, te weten Ghislain Fouarge en Wim Ernes. Op 23 september zullen in Lausanne de namen van de definitieve OS-juryleden bekend gemaakt worden. Stephen Clarke uit gastland Groot-Brittannië is al aangewezen als juryvoorzitter.

De lijst ziet er als volgt uit:

Stephen Clarke (GBR)
Maribel Alonso (MEX)
Evi Eisenhardt (GER)
Wim Ernes (NED)
Ghislain Fouarge (NED)
Isabelle Judet (FRA)
Gary Rockwell (USA)
Jean-Michel Roudier (FRA)
Mary Seefried (AUS)
Leif Törnblad (DEN)
Katrina Wüst (GER)

Michael1104

Re: FEI maakt longlist juryleden dressuur bekend voor OS 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:16

laat die mexicaan aub thuis...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:26

Ik wilde het net zeggen. Is dat diezelfde als in Aken? Laat haar dan maar thee zetten voor de anderen ofzo.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:46

Whaha ALonso ook op de lijst.
Steffen Peters zal hier niet rouwig om zijn :+

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:48

Michael1104 schreef:

Mee eens!!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:24

l0esjj schreef:
Michael1104 schreef:

Mee eens!!

Hoezo???

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:15

kijk de recente uitslagen maar na....

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:18

Michael1104 schreef:

Please zeg het gewoon...

Te hoog, te laag. Nauwelijks verschil?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:41

Volgens mij verschilde ze vaak zo'n 6% tot 10% met de andere juryleden, zowel naar boven als onder. Ging helemaal nergens over.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:43

:D Die Mexicaan mag thuis blijven en Stephen Clarke mag van mij ook wat anders gaan doen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:21

Laaavo schreef:
Michael1104 schreef:

Please zeg het gewoon...

Te hoog, te laag. Nauwelijks verschil?

nauwelijks verschil lijkt me niet echt een reden om iemand thuis te laten haha :D

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:26

Michael1104 schreef:
nauwelijks verschil lijkt me niet echt een reden om iemand thuis te laten haha :D

:') Ik bedoel alle deelnemers ongeveer zelfde score (terwijl de andere juryleden verschillen hebben). _/-\o_

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:27

Haha!

"nee sorry mevrouw, u jureert hetzelfde als de andere juryleden. Dat is niet wat we zoeken!" :')

Ach, ze durft tenminste wel anders te zijn. :D

Dit was trouwens in Aken:
Citaat:
Steffen Peters mag het Mexicaanse jurylid Maribel Alonso op zijn blote knieën danken. Dit jurylid waardeerde zowel het technische als het artistieke gedeelte bij elkaar opgeteld met een percentage van 169.500%, en dat was bijna zes procent hoger dan de rit van Rath. Daarbij was zij de enige die Peters op de eerste plek had staan, terwijl de overige vijf juryleden de Amerikaan tweemaal een derde, eenmaal een tweede en eenmaal de vierde plek hadden toebedacht, terwijl Rath bij de overige vier juryleden wel eerste stond.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:30

mylittlejoy schreef:
Haha!

"nee sorry mevrouw, u jureert hetzelfde als de andere juryleden. Dat is niet wat we zoeken!" :')

Citaat:
Steffen Peters mag het Mexicaanse jurylid Maribel Alonso op zijn blote knieën danken. Dit jurylid waardeerde zowel het technische als het artistieke gedeelte bij elkaar opgeteld met een percentage van 169.500%, en dat was bijna zes procent hoger dan de rit van Rath. Daarbij was zij de enige die Peters op de eerste plek had staan, terwijl de overige vijf juryleden de Amerikaan tweemaal een derde, eenmaal een tweede en eenmaal de vierde plek hadden toebedacht, terwijl Rath bij de overige vier juryleden wel eerste stond.

Dankjewel!!
Ik snap niet helemaal wat je ervoor zegt...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:15

mylittlejoy schreef:
Haha!

Citaat:

Maar nu vergeet je erbij te zeggen dat zo'n beetje heel Bokt het met haar oordeel eens was. En volgens Bokt was ook het Duitse publiek het met haar eens dat Steffen Peters had moeten winnen, dus zo gek was het kennelijk niet wat ze deed. :D
Maar het maakt toch helemaal niks uit wie er zit, want tenzij het Nederlandse team wint - wat zeer onwaarschijnlijk is - zal er volgens Sjef weer niets kloppen van de jurering. Dat betekent weer weinig nachtrust voor de juryleden. ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:41

niet alleen in Aken was er sprake van een afwijkende mening, dat heeft niks met de uitslagen van Nederlanders of wat te maken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:02

Hermelientje schreef:
mylittlejoy schreef:

Maar nu vergeet je erbij te zeggen dat zo'n beetje heel Bokt het met haar oordeel eens was. En volgens Bokt was ook het Duitse publiek het met haar eens dat Steffen Peters had moeten winnen, dus zo gek was het kennelijk niet wat ze deed. :D
Maar het maakt toch helemaal niks uit wie er zit, want tenzij het Nederlandse team wint - wat zeer onwaarschijnlijk is - zal er volgens Sjef weer niets kloppen van de jurering. Dat betekent weer weinig nachtrust voor de juryleden. ;)

Klopt, maar dit was niet haar enige afwijkende oordeel, alleen even het snelste voorbeeld dat ik kon vinden. Ik heb de kuren niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen of het terecht was of niet.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:32

mylittlejoy schreef:
Klopt, maar dit was niet haar enige afwijkende oordeel, alleen even het snelste voorbeeld dat ik kon vinden. Ik heb de kuren niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen of het terecht was of niet.

Ik heb de kür ook niet live gezien. Maar ik heb zelf wel de Grand Prix gezien en vond haar jurering helemaal niet vreemd, ze liet zich alleen niet heel erg intimideren door grote namen en dat mag ik persoonlijk wel. Zo kreeg Andreas Helgstrand zelfs een terechte 0 van haar op een onderdeel waar de andere vier hem een 1 voor gaven. Maar dat vind ik niet echt schokkend. Als alle juryleden precies hetzelfde cijfer gaven dan kon je er net zo goed 1 jurylid neer zetten. :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:26

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:51

Fijn voor de nederlanders dat Withage er niet op staat :D

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:41

De beste juryleden!!!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:33

mylittlejoy schreef:
Haha!

Citaat:

Nog even een kleine aanvulling. Je kunt geen percentage van 169,5% halen bij dressuur. 100% is nl. het maximum wat theoretisch gezien haalbaar is als je alleen maar tienen krijgt van de jury. Dit soort geschrijf is geheel typerend voor de tendentieuze manier waarop door sommige mensen in Nederland (en dan met name de KNHS woordvoerder/onze bondscoach) de internationale juryleden zwart worden gemaakt. In werkelijkheid was de score dus 2,8% hoger en niet bijna 6% zoals hier beweerd wordt. Maar je ziet het, propaganda werkt want veel Bokkers trappen erin.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:45

@ Hermelientje:
Ik wist gewoon niet waar het over ging, dus dan kan je me echt alles vertellen, ja...

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:34

spannend haha