De Belgische Juniorenamazone Eline de Coninck moet zich noodgedwongen terugtrekken voor het EK dressuur voor Junioren dat volgende week begint. De amazone liep een blessure op door een bok van haar paard. Eline was een Belgisch teamlid met haar Oldenburger ruin Don Warohn (v Dormello).
Het paard van De Coninck was nogal fris tijdens een training en gaf een kleine bok. Helaas kwam Eline op een verkeerde manier terug in het zadel en blesseerde daarbij haar nek. Ze moest afstijgen wegens ernstige pijn en al snel werd duidelijk dat ze last had van een zogeheten zweepslag. De Coninck mag nu een aantal weken niet rijden.
"Ik kreeg het nieuws gisteren te horen," aldus de Belgische chef d'equipe Laurence van Doorslaer. "Het is ontzettend jammer en ik hoop dat ze snel weer hersteld is."
Eline's teamplek zal nu ingenomen worden door de reserve combinatie: Loranne Livens met Vincent. Loranne nam op 11 juli al deel aan de laatste training met O-jurylid Wim Ernes en is klaar om naar Denemarken af te reizen.
Wat jammer voor Eline zeg! Altijd sneu als je door zoiets van deelname af moet zien.
Ik vind het wel érg knap vertaalwerk dat ze op Bokt van haar paard is gevallen. Ze landde enkel verkeerd in het zadel na een bok, aldus Eurodressage...
JosephineF
Geplaatst: 15-07-11 11:48
Ze is inderdaad niet gevallen van haar paard dacht ik! Sneu dat ze het alweer zo noemen... Nja, neemt niet weg dat het erg jammer is voor Eline dat ze niet kan deelnemen!
Ik ken haar want me zus gaat mee naar het Ek maar dan bij de Young Riders
Ze zou blijkbaar een jong paard aan het rijden geweest zijn en die moet een bok/vreugdesprong hebben gemaakt waardoor ze slecht in het zadel is neergekomen geweest en een whiplash (of hoet het ook mag noemen) heeft opgelopen. Ze zou verlammingsverschijnselen tonen maar die zouden moeten wegtrekken, hoelang dat duurt weten ze nog niet. Ze sukkelde voor dit ongeval al eventjes met haar rug want ze had daardoor forfait moeten geven in Vierzon (omdat ze last had van haar rug)