Internationale ruiters aanwezig tijdens CH De Wolden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Internationale ruiters aanwezig tijdens CH De Wolden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:20

www.dehoefslag.nl

Twee weken CH De Wolden op de terreinen van Jan Broek in Veeningen/Zuidwolde brengen ruiters van 29 nationaliteiten naar Drenthe. Daaronder in elk geval oud-wereldkampioen Jos Lansink, die voor België start, plus Amerikaan Peter Wylde. En het is natuurlijk de vraag wie er na Aken bij Johan Heins in De Wijk (om de hoek) komen logeren. Vorig jaar was dat onder meer Beezie Madden. De Amerikaanse international en routinier had al haar vakkundigheid en ervaring nodig om juniorentalent Dennis van den Brink uit Nijkerk van de winst in de Grote Prijs af te houden. Dennis komt ook weer, net als zus Stefanie.

Ook op de startlijst staan Jeroen Dubbeldam, diens stalruiter en Young Rider Sjaak Sleiderink, Angelique Hoorn, Drent Albert Zoer en nog een hele trits bekende namen uit de vaderlandse top en de aanstormende jeugd. De wedstrijden zijn van 14 tot en met 17 juli en van 21 tot en met 24 juli. Op zondag 24 juli is er voor de Grote Prijs nog een aflevering van de Masterclass tuigpaarden.

Biertabje

Re: Internationale ruiters aanwezig tijdens CH De Wolden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:57

Volgens mij heeft Jeroen beide weken afgemeld ;) maar zijn altijd twee mooie weken!!!
Super concours, super organisatie!! En uiteraard erg gezellig :)
Het eerste jaar dat ik niet mee kan rijden, maar hoop er wel even te kunnen kijken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:24

Gezellig weer, hier in het dorp :)
Misschien een mini-meeting organiseren? Lijkt me erg gezellig.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:57

Ik wil weer heen voor het feest op zaterdagavond :Y) . Was vorig jaar echt super.
Kan dit jaar helaas niet mee rijden maar dat proberen we volgend jaar wel weer.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:55

Haha inderdaad sowieso naar het ruiterbal mirthe! Zelf rij ik met 2 paarden 4jarigen. En het is hier om de hoek dus ga ook zeker kijken op andere dagen! Hopen op mooi weer dit jaar :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:10

Moet dan wel vervoer enzo zien te vinden. Op scooter is zo ver en dan kom ik niet meer thuis :+ . Vorig jaar was dat echt top!

Wanneer zijn de 4 jarigen?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:51

ik sliep vorig jaar in de cabine van de vrachtwagen... kon op de knietjes terug ;)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:19

Haha dat is helemaal ideaal Biertabje! Ik kan bijna naar huis rollen dus dikke prima! Jammer dat je niet mee doet trouwens

@ Mirthe 4jarigen is de 19e (volgende week). Dat is een selectie voor de VION-cup. Gewoon doe ik niet mee, vond dat plaatsen enzo allemaal maar onzin eigenlijk :Y)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:28

Vorig jaar was ook mijn laatste concours na mijn ongeluk
Maar ik zag dat ze dit jaar ook 120m hadden?!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:43

Oke, dat ongeluk heb ik allemaal niet meegekregen!

Als het goed is mag je alleen 1.20 starten als je ook een paard in de nationale rubrieken rijdt, anders niet. Oh en natuurlijk een hele klap inschrijfgeld erbij gooit!

