LID haalt hond en pony's bij eigenaar weg in Buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

reekie

LID haalt hond en pony's bij eigenaar weg in Buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:24

http://www.telegraaf.nl

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in de gemeente Buren (Gelderland) twee verwaarloosde pony's en een verwaarloosde hond in bewaring genomen. Dat heeft de dienst vrijdag bekendgemaakt.

De vrouw kreeg al eerder een proces-verbaal en een waarschuwing. Tijdens een hercontrole constateerde een inspecteur van de LID dat de situatie niet was verbeterd.

Van de hond, een maltezer, en de pony's was de vacht slecht verzorgd. De pony's waren vermagerd en stonden in een vervuilde stal. De 56-jarige eigenaresse krijgt een proces-verbaal voor de verwaarlozing en draait op voor de kosten van opvang en verzorging van de dieren. Later wordt bekeken of de dieren eventueel nog kunnen terugkeren naar de vrouw.

De vrouw had in totaal zes honden, vijf katten en twee pony's. Vier katten zijn naar haar dochter gebracht, de overige dieren zijn nog bij de vrouw. De LID blijft de conditie van de dieren van de vrouw in de gaten houden.
Laatst bijgewerkt door reekie op 22-07-11 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Re: LID haalt hond en pony's bij eigenaar weg DEN HAAG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:27

Waarom staat er nou Den Haag in koeienletters in de titel terwijl het om Buren gaat??

Iris82

Re: LID haalt hond en pony's bij eigenaar weg DEN HAAG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:50

Jammer dat in zo'n geval niet alle dieren weggehaald worden eigenlijk.
Lijkt me niet dat je voor de andere dieren opeens wel goed gaat zorgen.
Helemaal omdat ze al eerder een PV gekregen heeft.

Heb al een berichtje gestuurd naar de NR dat het Buren ipv Den Haag betreft.

slimmerik

Re: LID haalt hond en pony's bij eigenaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:29

Inderdaad dat snap ik nou ook niet Iris82. Dat mens is gewoon slecht voor alle dieren dan toch? Of mag iig geen dieren onder haar verantwoording hebben imo.

Misschien dat bokkers uit Buren er meer van kunnen vertellen? Volgens mij zijn er nl. bokkers uit Buren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:36

daffodil schreef:
Waarom staat er nou Den Haag in koeienletters in de titel terwijl het om Buren gaat??

Het hoofdkantoor van de LID zit in Den Haag en dit persbericht is natuurlijk van de LID uitgegaan.

dolfijn889

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:24

blijf het ronduit belachelijk vinden dat er in gevallen van verwaarlozing nog gekeken word of de dieren terug kunnen. vaak worden dieren hierdoor getraumatiseerd en op het moment dat de eigenaar doorheeft dat er geen controle meer is gebeurd het met regelmaat nog een keer. als het dan opnieuw aan het licht komt en de dieren dan wel weg worden gehaald worden er met regelmaat bijv honden ingeslapen omdat ze ''vals'' zouden zijn. Ja gek he... ik zou zeggen gewoon alle dieren weghalen en niet meer terug.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:37

Hè? Ik woon in Erichem, gemeente Buren, heb hier helemaal niets van gehoord. Ga het eens navragen...ach..arme beesten, ik zou wel een pony willen adopteren. Getsiederrie waarom doen mensen zo!

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:14

dolfijn889 schreef:
blijf het ronduit belachelijk vinden dat er in gevallen van verwaarlozing nog gekeken word of de dieren terug kunnen. vaak worden dieren hierdoor getraumatiseerd en op het moment dat de eigenaar doorheeft dat er geen controle meer is gebeurd het met regelmaat nog een keer. als het dan opnieuw aan het licht komt en de dieren dan wel weg worden gehaald worden er met regelmaat bijv honden ingeslapen omdat ze ''vals'' zouden zijn. Ja gek he... ik zou zeggen gewoon alle dieren weghalen en niet meer terug.

Helaas kan je niet zomaar alle dieren weg halen en een houdverbod in NL zit er al helemaal niet snel in. Een organisatie als de LID / Dierenbescherming zou het misschien wel willen, maar wordt ook beperkt in hun handelen door de wet. Zolang de wetgeving niet veranderd en verbeterd, kan er niet altijd zo ingegrepen worden als men wil.

_Natasja_

Re: LID haalt hond en pony's bij eigenaar weg in Buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:19

Ik weet ook van niets :n

Toch maar eens rondvragen.

britttjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:27

wat zielig voor al die dieren...en wij klagen al bij een gebroken nagel. |o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:47

en dan er nog vanuit gaan dat deze dame in ene het licht gaat zien en er wel goed voor gaat zorgen? :z
Wat er niet in zit komt er ook niet in hoor.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:51

dan vind ik, moeten alle dieren worden meegenomen, en dat ze nooit meer dieren mag houden..
Als ze ze toch niet kan verzorgen... arme diertjes...