Kandidaten voor "Hippische Ondernemer van het Jaar" bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kandidaten voor "Hippische Ondernemer van het Jaar" bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 06:31

www.dehoefslag.nl

De vier kandidaten voor de eindronde van de verkiezing van de Hippische Ondernemer van het Jaar zijn bekend. Het zijn Manege de Fruithof (Heteren), Stal Groenendaal (Bunschoten), H&H Stables (Daarle) en Manege ’t Halster (Oisterwijk). Op vrijdag 9 september wordt de winnaar voor de zevende keer bekend gemaakt. Dat gebeurt tijdens het ondernemerscongres op Horse Event in Deurne. De bedrijven zijn uit een aantal kandidaten geselecteerd. Een jury van vooraanstaande kenners van het hippische bedrijfsleven kiest de winnaar.

Vorig jaar ging de titel naar Stal Hendrix.

Angela

Re: Kandidaten voor "Hippische Ondernemer van het Jaar" bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:04

Alvast gefeliciteerd voor de winnaar!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:50

Bij Manege de Fruithof is ook altijd de nwpcs keuring :D
Ze hebben daar ook mooie accomodatie etc. etc.
Ik ga voor de Fruithof :)

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:55

Yes!!!!! Stal Groenendaal :D
Wij hebben o.a minipaardjes keuringen, (merrie,hengst) arabieren keuringen, westernweekenden, springwedstrijden,
dressuurwedstrijden, wij zijn de thuisbasis voor verschillende middelbare scholen, wij fokken, wij hebben handel, en het allergrootste
deel manege met meer dan 350 leerlingen en 60 pony's en paarden.

De voorbereidingen zijn dodend, maar wij hebben goede moed! Succes voor de anderen!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:44

Ik heb eens op stal groenendaal voorbereidingen getroffen voor een nieuw evenement, helaas kon het van mijn kant niet doorgaan m haar hele aardige mensen en als alles meezat hadden ze het ook werkelijk door laten gaan, tot in hoeverre ik weet een heel tof en mooi bedrijf!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:19

succes!

rianne_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:39

Stal Groenendaaaal ! :):)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:16

Groenendaal vind ik een super mooie manege/accomodatie :j
Fruithof is ook fijn wedstrijdrijden. :j

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:36

Stal Groenendaal is voor ruiters enorm luxe, grote binnenbakken, luxe kantine, winkel erbij, veel wedstrijden zowel dressuur als springen....Voor de paarden vind ik Stal Groenedaal dramatisch. De pensionpaarden staan in een krappe stal zonder buitenluik, dichte tussenschotten, dus geen contact met het buurpaard mogelijk, er wordt zeer (te) beperkt hooi gevoerd en in de winter mogen de paarden maar liefst 20 minuten per dag in de paddock, de rest staan ze op stal of indien ze 'geluk' hebben worden ze dagelijks gereden en hoeven ze maar 22 uur per dag op stal te staan. Onbegrijpelijk dat dit bedrijf is genomineerd als Hippisch Ondernemer, en dat in deze tijd waarin het paardenwelzijn zo'n belangrijk issue is.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:42

dat ze daar dan niet ook naar kijken is best raar. Het is juist zo belangrijk je paard een goed leven te bieden en niet te lang op stal te laten staan. Maybe kan dit commentaar naar de commissie gestuurt worden oid ?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:46

Whoei Fruithof! :D
Ben benieuwd!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:43

*\o/* H&H Stables *\o/*
ze verdienen het :D

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:50

Suc6 allemaal :P

Ik ben voor het Fruithof --> niet dat ik deze manege ken..maar de naam vind ik zo grappig XD _O-
Ben benieuwd wie de winnaar wordt ;d
(kan je deze manege's op een site bekijken..ben wel benieuwd hoe ze eruit zien eigenlijk...)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:55

XiiaaooNaa schreef:
Suc6 allemaal :P

Ik ben voor het Fruithof --> niet dat ik deze manege ken..maar de naam vind ik zo grappig XD _O-
Ben benieuwd wie de winnaar wordt ;d
(kan je deze manege's op een site bekijken..ben wel benieuwd hoe ze eruit zien eigenlijk...)

't Was vroeger een fruitboerderij, vandaar de naam :)
Denk dat je met Google al heel ver kunt komen.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:54

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:42

CarpeDiem45 schreef:
Stal Groenendaal is voor ruiters enorm luxe, grote binnenbakken, luxe kantine, winkel erbij, veel wedstrijden zowel dressuur als springen....Voor de paarden vind ik Stal Groenedaal dramatisch. De pensionpaarden staan in een krappe stal zonder buitenluik, dichte tussenschotten, dus geen contact met het buurpaard mogelijk, er wordt zeer (te) beperkt hooi gevoerd en in de winter mogen de paarden maar liefst 20 minuten per dag in de paddock, de rest staan ze op stal of indien ze 'geluk' hebben worden ze dagelijks gereden en hoeven ze maar 22 uur per dag op stal te staan. Onbegrijpelijk dat dit bedrijf is genomineerd als Hippisch Ondernemer, en dat in deze tijd waarin het paardenwelzijn zo'n belangrijk issue is.