Heb ik gehoord hoor, weet niet of het helemaal zo is. Ik heb zelf namelijk helemaal geen moeite gedaan om daar te starten, mij teveel gedoe voor wat je ervoor terug krijgt

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:21

Jan Broek regeltje zeker :P
ze proberen wat meer 'landelijke M/Z ruiters' internationaal te laten starten... tja 350E per paard voor 4 dagen is best leuk voor de organisatie! beter dan een landelijke rubriek uitschrijven :)

ja dat ongeluk is nu bijna jaar geleden(van jong paard gevallen) rijd net weer paar maandjes :o net weer 3x in het L gestart :P (met mijn schimmel waarmee ik 1.40/1.45m heb gereden haha... )

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:37

Hoi,
Idd CSI2* moet je gerechtigd zijn om te starten in de rubriek (1.20 = M)
Idd inschrijven kost 350,00 en voor YH 6 en 7 250,00, maar als je wat wint, dan win je ook wat!
O, ja en je paard moet een FEI paspoort hebben, naam op startkaart + FEI paspoort moet hetzelfde zijn!
Vorig jaren deden we voor het eerst mee (internationaal), super mooi, groot en gezellig concours en werden we 3e in de Small GP 1.40
Dit jaar gaan we voor deelname aan GP (of roep ik nu onheil over ons af :D ) en gaat de 6-jarige mee in de YH rubriek.
Voor diegene die nationaal of internationaal starten: succes!!!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:47

Biertabje schreef:
Jan Broek regeltje zeker :P
ze proberen wat meer 'landelijke M/Z ruiters' internationaal te laten starten... tja 350E per paard voor 4 dagen is best leuk voor de organisatie! beter dan een landelijke rubriek uitschrijven :)

ja dat ongeluk is nu bijna jaar geleden(van jong paard gevallen) rijd net weer paar maandjes :o net weer 3x in het L gestart :P (met mijn schimmel waarmee ik 1.40/1.45m heb gereden haha... )

Ik weet nog goed dat toen hij begon met De Wolden, dat hij riep: neeee en ik hou het sowieso ook voor de landelijke ruiters! En toen zei iedereen al dat dat wel zou veranderen. En inderdaad, ieder jaar een stapje minder voor de landelijke ruiter!

Ach ik kan er niet rouwig om zijn! Het is een prachtig concours, maar ik vind het het niet waard om op het C terrein een rondje te rijden tegen zulk hoog startgeld. Vorig jaar mocht ik nog wel op het hoofdterrein :D Dat was wel erg gaaf! Ik ga lekker kijken op de mooiste dagen en hopen dat de 2 jonkies het goed doen met de 4 jarigen :D

Oeiiii dat moet je ook niet doen he :oo Dan heb je een flinke smak gemaakt! Fijn dat je het nu in ieder geval weer op kan pakken! Het zou wel afkicken geweest zijn in al die maanden

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:52

Heb het nog gauw even opgezocht:
CSI**
Voor deelname (aan welke rubriek dan ook) dient de deelnemer ZZ geklasseerd
te zijn en dient men als combinatie startgerechtigd te zijn in de klasse waarin men
deelneemt.

Dus ook als je 1.20 wil starten moet je eerst ZZ (1.35) zijn geweest.
Wij vinden het wel fijn hoor dat Internationaal nu zo lekker dichtbij is!
Landelijk heb je niet veel 1.40 rubrieken en voor Internationaal 1.40 en > ben je toch gauw aangewezen op België (Duitsland kom je er niet eens tussen!).
En idd inschrijfgeld is fors, maar heb je de prijzenpot gezien?
Als je het goed doet krijg je geld mee ipv dat je moet betalen!!!
Uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om vanuit landelijk naar int te gaan (als je wel talent hebt maar geen geld houdt het idd op), maar ja sportief gezien is het natuurlijk wel gaaf!!!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:00

Ik snap het ook wel :j Maar het is wel jammer dat er niet gewoon M, Z & ZZ gestart kan worden zoals voorgaande jaren. Dan zie ik nog liever wel gewone M/ Z/ ZZ rubrieken en geen B & L. Al is er voor de B&L meer stuk meer animo.. Daarom zal daar wel voor gekozen zijn!

Jullie in ieder geval heel veel succes! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:01

Torius, er staat niet ZZ bij de paarden maar over het algemeen. Ik ken een aantal ruiters die internationaal 1.20 hebben gestart die alleen ZZ waren geweest bij de pony's, of de regel moet aangepast zijn tussen nu en pak 'm beet 3 jaar terug.

