KWPN dekhengst Polansky in training bij Arjen Teeuwissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

KWPN dekhengst Polansky in training bij Arjen Teeuwissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 15:38

http://www.eurodressage.com / Nieuwsredactie

De voormalig Olympisch ruiter Arjen Teeuwissen heeft een stel goede jonge paarden in training. Zijn grootste hoop voor de toekomst is de KWPN goedgekeurde hengst Polansky, een zwarte zoon van Kostolany x Donnerhall x Ulft x Roemer. Polansky won in 2002 de KWPN/KNHS hengstencompetitie onder Gerdine Maree. In 2004 produceerde de hengst zijn eerste goedgekeurde nakomeling: Upper Class.

"Hij is een groot, lief en indrukwekkend paard dat goed bij mij past," aldus Arjen Teeuwissen. "Hij heeft drie goede basisgangen en heeft aanleg voor de verzameling. Zijn sterke punten zijn zijn schoonheid, expressie en aanleg tot verzamelen."

De zwarte hengst is in eigendom van Tim Coumans. Polansky staat sinds 2 maanden op stal bij Teeuwissen en de combinatie leert elkaar nog kennen: "Hij werd altijd door iemand anders gereden en nu moeten we leren met elkaar om te gaan tijdens het rijden. Ik wil hem graag los en rond rijden," aldus Arjen.

Arjen traint Polansky op Prix St Georges niveau en zal hem nog deze zomer gaan starten.

Naast Polansy heeft Teeuwissen nog drie andere paarden tot zijn beschikking: Killer, een paard dat bijna klaar is voor Grand Prix niveau, Rivaldi, een zeven jaar oude Gribaldi x Zebulon en Silver, een zes jaar oude Ferro nakomeling.

Voor Teeuwissen was het wedstrijdseizoen van 2005 een emotionele en problematische belevenis. Zijn toen zestien jaar oude Olympisch Grand Prix paard Goliath was net terug in de ring na een zware blessure en klaar om van start te gaan tijdens de Wereldbekerkwalificaties. De Nederlandse paardensportfederatie was het hier echter niet mee eens en ging niet akkoord met zijn start tijdens CDI-W Maastricht, en vertelden Arjen dat hij eerst minstens twee wedstrijden op nationaal niveau moest rijden voor hij weer mocht starten op internationale evenementen.

Volgens Teeuwissen had Goliath zich echter ruimschoots bewezen door in 2001 reserve Europees Kampioen te worden en in 2000 de zilveren teammedaille mee naar huis te nemen, dus weigerde hij om nationale wedstrijden te rijden. Hij trok Goliath terug uit de wedstrijdsport en deze ging met pensioen. Hiermee kwam er een einde aan de loopbaan van Goliath T in de wedstrijdring.

Goliath T kwam afgelopen week te overlijden. Het paard werd 23 jaar oud.

"Ik heb hier veel van geleerd en weet nu dat er niets zo snel voorbij kan gaan als succes. Je wint, je verliest en dat moet je accepteren. Het boek van het verleden is nu definitief gesloten. Ik heb nu een aantal goede jonge paarden en ik weet zeker dat ik in de toekomst weer van me zal laten horen," aldus Teeuwissen.

Verwant artikel:

[VN] Voormalig Grand Prix dressuurpaard Goliath T overleden

Leonora

Re: KWPN dekhengst Polansky in training bij Arjen Teeuwissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:43

Is Polansky nog hengst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:44

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:45

Ja, volgens mij klopt dit bericht niet of is het heel oud.
Want volgens mij is dit paard inderdaad inmiddels geruind en van een bokker.

Edit : heb bij de bronvermelding gekeken , dit is een bericht uit 2005 !
Laatst bijgewerkt door vienna2 op 18-07-11 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:45

En de leeftijden van Rivaldi en Silver kloppen ook niet helemaal, zie het volgende bokt wiki-bericht thttp://www.bokt.nl/wiki/Arjen_Teeuwissen
Arjen start Silver 'n Brass al een hele poos op PSG-niveau als ik me niet vergis.
Silver is al 13 en Rivaldi 12.
Is dit een bericht uit 2005?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:46

Polansky is toch nog wel gewoon hengst? Of ben ik nu helemaal achter?

Edit: Hm, toch ruin....Op paardenfokken gaat hij ook nog als hengst door het leven heb ik net gezien...?
Laatst bijgewerkt door Adil op 18-07-11 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:46

huh, ik weet niet.
Polansky staat toch bij een bokker als RUIN?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:47

_O- _O- Komkommertijd geloof ik. Gewoon oude nieuwsberichten plaatsen :))

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:47

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 15:47

Hmm, klopt idd, foutje :D
Gaat om een oud bericht dat verkeerd binnen is gekomen.