Sjeeminee, wat ontzettend zwak dat je dit zo op bokt durft te zetten. Wji zijn natuurlijk niet zonder reden genomineerd, dus jij hebt duidelijk
geen benul van waar je over spreekt.

Pensionpaarden staan in een 3,5 x 3,5 stal, wat dus gewoon normaal is. Buitenluiken hebben de meeste inderdaad niet, wel zijn wij daar mee bezig. In de winter word er véél hooi gevoerd, van wisselende kwaliteit. Wat komt doordat wij zelf alles van het land halen

Wat de pensionklanten met hun paarden doen staan wij als bedrijf toch helemaal niet voor??!! Als hun, hun paarden 20 minuten naar buiten doen, is dat hun eigen keuze. Onze eigen sportpaarden, jonge paarden en fokmerries staan s'winters gewoon in de wei en bij uiterste nood zeker 3 á 4 uur met soortgenoten in de paddock 2 maal daags. Voor de écht jonge paarden, jaarlingen en twenters, hebben we in de winter ruime opfokstallen. Manegepony's en paarden gaan DAGELIJKS!!!!!!!! Na de lessen de wei op.

Heb je nog meer commentaar? Mag je mij een PB sturen

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:23

KambiusH schreef:
CarpeDiem45 schreef:

Sjeeminee, wat ontzettend zwak dat je dit zo op bokt durft te zetten. Wji zijn natuurlijk niet zonder reden genomineerd, dus jij hebt duidelijk
geen benul van waar je over spreekt.

Pensionpaarden staan in een 3,5 x 3,5 stal, wat dus gewoon normaal is. Buitenluiken hebben de meeste inderdaad niet, wel zijn wij daar mee bezig. In de winter word er véél hooi gevoerd, van wisselende kwaliteit. Wat komt doordat wij zelf alles van het land halen

Wat de pensionklanten met hun paarden doen staan wij als bedrijf toch helemaal niet voor??!! Als hun, hun paarden 20 minuten naar buiten doen, is dat hun eigen keuze. Onze eigen sportpaarden, jonge paarden en fokmerries staan s'winters gewoon in de wei en bij uiterste nood zeker 3 á 4 uur met soortgenoten in de paddock 2 maal daags. Voor de écht jonge paarden, jaarlingen en twenters, hebben we in de winter ruime opfokstallen. Manegepony's en paarden gaan DAGELIJKS!!!!!!!! Na de lessen de wei op.

Heb je nog meer commentaar? Mag je mij een PB sturen

Leve de vrijheid van meningsuiting en helaas heb ik in tegenstelling tot wat je schrijft wel 'benul' van het voerbeleid en de stand van zaken bij Stal Groenendaal. Voor jouw duidelijkheid, ik heb het over de pensionpaarden. Veel hooi?! Sinds wanneer is ca anderhalve kilo hooi per voerbeurt veel??(bij twee maal daags hooi voeren). Natuurlijk kunnen de pensionklanten zelf bepalen wat ze met hun paard doen, alleen heeft Stal Groenendaal de regel dat een pensionpaard maar 20 minuten per dag in een paddock MAG en in de winter is er geen weidegang voor de pensionpaarden. Dat zijn dus regels die vanuit het beleid van de manege worden geformuleerd. Wat mij steekt is dat er ondanks de huidige aandacht en de besluiten over paardenwelzijn, een stal wordt genomineerd die vooral aandacht heeft voor de ruiters en niet zozeer voor de paarden. Dat je het hiermee oneens bent is je goed recht.

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:13

Waar haal jij het vandaan dat de pensionpaarden 20 min per dag in de paddock mogen?
Ik wérk voor Stal Groenendaal, ik STA voor Stal Groenendaal en ik wéét dat wij geen minutenlimiet aan de paddock stellen.

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:59

Vraag het even na bij de pensionklanten als ze in de winter staan te wachten bij de paddock of hun paard er even in mag. Vanuit Stal Groenendaal wordt wel degenlijk gesteld dat er een limiet van 20 minuten per paard in de paddock is. Jammer dat je zo defensief reageert, je zou je voordeel kunnen doen met mijn opmerkingen en die benutten voor beter paardenwelzijn.