Tabitha jij had vorig jaar qua plekkie natuurlijk geluk... alleen daarna flink wat ongeluk :(:)
Jori, balen dat mijn 4 jarige zich nog te veel afsluit op ander terrein, anders had ie dat ook wel kunnen lopen. Nu weet ik zeker dat het geen nut heeft om mee te doen. Dat plaatsen heb ik helemaal niet meegekregen maar heb Ultra uitbesteed dus kan nieteens rijden. Vorig jaar was de M nog vrije opgave.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:07

mistid schreef:
Jori, balen dat mijn 4 jarige zich nog te veel afsluit op ander terrein, anders had ie dat ook wel kunnen lopen. Nu weet ik zeker dat het geen nut heeft om mee te doen. Dat plaatsen heb ik helemaal niet meegekregen maar heb Ultra uitbesteed dus kan nieteens rijden. Vorig jaar was de M nog vrije opgave.

Wordt voor die van mij ook pas het tweede concours hoor :)) We verwachten niks, maar eigenaar wou graag dat ik daar aan mee deed en alles wat ze leren is mooi meegenomen. Hij zei ook al; het gaat erom dat ze wat leren, al rij je alleen maar op het losrijterrein :)) Maar wil het nog niet zo met die van jou?

Ja je had de eurohill competitie, daarmee kon je je plaatsen :j

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:09

Hoi Mistid,

Volgens mij zijn de regels idd tussentijds gewijzigd, pak dit net ff uit de bevestigingsmail die we van KNHS hebben ontvangen.
Dus CSI2* lees ik dat je ZZ moet zijn geweest wil je uberhaupt mee mogen doen.... of ik lees het verkeerd, kan natuurlijk ook :D
En idd Jeroen Dubbeldam staat er bij de boxindeling niet bij.
Wel de Schroders, Greeve, Raijmakers, Van den Brink, dus zal wel mooi ruiterbal worden!

Deelname FEI springwedstrijden en Junioren en Young Riders wedstrijden vanaf 1-4-2009

Startgerechtigdheid
CSI4*, CSI5*, CSI-W, CSIO4* en CSIO5*
Voor deelname (aan welke rubriek dan ook) dient de deelnemer in de klasse 1,50 mtr. geklasseerd te zijn en dient men als combinatie startgerechtigd te zijn in de klasse waarin men deelneemt.
CSI***
Voor deelname (aan welke rubriek dan ook) dient de deelnemer 1.40m geklasseerd te zijn en dient men als combinatie startgerechtigd te zijn in de klasse waarin men deelneemt.
CSI**
Voor deelname (aan welke rubriek dan ook) dient de deelnemer ZZ geklasseerd te zijn en dient men als combinatie startgerechtigd te zijn in de klasse waarin men
deelneemt.
CSI*
Voor deelname (aan welke rubriek dan ook ) dient de deelnemer Z geklasseerd te zijn en dient men als combinatie startgerechtigd te zijn in de klasse waarin men
deelneemt.
Amateurrubrieken op CSI
De combinatie dient startgerechtigd te zijn in de klasse waarin men deelneemt.
Voor deelname aan rubrieken 1.15 m. dient de combinatie startgerechtigd te zijn In de klasse M. Voor rubrieken 1.25 m. dient de combinatie startgerechtigd te zijn
in de klasse Z

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:22

je moet als ruiter een keer Z zijn geweest voor 1* idd... ik vind het belachelijk want je komt sneller aan een 2* dan een 1* :P
1* spring je een keer 1.15/1.25m en betaal je meer over die 350E per paard :oo

maar dat neemt niet weg dat je een paard mag meenemen die nog nooit 1.30 of 1.35m heeft gelopen ;)
Nederlandse 2* kom je soms tussen, maar sommige concoursen zijn moeilijk (dan moet je echt even een kruiwagen hebben) en zonder geld kom je er helaas niet(mijn geldboom is inmiddels wel wat overleden na al die internationale uitjes :P )
belgie is wel makkelijk te starten :) duitsland heb ik geen ervaring mee. maar duitsland heeft landelijk dan weer meer 1.40m proeven

nationaal 1.40m in nederland is zowat uitgestorven! zonde want dan is de stap(vooral qua geld) enorm van landelijk naar internationaal!

