Op maandagmiddag zijn alle paarden aangekomen in Aken. Ze hebben rustig kunnen wennen aan hun tijdelijke nieuwe stal en dat gaat prima. Op dinsdag was de vetcheck voor de Lichte Tour paarden en de CDI4 paarden. (Voice, Vivaldi en Nadine). Dat verliep allemaal goed en Voice en Vivaldi waanden zich even op de hengstenkeuring. Zij gaven hun eigen show weg en maakten indruk op de omstanders. Ook Nadine kwam fluitend door de vetcheck.
Woensdag middag stond de lichte tour op het programma. Voice en Vivaldi deden goede zaken. Voice werd derde met 71,76% met een mooie proef met een dure fout in de uitgestrekte draf. IJverig als Voice was, galoppeerde hij aan en dat betekende een onvoldoende. Vivaldi volgde Voice op de voet, hij werd vierde met 71,50%. Steffen Peters won met een foutloze proef en 72,57%. Andreas Helgstrand werd tweede. Zaterdag gaan deze combinaties tegen elkaar strijden in de Intermediaire 1.
Op woensdagavond werd de Grand Prix van de CDI4 verreden. Hans Peter reed met Exquis Nadine en mooie proef en Nadine liep er lekker fris overheen. Met een score van 71,89% wist hij beslag te leggen op de derde plaats. Blij met de prestatie van Nadine, maar toch wat zuur dat wederom het Belgische jurylid bij M, Nadine maar 68% toe bedeelde. Dit gebeurde eerder ook in het Belgische Mechelen afgelopen December.
Donderdag ging de landenwedstrijd van start. Hierin kwamen Sisther de Jeu en IPS Tango aan start. Beiden presteerden niet helemaal naar tevredenheid. Sisther had toch teveel spannning in het grote bomvolle stadion en Tango trok er net te weinig aan. De scores bleven steken op 70,12% voor tango en 71,89% voor Sisther de Jeu. Marlies van Baalen reed met BMC Phoebe naar 67,10% en Adelinde en Parcival scoorde 77,34%. Nederland kwam hiermee op de derde plek te staan en won het brons. Goud ging naar Duitsland en het zilver naar de Britten.
Vandaag (vrijdag) is het voor ons rustdag. De paarden worden lekker getraind en morgen gaan we met frisse moed weer verder.
Ben benieuwd hoe beide hengsten zich zullen ontwikkelen! Ik heb ze 2 x in het echt gezien en in beide gevallen heb ik ongelovelijk van ze genoten toen ik ze in de ring zag! En ik moet zeggen. Zwart staat bij edje gewoon het beste, haha.