Deze week is een einde gekomen aan het leven van de stamboekhengst Gradus 356.
De Reitse 272-zoon werd gefokt door R. Woudstra uit Tsjerkgaast uit de ster preferente Oege 267-dochter Gretha. Hij stamt uit de directe moederlijn (stam 43) waaruit ook zijn grootvader in de mannelijke lijn, de preferente vader Hearke 254, voortkwam.
Gradus 356 dekte jarenlang bij plaatsgenoot Frits de Jong, maar vertoefde sinds 2007 in de VS bij Spearmint Rhino Friesian Ranch in Californië. Gradus 356 stond bekend als leverancier van degelijke, goed stappende paarden. Hij heeft 70 ster-nakomelingen voortgebracht alsmede de enige jaren in de fokkerij actieve zoon Tetse 394.
Opa van mijn tetse merrie..toch even schrikken als je dit leest... sterkte voor de eigenaren en verzorgers..
diesel83
Geplaatst: 16-07-11 23:35
oh jammer zeg de opa van mijn paard
heidirap
Geplaatst: 19-07-11 21:34
Beetje vreemd dat Gradus 356 al geruime tijd te koop staat voor $200000. Ook niet duidelijk wat hij mankeerde?? Alle paarden van die ranche stonden te koop. Zeker financiele problemen. Heel raar???? Ik heb veel ??? Nergens kan je informatie vinden over de doodsoorzaak. Mijn merrie is een directe afstammeling van Gradus 356. Hoop toch wel langer met haar te doen. 17 jaar is zeker niet oud pff.
@heidirap helemaal mee eens wel vreemd. ik heb ook directe afstammeling en zn moeder is ook paar maanden geleden ingeslapen vind het wel fijn de oorzaak te weten.
@ ikke20, wie bedoel je met 'zn moeder'? De moeder van jou afstammeling of de moeder van Gradus?? Want de moeder van Gradus leeft nog, die is nog zo fit als een hoentje en al 28 jaar!!