Wer útstel rjochtsaak-Ooms 16-07-2011 | 12:22 De behanneling fan de rjochtsaak-Ooms is op 'e nij útsteld. De haadfertochte hat ynstimd mei ûndersyk yn it Pieter Baansintrum. Fanwege lange wachtlisten dêr sil dy behanneling op syn gaust ein oktober plakfine. Dat betsjut dat de rjochtsaak foar heal febrewaris 2012 plend stiet.
Krekt as koartlyn sil de sitting trije dagen duorje. Marinus Ooms waard yn 2006 yn syn hûs yn Haulerwyk fermoarde.
En voor degenen die het Fries niet machtig zijn, mag er een vertaling bij?
texelse
Geplaatst: 18-07-11 18:04
vroeg me ook net af waarom dit perse in het fries moet...toevallig kan ik het dan wel "vertalen", maar gewoon nederlands lijkt mij hier prima op z'n plaats
Debbie
Weer uitstel zaak Ooms '' De behandeling van de rechtzaak - oom is opnieuw uitgesteld. De hoofdverdachte heeft ingestemt met onderzoek in het pieter baancentrum. Vanwege de lange wachtlijsten daar zal de behandeling op zijn vroegst eind oktober plaats vinden. Dat betekend dat de rechtszaak voor half februari 2012 gepland staat. ''
Laatst bijgewerkt door Debbie op 18-07-11 18:05, in het totaal 3 keer bewerkt
Swift
Even uit mijn hoofd een vertaling:
Weer uitstel rechtzaak Ooms,
De behandeling van de rechtzaak Ooms is opnieuw uitgesteld. De hoofdverdachte heeft ingestemd met onderzoek in het Pieter Baancentrum. Vanwege lange wachtlijsten zal de behandeling op zijn vroegst eind oktober plaatsvinden. Dat betekend dat de rechtzaak voor half februari gepland staat.
Net als de vorige keer (? Letterlijk vertaald kortgeleden) zal de zitting drie dagen duren. Marinus Ooms werd in 2006 in zijn huis in Haulerwijk vermoord.