Bittere overwinning tijdens de Grote Prijs van CH De Wolden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bittere overwinning tijdens de Grote Prijs van CH De Wolden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:34

http://www.knhs.nl

De Grote Prijs van het CH De Wolden werd in een barrage met acht ruiters beslist. Voor Maaike ten Berg-Bijlsma werd het een zege met een licht bittere afdronk, want haar paard Uncle Berry bleek naar afloop van deze wedstrijd verkocht te zijn naar de Amerikaanse topruiter Norman Dello Joio. "Ik heb met dit paard twee Grote Prijzen mogen winnen, begin dit jaar in Zwolle en nu in Veeningen, en daar ben ik meer dan tevreden mee", aldus Maaike ten Berg.

De Grote Prijs van het CH De Wolden werd in een gestaag neerstromende regen verreden, maar ondanks die regen - in de nacht voorafgaande aan deze wedstrijd viel ruim 30 milimeter - hadden vele bezoekers, waaronder de CdK van Drenthe de heer Tichelaar en een aantal gedeputeerden, de weg naar dit evenement weten te vinden. Parcoursbouwer Louis Konickx had de droge plekken voor landing en afzet weten te vinden, waardoor er op de doorweekte piste toch zeer goede springsport geboden kon worden.
In de barrage was Maaike ten Berg-Bijlsma de snelste combinatie. "Mijn parcours liep van het begin tot het einde perfect en ik heb zowel tijdens het basis- als tijdens het barrageparcours nergens last gehad van een matige bodem. Deze wedstrijd liep voor mij van het begin tot het einde helemaal perfect. Ik ben enorm blij gewonnen te hebben, maar als ik tweede was geworden zou ik dezelfde tevredenheid over mijn prestatie hebben als nu het geval is", aldus Maaike.
De uit Syrië afkomstige Wassim Anzarouti werd met Cyber Boy tweede, voor de verrassend sterk achterende Kirsten Rikkert met Winde R.A.G. Dennis van den Brink won met Royal Queen de finale van de Medium Tour en sloot met Valente de finale van de Small Tour winnend af.

Meer info zie: http://www.chdewolden.nl

Uitslag Grote Prijs (1.45m):

1) Maaike ten Berg-Bijlsma (Rogat) - Uncle Berry (Andiamo x Germus R) - 0 / 0 - 37.78
2) Wassim Anzarouti (Syr) - Cyber Boy - 0 / 0 - 40.56
3) Kirsten Rikkert (Enter) - Winde RAG (Sheraton VDL x Cavalier) - 0 / 0 - 40.75

Uitslag Finale Medium Tour (1.35m):

1) Dennis van den Brink (Nijkerkerveen) - Royal Queen (Nassau x Elton) - 0 / 0 - 26.16
2) Yvonne van Dijk (Veendam) - Urlando (Indoctro x Democraat) - 0 / 0 - 27.42
3) Sjef Sleiderink (Weerselo) - Zidane (Quasimodo v/d Molendreef x Hamlet) - 0 / 0 - 27.52

Uitslag Finale Small Tour (1.25m):

1) Dennis van den Brink - Valente (Jacomar x Notaris) - 0 / 0 - 27.91
2) Hendrik-Jan Schuttert (Ommen) - Zalsa (Cantos x Henxo) - 0 / 0 - 28.25
3) Anne-Liza Makkinga (Ommen) - Wim (Calvados x Lextor) - 0 / 0 - 28.31

996981

Re: Bittere overwinning tijdens de Grote Prijs van CH De Wolden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:37

sjaal sleiderink :')

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:01

SjEF Sleiderink :') :')

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:02

Laten we er gewoon Sjaak van maken....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:03

Jammer voor Maaike maar stiefpa is en blijft handelaar, staan er vast wel weer wat voor haar klaar.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:08

whoew, t was echt wel mooi om te zien! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:49

Ik vond dat er heel wisselend werd gereden, er zaten echt nette rondjes (zoals die van Maaike), maar ook echt slordige fouten bij. Hoe een aantal ruiters de lijn van 6 naar 7 ook inreden was soms onvoorstelbaar.

Goeie zaak dat ze de tijd ruimer gezet hadden! En ze hebben ook erg goed hun best gedaan om het terrein zo goed mogelijk te houden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 06:00

Titel klinkt wel heftiger als t is, geloof ik ja. Denk dat het geen verrassing is dat deze eens weg zou gaan.

_Margrit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 06:41

Ondanks het slechte weer, toch geweldige sport gezien
Trotse groom van dennis, weer geweldige resultaten de afgelopen weken..
Organisatie was wederom weer super!