Carmen Römer is zaterdag tweede geworden tijdens een endurancewedstrijd over 120 kilometer in Uppsala. Na de medische keuring na afloop van de wedstrijd kreeg zij ook de prijs voor het paard met de beste conditie.
De Landgraafse amazone startte in Zweden op uitnodiging van de Zweedse amazone Maria Hagman/Eriksson en reed daar ook een paard van haar, Nadda.
Samen met Hagman reed Römer de hele wedstrijd aan de leiding. Aan de streep gaf zij de Zweedse met haar paard Wigor Ox, voorrang. Beiden reden een gemiddelde snelheid van 19,3 kilometer. De totale rijtijd bedroeg 6.21.48 uur voor de Nederlandse Hagman had op de streep officieel een seconde voorsprong. "Ik vond dat niet meer dan netjes", aldus Römer gisteren. "Het waren tenslotte ook haar paarden."
Wow carmen, gefeliciteerd. Ik weet dat je hier ook op bokt zit en als je dit leest, chappeau voor jou extreem sociale instelling en respect voor anderen daar zouden veel mensen nog wat van kunnen leren. Ook ik heb zeer veel respect voor jou. Goed gedaan.