De Nederlandse junioren (tot 18 jaar) bleven ook buiten de individuele medailles vandaag, net als hun leeftijdsgenoten tot 21 jaar. Met een veel betere proef dan gisteren werd Stephanie Kooijman met een zevende plaats de beste Nederlandse. Het eremetaal ging naar Duitsland en Denemarken.
Geen individueel gewin dus, maar wel stuk voor stuk fijne proeven, die goed scoorden. Stephanie Kooijman had deze keer met Winston de mooie stille aanleuning en het gemakkelijke beeld dat gisteren ontbrak. Ze eindigde daar uiteindelijk als beste Nederlandse mee op plaats zeven. “Nu net zo in mijn Kür morgen, maar eens zien of we dan nog wat plaatsen kunnen pakken”, zei Stephanie Kooijman met vertrouwen.
Over vertrouwen gesproken, de eenogige MDH Ohio heeft zijn vertrouwen geheel in de vriendelijke handen van zijn amazone Anne Meulendijks gelegd. Hij doet alles voor haar en liep nu naar de tiende plaats.
Nederlands kampioene Antoinette te Riele reed opnieuw een aanvallende proef met Fleurie, maar kwam in dit sterke veld tekort en viel tot haar teleurstelling met een negende plaats net buiten de prijzen.
Vierde Nederlandse en daarmee morgen niet meer aan de start is teamnieuwkomer Rosalie Mol. Zij reed met Legend een prettig ogende proef, maar bij haar energieke paard sloeg de vermoeidheid toch wel toe. “Het kon beter”, zei ze vastbesloten, “maar dat is dan weer voor een andere keer. Straks in Rotterdam op de finale van de KNHS CHIO Cup bijvoorbeeld!”
Morgen staan in Broholm de Kür-finales voor de beste 15 deelnemers op het programma. Kooijman, Te Riele en Meulendijks komen voor Nederland bij de junioren nog aan de start.
Ik wist niet dat de Deense jeugd zo goed was. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat het kampioenschap in Denemarken werd gehouden of staan de jury's daar boven?
wat knap van ze! ik doe het ze ook niet na... kon ik het maar.
apple01
Geplaatst: 24-07-11 09:37
clarence schreef:
Ik wist niet dat de Deense jeugd zo goed was. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat het kampioenschap in Denemarken werd gehouden of staan de jury's daar boven?