Franse staatsstoeterijen zetten Litsam in de etalage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Franse staatsstoeterijen zetten Litsam in de etalage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 19:58

www.horsetelex.nl

De publieke vennootschap GIP France Haras die de hengsten van de Franse staatsstoeterijen beheert heeft besloten de twaalfjarige hengst Litsam (v.Quidam de Revel) te verkopen. Onder het zadel van Timothee Anciaume is de hengst succesvol op internationaal niveau.

"De beslissing is recent", zegt Timothee Anciaume. "Er is geen termijn afgesproken waarbinnen ik een koper moet vinden. Ondertussen ga ik Litsam verder in competitie uitbrengen."

Reden van verkoop is enerzijds dat de hengst minder gebruikt wordt door de fokkers, terwijl anderzijds zijn eigenaars via de verkoop financiële middelen wensen te genereren voor hun vennootschap. Anciaume zag vorig jaar al zijn topper Lamm de Fetan vertrekken naar Edouard de Rothschild.

"Al is Litsam mijn beste paard en loopt hij momenteel heel goed, zo zijn de regels van het spel", stelt Anciaume nuchter. "De eigenaar van de hengst beslist. Sportief is dit een harde klap. Na een moeilijk jaar 2010 met heel wat tegenslagen stónd ik er nu weer met Litsam, maar toch wordt de hengst verkocht."

Anciaume blijft evenwel optimistisch en rekent voortaan vooral op de Jarnac-zoon Olympique Libellule voor de drie- en viersterren-wedstrijden.