Cayenne schreef:De problematiek van de menners hangt voor een stuk ook samen met de problematiek van de quads. Omdat die gemotoriseerde tuigen de onverharde wegen kapot rijden, worden die wegen soms afgesloten. Maar dan kunnen ook de menners met hun koetsen niet meer door.
Die quads zijn zo te lezen overal een probleem. Ik begrijp heel goed dat mensen met zo'n ding ook hun vertier zoeken, maar omdat zij net zo min ergens ruimte hebben (althans hier in het bos niet) worden ze als ordeverstoorders gezien en problematisch.
Zelf heb ik er geen moeite mee als ik met de menwagen een quad moet passeren; ben er nog nooit eentje tegengekomen die op volle snelheid passeerde.
Geef elkaar de ruimte en dan vallen de problemen denk ik wel mee.
Maar als we alles in kadertjes gaan plaatsen; 'dat is jouw pad en dat het jouwe' en 'ja sorry, maar zij eruit, dan helaas jullie ook eruit', dan gaat dat tot steeds meer irritatie leveren.
Gelukkig denkt onze gemeente nog redelijk mee en hebben ze de bospaden hier met speciale mendoorgangen afgesloten voor gemotoriseerd verkeerd, maar kunnen wij met de menwagens (na wat oefening) er zo in en uit.
Het natuurgebied hier wordt een ander probleem omdat de begrazing steeds groter wordt, en ze er op en duur hengsten in willen zetten. Dan lopen we met onze merries voor de wagen en onder de man hele andere risico's natuurlijk; dus voor ons ruiters/menners is dit nu wel een vorm van 'ons weren' en we zijn dan ook volop bezig (oa met KNHS) om hier een stokje voor te steken