Knooppuntensysteem moet ruiters en menners de weg wijzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Knooppuntensysteem moet ruiters en menners de weg wijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:43

www.pzc.nl

Paardenorganisaties pleiten voor de invoering van een knooppuntensysteem voor ruiter- en menroutes op Schouwen-Duiveland.

Rijvereniging De Schouwse Ruiters, Fok- en Menvereniging Schouwen-Duiveland, diverse maneges en de belangenorganisaties KNHS en NVVR hebben een verzoek daartoe neergelegd bij de gemeente Schouwen-Duiveland in het kader van de strategische visie Tij van de Toekomst.

Een knooppuntensysteem voor fietsers bestaat al, die voor wandelaars is in de maak. Een dergelijk systeem zou voor de paardenwereld eveneens ideaal zijn, menen de betrokkenen. Om de weg te wijzen én duidelijkheid te scheppen, ook richting andere weggebruikers. Dat vergroot de veiligheid en kweekt begrip. De organisaties hebben elkaar gevonden in hun streven ruiter- en menroutes op Schouwen-Duiveland te ontwikkelen. Voorzieningen ontbreken hier nagenoeg. "Er is bij de gemeente nooit veel interesse voor ruitersport geweest", denkt Petra Bakker van Rijvereniging De Schouwse Ruiters. Anderhalf jaar geleden is zij met recreatieruiter Elles van der Klooster (NVVR) een offensief begonnen om daar verandering in te brengen. Ze denkt dat er ook economisch muziek in zit met arrangementen.
Dat de gemeente Schouwen-Duiveland niets met ruiters op heeft, bestrijdt wethouder Ad Verseput ten stelligste. "Dat er frictie bestaat tussen verschillende gebruikers zie je in de Westhoek, maar juist daarom vind ik het heel interessant als er combinaties te maken zijn. Natuurlijk zul je weleens afwegingen moeten maken waarin je kijkt naar aantallen gebruikers. Maar ik sta open voor suggesties. Ik zie dit als een meerwaarde voor het toeristisch product."

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:08

Dit bestaat al een poosje in Epe: http://www.paardenroute.nl Wel goed dat ze het op meer plaatsen willen gaan gebruiken. Het is echt een goed systeem! Nooit meer verdwalen!

Reformer

Re: Knooppuntensysteem moet ruiters en menners de weg wijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:09

Ik heb het ook gereden in Epe, was echt ideaal. Wij als vreemden hebben dankzij dat nieuwe systeem heerlijk gereden zonder te verdwalen :D .

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:11

Hahahaha zelfs ik (heb mijn pony in Epe staan) vind het erg handig! Als je het dan echt even niet meer weet ;) En je komt nog eens¨op plaatsen waar ik anders nooit gekomen was :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:20

Grappig dat die wethouder zegt dat SD juist wel wat met ruiters en paarden heeft.. nou echt niet, de paardensport wordt erg ondergewaardeerd hier op het eiland.. maar dat die knooppunten er komen is idd wel handig. Als eiland bewoner weer je wel redelijk de weg, maar als je van buiten komt kan het wel verwarrend zijn.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:57

Ze gaan dat hier ook maken :j Onze buurman is nl gevraagt een mooie route te maken voor ons deel.

internsource

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:31

zeer handig systeem moeten ze zeker doorvoeren!