Auto rijdt door na ongeval met amazone en paard in Elshout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Creatas

Auto rijdt door na ongeval met amazone en paard in Elshout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:43

http://112kaatsheuvel.nl/

Op maandagmiddag 25 juli 2011 is een 25 jarige vrouw gewond geraakt ter hoogte van de Mayweg 10 in Elshout. De vrouw reed met haar paard op de desbetreffende weg toen een donkerkleurige bestelauto haar op een nogal agressieve manier inhaalde. Hiervan schrok het paard en viel met haar berijdster op de grond.

Het paard zou gewond zijn geraakt aan zijn bil door de val en ging er daarna vandoor. De donkerkleurige bestelauto is hierna doorgereden zonder zich om het slachtoffer te ontfermen. De politie is op zoek naar eventuele getuigen die de auto hebben zien rijden.

De vrouw is na controle van het ambulancepersoneel met de auto van een kennis naar het ziekenhuis gebracht.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-07-11 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Barbulet

Re: Aanrijding met doorrijden (ruiter betrokken) Elshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:45

Wat vreselijk ! En dan ook nog gewoon door rijden, niet normaal. Wat bestaan er toch ongelofelijke mensen op de wereld!

Beccatje

Re: Auto rijdt door na aanrijden van amazone en paard in Elshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:11

Je merkt het toch als je een paard aanrijd?! Waarom rijden die stomme mensen dan steeds door?! Gaat het nu goed met ze?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:19

Echt aangereden heeft hij hen niet als ik het goed lees. Zal wel eerder gecoupeerd zijn waardoor het paard schrok en gevallen is. En als je niet in je spiegels kijkt op dat moment maar voor je, kan je niet weten dat paard en amazone op de grond liggen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:21

Het komt me behoorlijk bekend voor, ook als ze zien dat paarden al in paniek zijn (van bijvoorbeeld een trekker) gewoon met 60 km per uur erlangs stuiteren en doen alsof je niet gezien hebt wat er daarna gebeurde.

Tijdens me trektocht ook behoorlijk wat idioten gezien en thuis als ik met de kinderen buiten rij ook wel. Ze gaan er zo dicht en met zoveel vaart langs dat ze niets zouden kunnen doen als het paard met kinder er bijvoorbeeld voor zou springen.

Ook een leuke moeder met veulen die het spoor over moeten, je neemt de breedte omdat het veulen het wat spannend vind gaat er eentje toeterend inhalen en waarbij rakelings langs mij en de moeder.

Ik vraag me af en sommige mensen het verstand in hun broekzak hebben!

Ik hoop dat ruiter en paard goed genezen en beide ook weer over de schrik heenkomen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:28

Helaas heb je inderdaad zo'n chauffeurs. (meer wel dan niet is ook mijn ervaring) Degene die wel rekening houden blijken in de praktijk dan nog zelf paardeneigenaren te zijn.

lovegucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:40

Vreslijk, het moet je maar gebeure, en dan ook nog doorrijden blerghhh

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:58

Dat is toch wel echt mijn nachtmerrie, ik rijd supervaak buiten, hopelijk gaat dit mij nooit gebeuren.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:22

Ben vorig jaar door een trekker aangereden die nog even snel het spoor over moest toen de bellen begonnen te rinkelen,
paardje kwam met vier pootjes van de vloer.
Reed in eerste instantie ook door!
Bel je later naar zn baas een loonbedrijf uit Lewedorp en die pleurt gewoon de hoorn erop. ;)

Viper03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:25

Nou het lijkt me dat je dit als chauffeur echt wel hebt gezien!! En ook al rijd je ze dan misschien niet aan, heb even het fatsoen om te stoppen en hulp aan te bieden!! Echt schandalig! Sommige mensen rijden zo ontzettend asociaal!! Ik maak het ook regelmatig mee als ik met paard en trailer op pad ga. Als je misschien wat zachter rijdt omdat je levend dier vervoerd, worden ze al kwaad en gaan ze je afsnijden! Aanpakken die gasten, zou ik zeggen!!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:35

Die busjes rijden echt als achterlijke debielen. Ik heb al heel veel buitengereden en nog nooit een normale bestuurder van zo'n ding meegemaakt. Trouwens ook gewoon op de snelweg, maar das een ander verhaal.

Hopelijk komen amazone en paard er goed vanaf!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:39

Vind dit artikel eerlijk gezegd wel een beetje stemmingmakerij, Telegraafstijl. Er is niemand aangereden volgens de tekst, er is iemand doorgereden nadat er een paard geschrokken is van zijn/haar inhaalactie. Heel vervelend, maar geen criminele actie ofzo.

Zou het wel zo netjes vinden als de titel gecorrigeerd wordt. Of de tekst.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:43

Ook ik maak dit vaak mee dat ze echt rakelings langs het paard scheuren.. En zelfs toeteren dat ze eraan komen met 80 km per uur.. 1 op de 40 houd er rekening mee... de rest intresseerd het niet zo. Nu moet ik tegenwoordig ook zeggen dat ze met autorijlessen niks meer leren over een paard, alleen de voorrangsregels.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:45

Navidad schreef:
Ook ik maak dit vaak mee dat ze echt rakelings langs het paard scheuren.. En zelfs toeteren dat ze eraan komen met 80 km per uur.. 1 op de 40 houd er rekening mee... de rest intresseerd het niet zo. Nu moet ik tegenwoordig ook zeggen dat ze met autorijlessen niks meer leren over een paard, alleen de voorrangsregels.

