Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ze worden ook nog eens met bit gereden en er zitten hoefijzers onder. Echt onverantwoord... Moge duidelijk zijn dat dit sarcastisch bedoeld is.
Citaat:Organisatoren van dit congres zijn o.a. Kathalijne Visser (Wageningen UR); Machteld van Dierendonck (ER & RUU), Fenna Westerduin (NHK) en Mirella van Leeuwen en Gijs Bartels (Academy Bartels).
Arabesk schreef:Citaat:Organisatoren van dit congres zijn o.a. Kathalijne Visser (Wageningen UR); Machteld van Dierendonck (ER & RUU), Fenna Westerduin (NHK) en Mirella van Leeuwen en Gijs Bartels (Academy Bartels).
Telkens hetzelfde cirkeltje namen. Een aantal van deze groep had bedacht dat 4 uur per dag in met een maatje samen buiten in een paddock het absolute minimum was. Omdat ze niet hard durven te zeggen dat het écht anders moet, zeiden ze dit maar in de hoop dat het stapsgewijs gaat verbeteren. Missie mislukt. De ruiterij heeft nu aangenomen dat vier uur per dag in een paddock prima is voor je paard. Dat er nog een 'maar' aanzat is nooit aangenomen.
4 uur per dag met een vriendje los rondlopen is het absolute minimum waarop een paard nog nét niet geestelijk doordraait.
Zolang deze groep niet keihard met een vuist op tafel slaat en duidelijk maat wát er mis is in de paardenwereld, zal de boodschap niet aankomen. Zachte heelmeesters........
Om nog maar niet te spreken van wat de KNHS haar juryleden leert mooi te vinden op wedstrijden![]()
_Lot schreef:Mijn mening ging over "westerse" landen.
http://paardenwelzijn.info/index.php?id=161"
Ik vind hier voor veel landen al meer staan dan NL als richtlijnen geeft, en weet ook dat lang niet alle paarden in NL hieraan voldoen. Echter merk ik zelf wel dat er ook een groot verschil is in welk deel van NL je woont.