ik mag 1.50m rijden met mijn schimmel... :) geloof niet dat dat een verstandig idee is

btw ik ken iemand die deze week meedoet met een D pony :D echt gruwelijk springen dat beestje :P (hij springt er M mee bij de paarden :P )

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:31

Jori, die van mij gaat eigenlijk hartstikke best alleen ze sluit zich op vreemd terrein nog iets te veel voor mijn been af. Komt de manieren niet ten goede. Heb in Tolbert mooi voor l*l gestaan bij de 4jarigen :+ . Outdoor heeft ze een wedstrijd 2x BB gelopen en een 1x BB 1X B. Had beide wedstrijden prijs en kijkt nergens naar, maar de handrem blijft dan wat hangen := .

Torius, ook daar staat niet in of de ruiter ZZ bij de paarden moet zijn geklasseerd, of dat bij de pony's ook voldoende is. Alleen ZZ geklasseerd. Dat bedoelde ik :)

Tabitha, volgens mij heb ik die laatst ergens gezien (Roden????)! Dat is een goed beestje iig!

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:39

Hoi Biertabje,

CSI1* moet je vaak betalen voor een tafeltje (Assen, Geesteren rond de 1000,00) als je wil starten, belachelijk!!
En idd daar kun je als Z rijder naar toe, maar CSI2** is ZZ.
Wat bedoel je met sneller CSI1* dan CSI2*? Ivm hetgeen ik hier net noem Assen/Geesteren?
Idd Duitsland landelijk meer 1.40 en 1.50 maar die tellen niet meer voor de Nederlandse wp.
En 1.50 is dan vaak weer CSI3* wat nog meer kost......(onze geldboom staat helaas ook niet zo vaak in bloei :D )
Daarbij alleen 1.50 als je 1.40 + 10 bent (net als in de basiswedstrijdsport) maar je krijgt alleen wp als je prijs hebt Internationaal.
Wij hebben in België ook 1.50 gereden op CSI3*, achteraf bezien beetje dom want nu mogen we niet meer mee doen aan ZZ kampioenschappen.
Maar is het niet zo dat je 2x 140 of > moet zijn geweest voordat je alle paarden mag meenemen?
Want als je 1 x 1.40 of 1x 1.50 bent geklasseerd en je paard is nog niet geklasseerd (zeg maar B/L) dan moet je volgens mij gewoon 100/110 starten...
De teller staat nu op 1.40 + 15 (of 1.45 zoals je wenst ivm de Grand Prixs) maar het is nog lastiger om 1.50 te starten want dat wordt vaak muv van GP, welke dan weer niet meetelt, uitgeschreven.
Die D-pony: Dat is vast Oane de Vries! Idd gruwelijk goed springen dat beestje! Die kan straks zo mee voor een goede Junior (D/ZZ is immers 1.20)
Mistid volgens mij echt paarden immers ZZ=1.35 en max E/ZZ=1.30 en pony's is Junioren en dat is maar tot D/ZZ, immers FEI is Internationaal en alleen wij in Nederland kennen de E-pony, elders is D het mx en dan ga je over naar de paarden, maar ik kan het mis hebben hoor!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:24

Ja oane... Machtig figuur!!!

Ja dan mag je helaas geen zz kamp. Rijden, maja ik rijd liever een mooi concours dan een kampioenschap.

Blijft toch een apart wereldje. Rijk wordt je er niet van...
Maja leuke ervaring die ik voor geen cent had willen missen :)

Ik doelde idd wat je daarboven al zei... Plaatsen kopen voor idd 1000e.. Ze mogen wel korting gaan geven als je met drie paarden oid komt :P