Yup.. Dus kan je het die automobilist eigenlijk alleen kwalijk nemen dat ie niet gespiegeld heeft. Dat heeft ie nl. wel geleerd te doen na een inhaalactie.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:52

sologirl schreef:
Die busjes rijden echt als achterlijke debielen. Ik heb al heel veel buitengereden en nog nooit een normale bestuurder van zo'n ding meegemaakt. Trouwens ook gewoon op de snelweg, maar das een ander verhaal.

Ik vind dit echt een belachtelijke opmerking!

Wat betreft het stukje zelf sluit ik me bij HLPhoto aan.
Erg subjectief oorgetuigen verslag want wat is in vredenaam (quote) toen een donkerkleurige bestelauto haar op een nogal agressieve manier inhaalde
Erg vervelende voor de amazone en haar paard maar in het drukbevolkte nederland is dat het risico van het buitenrijden vind ik.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:07

Ik vind ook niet dat de automobilist sowieso verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ongeluk, dat hangt heel sterk af van hoe de inhaalactie precies verliep.
Het wegrijden van een ongeluk is echter wel kwalijk en strafbaar. Ik weet alleen niet hoe het zit wanneer je (door niet goed in je spiegels te kijken) het ongeluk niet gezien hebt. Het is natuurlijk moeilijk stoppen voor iets waar je je niet bewust van bent.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:09

laResidence schreef:
sologirl schreef:

Ik vind dit echt een belachtelijke opmerking!

Wat betreft het stukje zelf sluit ik me bij HLPhoto aan.
Erg subjectief oorgetuigen verslag want wat is in vredenaam (quote) toen een donkerkleurige bestelauto haar op een nogal agressieve manier inhaalde
Erg vervelende voor de amazone en haar paard maar in het drukbevolkte nederland is dat het risico van het buitenrijden vind ik.

Hoezo belachelijk? Er komen zelden mensen voorbij in een bestelbus die normaal zich aan de snelheid of verkeersregels houden. Bij ons scheuren ze hard langs de paarden, fietsers en wandelaars.

Maar misschien is dit alleen bij ons in regio Rijnmond zo hoor. Ik weet alleen dat ik sowieso een extra stapje opzij doe als er een bestelbus langskomt.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:10

Dat is hier om de hoek. Moet je toch niet aan denken..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:15

Sofy schreef:
Ik vind ook niet dat de automobilist sowieso verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ongeluk, dat hangt heel sterk af van hoe de inhaalactie precies verliep.
Het wegrijden van een ongeluk is echter wel kwalijk en strafbaar. Ik weet alleen niet hoe het zit wanneer je (door niet goed in je spiegels te kijken) het ongeluk niet gezien hebt. Het is natuurlijk moeilijk stoppen voor iets waar je je niet bewust van bent.

Er was geen ongeluk waar het busje bij betrokken was als de tekst klopt. Dus ook niet kwalijk en strafbaar.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:16

laResidence schreef:
... maar in het drukbevolkte nederland is dat het risico van het buitenrijden vind ik.

Ik ben het daar maar gedeeltelijk mee eens. Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat je paard verkeersmak is. Maar veel bestuurders hebben geen flauw benul wat er kan gebeuren als je in volle vaart een paard inhaalt. En sommigen vinden het erg leuk om te toeteren of iets dergelijks. Het zou wel fijn zijn als iedere automobilist zijn of haar verstand zou gebruiken bij het inhalen...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:18

Of z'n kennis. Wat er al gezegd wordt.. De meesten hebben geen idee.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:20

Blijkt ook wel uit de voorbeelden van mensen die supernetjes inhalen, maar vervolgens weer met een flinke dot gas er vandoor gaan... Maar goed, die mensen doen dan tenminste nog een poging ;)
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 26-07-11 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:21

Lekker aso weer... Okay, als je niet in je spiegel kijkt zie je misschien niet dat amazone en paard op de grond liggen, maar om zo agressief in te halen is op de eerste plaats al niet correct :n
Begrijp niet wat die mensen bezielt. Helaas kom ik ze hier ook vaak genoeg tegen, rakelings langs je paard rijden met een behoorlijke vaart. Nu is mijn paard vrij bomproof, maar ze zal maar eens schrikken en pas opzij zetten.. dan zit je al tegen de auto aan en heb je de poppen aan het dansen.

@LaResidence: ben ik het gedeeltelijk mee eens. Maar zoals ik in mijn post ook aangeef; mijn paard is vrij bomproof en passerende auto's doen haar in de regel niks. Maar het is en blijft een dier, mocht ze onverhoopt toch schrikken en een pas opzij doen dan zit je al tegen zo'n auto aan (aangezien ze vaak zo dicht langs je rijden).

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:28

petraaken schreef:
Echt aangereden heeft hij hen niet als ik het goed lees. Zal wel eerder gecoupeerd zijn waardoor het paard schrok en gevallen is. En als je niet in je spiegels kijkt op dat moment maar voor je, kan je niet weten dat paard en amazone op de grond liggen.

Getoucheerd :D ;)
of bedoelde je dat niet?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:32

HLPhoto schreef:
Sofy schreef:

Er was geen ongeluk waar het busje bij betrokken was als de tekst klopt. Dus ook niet kwalijk en strafbaar.

volgens mij kan ik me een ongeluk herinneren waarbij een paard asociaal ingehaald was door een traktor. hiervoor is de traktor wel degelijk aansprakelijk gesteld, omdat hij zich niet voldoende had aangepast aan het overige verkeer.

verder vind ook ik het een belachelijke opmerking dat er geen fatsoenlijke bestuurders van bestelbusjes bestaan. een paard schrikt misschien eerder van een bus omdat die groter is, maar ik kom hier net zoveel hard rijdende personenen auto's tegen als busjes.