Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

XiiaaooNaa schreef:Suc6 allemaal
Ik ben voor het Fruithof --> niet dat ik deze manege ken..maar de naam vind ik zo grappig XD![]()
Ben benieuwd wie de winnaar wordt ;d
(kan je deze manege's op een site bekijken..ben wel benieuwd hoe ze eruit zien eigenlijk...)

CarpeDiem45 schreef:Stal Groenendaal is voor ruiters enorm luxe, grote binnenbakken, luxe kantine, winkel erbij, veel wedstrijden zowel dressuur als springen....Voor de paarden vind ik Stal Groenedaal dramatisch. De pensionpaarden staan in een krappe stal zonder buitenluik, dichte tussenschotten, dus geen contact met het buurpaard mogelijk, er wordt zeer (te) beperkt hooi gevoerd en in de winter mogen de paarden maar liefst 20 minuten per dag in de paddock, de rest staan ze op stal of indien ze 'geluk' hebben worden ze dagelijks gereden en hoeven ze maar 22 uur per dag op stal te staan. Onbegrijpelijk dat dit bedrijf is genomineerd als Hippisch Ondernemer, en dat in deze tijd waarin het paardenwelzijn zo'n belangrijk issue is.
KambiusH schreef:CarpeDiem45 schreef:Stal Groenendaal is voor ruiters enorm luxe, grote binnenbakken, luxe kantine, winkel erbij, veel wedstrijden zowel dressuur als springen....Voor de paarden vind ik Stal Groenedaal dramatisch. De pensionpaarden staan in een krappe stal zonder buitenluik, dichte tussenschotten, dus geen contact met het buurpaard mogelijk, er wordt zeer (te) beperkt hooi gevoerd en in de winter mogen de paarden maar liefst 20 minuten per dag in de paddock, de rest staan ze op stal of indien ze 'geluk' hebben worden ze dagelijks gereden en hoeven ze maar 22 uur per dag op stal te staan. Onbegrijpelijk dat dit bedrijf is genomineerd als Hippisch Ondernemer, en dat in deze tijd waarin het paardenwelzijn zo'n belangrijk issue is.
Sjeeminee, wat ontzettend zwak dat je dit zo op bokt durft te zetten. Wji zijn natuurlijk niet zonder reden genomineerd, dus jij hebt duidelijk
geen benul van waar je over spreekt.
Pensionpaarden staan in een 3,5 x 3,5 stal, wat dus gewoon normaal is. Buitenluiken hebben de meeste inderdaad niet, wel zijn wij daar mee bezig. In de winter word er véél hooi gevoerd, van wisselende kwaliteit. Wat komt doordat wij zelf alles van het land halen
Wat de pensionklanten met hun paarden doen staan wij als bedrijf toch helemaal niet voor??!! Als hun, hun paarden 20 minuten naar buiten doen, is dat hun eigen keuze. Onze eigen sportpaarden, jonge paarden en fokmerries staan s'winters gewoon in de wei en bij uiterste nood zeker 3 á 4 uur met soortgenoten in de paddock 2 maal daags. Voor de écht jonge paarden, jaarlingen en twenters, hebben we in de winter ruime opfokstallen. Manegepony's en paarden gaan DAGELIJKS!!!!!!!! Na de lessen de wei op.
Heb je nog meer commentaar? Mag je mij een PB sturen