Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

themuisje schreef:petraaken schreef:Maar zolang die ruiters de paarden rijden voor anderen kunnen die onder hun kont vandaan worden verkocht. Dan moeten die ruiters de paarden zelf aankopen en aanhouden.
van welk geld?
in de paardenweredld verdien je nu eenmaal geen knaak.

hetty007 schreef:Nou volgens mij wordt er juist flink verdiend, en dan heb ik het niet over verkoop van toppaarden.
Ze zouden allemaal eens minder hebberig moeten worden!
clarence schreef:Misschien moeten ze een DFN (Dressuurpaarden Fonds Nederland) oprichten? Er zijn tegenwoordig net zo veel rijke mensen bereid om in de dressuursport te investeren als in de springsport.
Verder neem ik wel aan dat Anky zelf ook bereid is om bij te dragen aan die ommekeer en dus hard aan het trainen is met Upido.
Wat betreft de onderhandse steek naar het jurycorps, en ik heb dit al vaker gezegd, maar als het de laatste 20 jaar al zo helemaal verkeerd zit, wat kunnen we daar dan uit concluderen betreffende haar medailles? Zijn die dan ook verkeerd toebedeeld?
clarence schreef:Wat betreft de onderhandse steek naar het jurycorps, en ik heb dit al vaker gezegd, maar als het de laatste 20 jaar al zo helemaal verkeerd zit, wat kunnen we daar dan uit concluderen betreffende haar medailles? Zijn die dan ook verkeerd toebedeeld?
Het blijft immers een sport met levende wezens, die zijn ook niet onfeilbaar. Bij de OS is er nog meer druk dan op andere grote wedstrijden, Toot heeft nog geen OS gelopen, is er ook niet mee bekend dus kan nog altijd voorvallen dat net dat tikje druk méér hem daar de das omdoet. Of Rath. Het zijn immers ook maar mensen en OS is toch altijd anders dan een WK of EK. inamulder schreef:anky slaat de spijker op zijn kop! Helemaal mee eens.
Grote hengstenhouders zouden meer hun best moeten doen om goede fokproducten bij jonge talentvolle ruiters/amazones te plaatsen.
Natuurlijk onder begeleiding van prima coaches.
Dit stimuleert juist jong talent zonder een dikke beurs te hoeven hebben voor een goed en heel duur paard.
Dit gebeurd wel, maar naar mijn mening mag dit nog veel meer!