Het volgepakte stadion van de Aachener Soers omarmde vandaag en masse Janne-Friederike Meyer. De nog jonge, frisse verschijning van de Duitse springsport zegevierde met haar eigen Cellagon Lambrasco (v. Libero H) in de Grote Prijs van Aken door als enige de twee loodzware omlopen ongeschonden door te komen. De mooiste overwinning uit Meyers carrière leverde haar naast eeuwige roem 110.000 euro prijzengeld op.
Plek twee was voor Kevin Staut met de KWPN-merrie Silvana de Hus (v. Corland). Staut had een balk in de eerste omloop, maar zag dankzij een snelle nulronde in de tweede omloop zijn ongekende opmars met 75.000 euro beloond worden. De verrassing van de dag kwam op plek drie terecht. Andreas Kreuzer, de jonge stalruiter van Paul Schockemöhle, stuurde Chacco Blue (v. Chambertin) naar een 0/4-resultaat. Op plaats nummer vijf eindigde landgenoot Ludger Beerbaum met een geweldig springende Gotha.
Twee Nederlanders deden tot ver in de finale mee. Gerco Schröder werd zwaar gestraft door een minimale touché van Eurocommerce New Orleans in de tweede omloop. De balk rolde op en neer, viel aan de andere kant en dit met één strafpunt voor tijd deed Schröder op plek negen belanden. Jeroen Dubbeldam had BMC Van Grunsven Simon weer imponerend aan het springen. Toch kon ook hij geen vervolg geven aan zijn nulronde. De balk van het middelste element van de driesprong viel en een sterk wordende Simon maakte in het zicht van de haven nog twee springfouten.
Het is haar meer dan gegunt, ze rijdt al jaren heel sterk, maar het is moeilijk om in Duitsland een plek te krijgen in het A-team. Hopelijk gaat dit haar heel erg helpen, want ze kan rijden. En knap van Gotha, wat ben ik fan van die merrie, al vanaf het begin dat ze international loopt.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-11 18:25
Wat was het spannend! en wat had Gerco een pech dat die balk 2 seconden later alsnog naar beneden kwam! Echt een mooie ronde van Janne Friederieke Meyer! En Gotha Wat een geweldige merrie is dat zeg. Vlug en ook nog eens super wendbaar. Heel knap gereden!
Haha dan be nik niet de enige dus die van Gotha houdt :p Janne heeft alle wedstrijden die ze mee reed in Aken goed gereden, en jeeee wat kan dat paard springen Ze verdient dit echt !
een waardevolle combinatie voor het duitse team!! verdiend!! wat een topcombinatie!
mairead
Geplaatst: 17-07-11 19:12
De Gotha-fanclub is ook weer aanwezig, zie ik! Ik meld me ook: ben ook al een aantal jaren helemaal weg van dat paard.
De Grote Prijs was verder weer ernorm spannend om te zien: ik heb weer genoten! Ergens vond ik het wel jammer dat wij als toeschouwers niet getrakteerd werden op een barrage. Maar dat maakt de prestatie van Janne-Friederike Meyer er niet minder om; ze heeft het zeker verdiend. Voor de Portugese amazone die na haar kwam was de fout op de allerlaatste hindernis wel erg zuur. Zij vormt trouwens wel een hele goede combinatie met Winningmood.
Voor die amazone met Winningmood was het zeker zuur! Aan de andere kant had ze tot de laatste hindernis wel enorme mazzel want ze tikte er heel wat aan en alles bleef liggen. Maar wat zal ze hebben gebaald
KambiusH
Geplaatst: 17-07-11 19:36
SillieXTanja schreef:
en jeeee wat kan dat paard springen
Dallista
Geplaatst: 17-07-11 19:37
Wow, wat een nerveuze toestand was die laatste ronde van Diniz! Hele publiek zat echt in doodse stilte, en dan die laatste balk, ongelofelijk gewoon. Zo jammer, maar ook zo verdiend voor de Duitse! Misschien meer dan Rath met Totilas eerder vandaag, maar goed, dat kan ik als dressuurleek niet echt beoordelen natuurlijk.
Kippevel bij het lezen van dit bericht. Wat leuk voor Janne en wat heeft die meid een drive! het is haar van harte gegund. Ik volg haar al een tijdje en ze rijdt veel, heel veel. Nu staat het geluk een keer aan haar zijde en heeft ze iedereen het nakijken gegeven daar. Echte girlpower!!!!