KOOTWIJKERBROEK - Een 3-jarig meisje is zaterdagmiddag gewond geraakt nadat zij in een weiland aan de Garderbroekerweg door een paard zou zijn getrapt.
De peuter liep hoofdletsel op en is per ambulance overgebracht naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht, zo meldt Omroep Gelderland. Een traumahelikopter werd uit voorzorg ingezet
Dat vraag ik me ook af. Hopelijk komt het goed met het kindje.
tiwi1969
Geplaatst: 24-07-11 14:09
Getver, daar ben nou altijd zo bang voor... Een tik van een paard zit al snel tegen het hoofd bij een klein kind.
Kinderen zijn nieuwsgierig en impulsief: hoe goed je ook oplet als ouders en hoe vaak je ook zegt dat ze niet de wei in mogen een ongeluk is zo gebeurd.
Sterkte voor de ouders en betrokkenen.
Knakker
Geplaatst: 25-07-11 12:41
kindje is nog steeds niet buitenlevensgevaar...
Kindje liep samen met ouders en de honden (!!!!) in het weiland en werd toen omver gelopen omdat de honden achter de paarden aangingen (of anders om)
Ik denk dat die ouders het zich zelf nooit zullen vergeven !!! Laat dit een leer zijn voor alle ouders om, hoe mak dan ook, je kind nooit zo om te laten gaan met paarden!!!
quartel
Geplaatst: 25-07-11 12:44
sorry hoor maar......
een kind van 3 en een paar honden in een weiland Dan houd je toch op zijn minst het handje van het kind vast of neemt het op je arm?????? Tuurlijk weten de ouders dit nu ook wel maar toch.......... soms kunnen mensen beter eerst eens denken voor ze gaan doen he?
Ik hoop van harte dat het goed komt met de kleine meid
Ragdollcat
Geplaatst: 25-07-11 12:46
Arm kindje, hopelijk komt het dan nog goed?
Ja nooit kleine kindjes bij paarden laten en of meenemen en of in een weiland een wandeling maken, ongelukje is zo gemaakt.
Altijd op de arm houden, is het meest veilig en anders thuislaten of achter een hek.
Knakker
Geplaatst: 25-07-11 12:49
zoals ik begrepen heb, is het nog zeer ernstig en is er nog totaal geen zicht op hoe het zich ontwikkeld.
Maar ook hier oprechte verbazing en ook onbegrip, honden en kleine kinderen hebben helemaal NIKS op een paardenwei te zoeken....
Knakker
Geplaatst: 29-07-11 13:54
ja, je kunt de honden en het paard niets kwalijk nemen. laat het een leer zijn voor de ouders!
shilady
Geplaatst: 29-07-11 13:57
wyko schreef:
wat doet zo'n kind van 3 jaar dan ook in een weiland?
mijn gedachte
Meschien dachten de paarden wel van AAAAAAAAAAH een kabouter
Laatst bijgewerkt door shilady op 29-07-11 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt
grrr
Geplaatst: 29-07-11 13:58
Ach wat sneu! Moet wel eerlijk zeggen dat mijn 2 honden ALTIJD meegaan de wei in, zowel paarden als honden zijn het gewend. Zou het bij vreemde paarden ook niet doen trouwens. Kinderen lopen hier ook geregeld in de wei, maar dan wel onder begeleiding en zo'n kleintje zou ik ook zeker een hand geven idd. Hoop dat het helemaal goed komt met de kleine!
XiiaaooNaa
Geplaatst: 11-08-11 14:07
wyko schreef:
wat doet zo'n kind van 3 jaar dan ook in een weiland?
Dit dacht ik ook meteen,, kinderen van 3 weten ook niet zo goed hoe ze met paarden om moeten gaan die waarschijnlijk veel groter dan hun zijn (:
Hoe zou het gaan met het kindje? Ben wel benieuwd eigenlijk, zou sneu zijn als ze het niet red.
funnyhorses
Geplaatst: 11-08-11 14:28
Kind zal heus niet bewust de wei ingezet zijn. Je draaid je om en weg zijn ze,zeker op die leeftijd! (weet er alles van) Een drama dat het gebeurd is,hopelijk houd die kleine er niks aan over.
Knakker
Geplaatst: 11-08-11 15:52
het kindje is weer thuis en houdt er wonder boven wonder niets aan over! Dat is nog eens een beschermengel!!!