Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Navidad schreef:Ook ik maak dit vaak mee dat ze echt rakelings langs het paard scheuren.. En zelfs toeteren dat ze eraan komen met 80 km per uur.. 1 op de 40 houd er rekening mee... de rest intresseerd het niet zo. Nu moet ik tegenwoordig ook zeggen dat ze met autorijlessen niks meer leren over een paard, alleen de voorrangsregels.
sologirl schreef:Die busjes rijden echt als achterlijke debielen. Ik heb al heel veel buitengereden en nog nooit een normale bestuurder van zo'n ding meegemaakt. Trouwens ook gewoon op de snelweg, maar das een ander verhaal.

laResidence schreef:sologirl schreef:Die busjes rijden echt als achterlijke debielen. Ik heb al heel veel buitengereden en nog nooit een normale bestuurder van zo'n ding meegemaakt. Trouwens ook gewoon op de snelweg, maar das een ander verhaal.
Ik vind dit echt een belachtelijke opmerking!
Wat betreft het stukje zelf sluit ik me bij HLPhoto aan.
Erg subjectief oorgetuigen verslag want wat is in vredenaam (quote) toen een donkerkleurige bestelauto haar op een nogal agressieve manier inhaalde
Erg vervelende voor de amazone en haar paard maar in het drukbevolkte nederland is dat het risico van het buitenrijden vind ik.
Sofy schreef:Ik vind ook niet dat de automobilist sowieso verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ongeluk, dat hangt heel sterk af van hoe de inhaalactie precies verliep.
Het wegrijden van een ongeluk is echter wel kwalijk en strafbaar. Ik weet alleen niet hoe het zit wanneer je (door niet goed in je spiegels te kijken) het ongeluk niet gezien hebt. Het is natuurlijk moeilijk stoppen voor iets waar je je niet bewust van bent.
laResidence schreef:... maar in het drukbevolkte nederland is dat het risico van het buitenrijden vind ik.
petraaken schreef:Echt aangereden heeft hij hen niet als ik het goed lees. Zal wel eerder gecoupeerd zijn waardoor het paard schrok en gevallen is. En als je niet in je spiegels kijkt op dat moment maar voor je, kan je niet weten dat paard en amazone op de grond liggen.

HLPhoto schreef:Sofy schreef:Ik vind ook niet dat de automobilist sowieso verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ongeluk, dat hangt heel sterk af van hoe de inhaalactie precies verliep.
Het wegrijden van een ongeluk is echter wel kwalijk en strafbaar. Ik weet alleen niet hoe het zit wanneer je (door niet goed in je spiegels te kijken) het ongeluk niet gezien hebt. Het is natuurlijk moeilijk stoppen voor iets waar je je niet bewust van bent.
Er was geen ongeluk waar het busje bij betrokken was als de tekst klopt. Dus ook niet kwalijk en strafbaar.