Verdere informatie omtrent afgelaste KNHS wedstrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verdere informatie omtrent afgelaste KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:52

http://www.knhs.nl

Door wisselende (weers)omstandigheden zijn de laatste weken veel wedstrijden geannuleerd. De KNHS wil de wedstrijdgevende organisaties erop wijzen dat het van belang is om deze annulering - schriftelijk en onder vermelding van de reden van annuleren - door te geven. Wanneer dit niet gebeurt zal de KNHS, na de termijn voor het aanleveren van de wedstrijduitslagen, de wedstrijdgevende organisatie aanschrijven.

Het niet tijdig aanleveren van wedstrijduitslagen kan leiden tot een officiële waarschuwing, administratieve heffing of een andere maatregel. Het is daarom van belang dat de wedstrijdgevende organisatie tijdig aangeeft dat de wedstrijd is of wordt geannuleerd en er dan ook geen uitslagen zullen volgen.

Indien bij slecht weer of onvoldoende conditie van het terrein op de wedstrijddag door de Federatievertegenwoordiger wordt besloten dat de wedstrijd indoor zal worden verreden, dient de Federatievertegenwoordiger dit op te nemen op het rapport van deze wedstrijd. De wedstrijdgevende organisatie dient er in dit geval van verzekerd te zijn dat de accommodatie waarin de wedstrijd wordt verreden voorzien is van een Veiligheidscertificaat.

Op http://www.veiligpaardrijden.nl kunt u zien of de accommodatie waarin de wedstrijd verreden zal worden in het bezit is van een Veiligheidscertificaat.

RianneH

Re: Verdere informatie omtrent afgelaste KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:06

Dat is raar, als de wedstrijd indoor gereden wordt, dan moet er een veiligheidscertificaat zijn, maar anders niet? Of ik lees het erg verkeerd, of dit is nogal een kromme regel... Iemand die mij dit kan uitleggen?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:13

Inderdaad wat een krom bericht zeg.
Ik zou willen dat ze ook zo op het bijwerken van de standen zaten te hameren.
Misschien moeten wij de KNHS eens aanschrijven dat het niet tijdig verwerken van de uitslagen kan leiden tot een officiele waarschuwing, een administratieve heffing of een andere maatregel :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:39

Het is helemaal geen krom bericht.
Even goed lezen en logisch nadenken en je snapt het.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:42

O ik snap het best en kan begrijpend lezen dus een krom bericht....

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:34

Ooit een weiland met een veiligheidscertificaat gezien? Lijkt mij dat dit er mee bedoeld wordt. Wij hebben het vorig jaar ook bij de hand gehad. Outdoorwedstrijd die naar indoor werd verplaatst, mocht alleen naar een accomodatie met certificaat.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:05

Outdoor is er geen accomodatie waar IN gereden wordt en die accomodatie hoeft dan ook niet veilig te zijn. Is al tijd al zo dat alleen op indoorwedstrijden een veiligheidscertificaat nodig is.

En ik vind het helemaal geen hameren van de KNHS. Ze attenderen iedereen erop dat de wedstrijd afgemeld moet worden, ze hadden ook iedereen die dit in al het geregel vergeten is gewoon een boete kunnen geven...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 01:48

Een weiland zonder certificaat, dat is dus precies wat ik bedoel. Hoe kan een indoor ring wel aan eisen moeten voldoen, terwijl een paar lage hekjes in een weiland (imo misschien nog 'gevaarlijker') geen certificaat hoeft te hebben. Dat snap ik niet helemaal ;)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:08

Gewoon mooi weer :P is nog duidelijker.